Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik ciśnienia 0-12bar na Arduino

21 Maj 2019 20:58 234 4
  • Poziom 9  
    Witam, od razu zaznaczam, że jestem bardzo początkujący w Arduino, kolega ma lawetę na poduszkach z tyłu i chciał by cyfrowy pomiar ciśnienia w układzie i pomyślałem o jakimś analogowym czujniku ciśnienia podłączonym do Arduino i potem wyświetlacz np. 2x16 żeby na bieżąco wyświetlał wartość w układzie, a przy jego spadku poniżej ustalonego progu zapalała się dioda albo jakiś brzęczek.
    Pomożecie jak coś takiego zbudować?
  • Poziom 32  
    Kupujesz taki czujnik i podłączasz pod pin ADC na arduino. Ciśnienie jest proporcjonalne do napięcia (w zakresie 0.5 - 4.5V)
    Czujnik ma zakres pomiaru ciśnienia 0-20 Bar.

Pozdr
  • Poziom 9  
    Ciśnienie jest max 3 bary z zapasem można zrobić na 5, nie napisałem ale są zrobione dwa układy i na każdy trzeba osobno pomiar, myślałem jakiś mapsensor wykorzystać, mam w domu jakiś 3 bary z renault zasilany 5v może być? tylko jak potem to wszystko wyświetlic na małym wyświetlaczu i jakie arduino kupić?
    Na obrazku widać jak by o miało finalnie wyglądać:)

Taki wystarczy ?
    https://nettigo.pl/products/klon-arduino-nano...VvEmZpm1yUaKM8StCkYQ3jmT0YHkiYtcaAmsxEALw_wcB

Czujnik ciśnienia 0-12bar na Arduino
  • Poziom 36  
    matek2892 napisał:
    .... myślałem jakiś mapsensor wykorzystać, mam w domu jakiś 3 bary z renault zasilany 5v może być?

Nie, taki sensor nie może byc tu zastosowany !...