Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka Prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana cennika TAURON i oferta "Włącz rabat na prąd"

oun 11 Sie 2019 21:03 1554 51
  • #31
    oun
    Poziom 18  
    vorlog napisał:
    Niekoniecznie.
    Przecież Tauron nie tworzy własnej bazy serwisantów od AGD, tylko korzysta z serwisów zewnętrznych, więc na tym akurat nie zarobi specjalnie.


    Justyniunia napisał:
    Jeżdżą tylko "na pierdoły" (podniesienie zrzuconego esa, dokręcenie śruby pod licznikiem jak słychać że się smaży, wymiana kostki w żyrandolu) , bo jakby nie patrzeć mają z tego kasę i to dużą.


    Oferta z "darmowym" serwisantem celowo skonstruowana tak, a nie inaczej i to skutkować może masowym jej zamawianiem, co przełożyć się może na kolosalne zyski, które zrekompensują niejedną podwyżkę cen energii i zdaje się o to w tym chodzi.
  • Fabryka Prądu
  • #32
    Justyniunia
    Poziom 32  
    Jedziesz na esa, wpisujesz że paliło się w puszce, babka podpisuje. Wszystko (bo i tak już za dużo)
  • #33
    vorlog
    Poziom 33  
    Justynka, ten temat jest mi znany z przypadków awarii u dostawcy innego medium, ale jak sama wiesz, napisać o tym nie wolno :D
    Tyle, że pracownicy firmy, robiącej serwis temu dostawcy to moi kumple...
    V.
  • #34
    oun
    Poziom 18  
    vorlog napisał:
    K...a! Czy jeszcze kiedykolwiek będę miał okazję zawierać umowę na dowolną usługę bez przekopywania się przez ryzę papierzysk? Czy w tym ocipiałym świecie da się jeszcze coś załatwić bez pomocy prawnika?

    Przełóż powyższe na możliwości pojmowania przez osoby w wieku 80 czy 90 lat i wynik takiej promocji łatwo przewidzieć przy braku możliwości wyboru trzeciej opcji - bez "darmowego" serwisanta.
  • #35
    vorlog
    Poziom 33  
    oun napisał:
    Oferta z "darmowym" serwisantem celowo skonstruowana tak, a nie inaczej i to skutkować może masowym jej zamawianiem, co przełożyć się może na kolosalne zyski

    A wiesz, to może i tak być.
    Opłata za serwisanta to chyba 25zł/m-c (poza okresem rabatowym).
    Spora część odbiorców zużywa niewielkie ilości energii i płaci małe rachunki, gdzie nawet po potencjalnych podwyżkach cen energii ich rachunki nie wzrosłyby o te 25 pln-ów, więc kumulatywny zysk Taurona jakiś by był.
    Ja za prąd płacę sporo, więc wzrost o 25zł mnie zwisa kalafiorem...
    V.

    Dodano po 1 [minuty]:

    oun napisał:
    Przełóż powyższe na możliwości pojmowania przez osoby w wieku 80 czy 90 lat

    To prawda...
  • Fabryka Prądu
  • #36
    zbich70
    Moderator - Elektryka
    Tak czy owak ta usługa "serwisanta 24h" to pic na wodę. Może bym się dał nabrać, gdym nie siedział w tym od lat i nie wiedział jak OSD wzbrania się od jakichkolwiek czynności poza granicą własności / miejscem dostarczania energii i jakiej biedy napytali sobie monterzy wsadzając łapy w urządzenia nie będące w gestii ich pracodawcy - obojętnie czy ze zwykłej grzeczności czy w ramach fuchy.
    A tu proszę - mogą to teraz robić legalnie, w dodatku ich praco- lub zleceniodawca oferuje w zamian upusty w cenie energii lub inne "korzystne" warunki umowy.
    Śmierdzi mi na kilometry, że ktoś z ZE naprawi mi pralkę albo wymieni gniazdo czy upaloną puszkę i za to jeszcze mniej zapłacę za energię. W gruszki na wierzbie prędzej uwierzę.
  • #37
    vorlog
    Poziom 33  
    Nie uwierzę, że te usługi mają świadczyć pracownicy Taurona, bo to prowadziłoby wręcz do konfliktu interesów.
    Najpewniej to kolejny przejaw outsourcingu.
    W moim RE nawet remonty czy budowy nowych odcinków linii SN robią firmy zewnętrzne. ZE nie ma nawet magazynu części zamiennych. Serwis działa w formie szczątkowej (chyba tylko pogotowie i licznikowcy).
    W mojej firmie pokątnie zajmuję się energetyką (bo po co zatrudniać speca jak projektant od suwnic też potrafi...), wiem jak teraz działa system dyspozycji, poscalany na wszelkie możliwe sposoby. Podstacje energetyczne przystosowane do sterowania zdalnego (w naszych stacjach trafo SN mamy zespoły odłączników/rozłączników dobrane pod żądania OSD, ale ichnie chłopaki mają poważne problemy z ich obsługą i zanim coś podziałają to studiują instrukcje obsługi (książka wisi w każdej stacji :) )
    Starzy spece na emeryturach, nowi nieliczni, i jak kolega-emeryt energetyk powiada, tylko czekać jak pirznie któraś ze stacji trafo zlokalizowana gdzieś na odludziu, w lasach- nikt nawet nie pamięta jak ją obsługiwać...
    To i jak mają te bidaki jeszcze serwis świadczyć?
    Chyba, że tylko jako transport niedziałającej pralki do lokalnego serwisu AGD...
    V.
  • #38
    zbich70
    Moderator - Elektryka
    vorlog napisał:
    Serwis działa w formie szczątkowej (chyba tylko pogotowie i licznikowcy).
    Pogotowie i tak ma co robić, a nie daj Boże powieje i pogrzmi. Licznikowcy też są zorani bo wymiana legalizacyjna co 8 lat już chyba wszystkich liczników.
    Może brygady sieciowe (lub podwykonawcy) pralkę będą podnośnikiem lub HDS-em przez balkon wyjmować... :D
  • #39
    vorlog
    Poziom 33  
    No ekipa chłopaków w tych odblaskowych portkach na zwyżce przy balkonie, z Franią w łapach, to byłby niezapomniany widok :D
    BTW- oczywiście, Frania to element AGD, nie właścicielka :D
    V.
  • #40
    zbich70
    Moderator - Elektryka
    vorlog napisał:
    BTW- oczywiście, Frania to element AGD, nie właścicielka :D
    Właścicielka Genia na dole instruuje operatora sprzętu - wyżej, niżej, prawo, lewo, lekko na siebie, cofnij teleskop i weź kuźwa uważaj na doniczki Krystyny spod czwórki bo bedzie zadyma... ;)
  • #41
    vorlog
    Poziom 33  
    Swoją drogą to może dla serwisantów być bardzo ciekawa robota.
    Teraz samotne panie w jesienny, chłodny wieczór nie będą dzwonić po hydraulika tylko po serwis Taurona.
    Cóż za elektryzująca przyszłość przed nimi! :D
    V.
    Dobra, koniec offtopu bo zaraz wpadnie "sanepid" :)
  • #42
    krzysiekb67
    Poziom 7  
    Też dostałem taką ofertę. Czy dobrze zrozumiałem - aby nie wybierać żadnej opcji z serwisantem nie muszę nic robić? Wtedy pozostanę przy starej ofercie?
  • #43
    zbich70
    Moderator - Elektryka
    No raczej. Nic nie podpisujesz, nie klepiesz na nagrywanej infolinii, że na coś się zgadzasz, to warunki umowy pozostają bez zmian.
  • #44
    bt5229
    Poziom 2  
    Szukam i szukam w "internetach" jakichkolwiek poradników dla laika w związku z tym badziewiem ofertowym, które otrzymałem od Taurona. Może ktoś mi tutaj pomoże i odpowie na parę pytań.
    Dodaję skan dokumentów (bez 48-stronicowej broszury "Zestaw dokumentów") dla tych którzy jeszcze nie mieli tej "przyjemności" otrzymać przesyłeczki.

    1. "termin obowiązywania Państwa Cennika" - nie rozumiem co to oznacza. Podpisałem 3 lata temu umowę z Tauronem i faktycznie może nie doczytałem że jest jakiś termin obowiązywania cen. Teraz otrzymuję ofertę z cennikiem na 2 lata. Skąd różnica w latach? Czy mogę za rok się wyprowadzić i zakończyć po prostu umowę? Ile by to kosztowało (w ofercie jest jakaś kara 25 zł za niewykorzystany miesiąc umowy)? Czy w przypadku opcji drugiej nie mam gwarancji ceny czyli nie mam "terminu obowiązywania Cennika", czyli nie zapłacę takiej kary (bo o dziwo w ofercie nr 2 też jest taka sama kara), czy mam gwarancję ale tych wyższych cen z drugiej oferty?

    2. Logicznie myśląc - podpisuję umowę na gwarancję stałej ceny prądu (albo gwarancję stałej połowy ceny skoro dystrybucji to nie dotyczy) -> wtedy nie zwiększa mi się cena prądu, ale co miesiąc muszę za to zapłacić. Nie podpisuję umowy/Cennika -> dlaczego na ofercie nr 2 też jest "opłata handlowa" opisana jako opłata za gwarancję stałej ceny?

    3. O co chodzi z dwoma tabelkami - takimi samymi - umieszczonymi jedna pod drugą bez dodatkowych opisów - z różnymi stawkami za ten sam prąd? Obowiązywać będzie mnie pierwsza czy druga?
    edit: OK dopatrzyłem się wreszcie - pierwsza tabela jest netto, a druga brutto.
    Zatem zmiana pytania - opłata handlowa obejmuje opłatę za rozliczanie usługi w wartościach netto. Czyli będę płacić za prąd bez VATu? Oczywiście jestem pewien, że nie. Co ten zawiły zapis oznacza? I dlaczego na ofercie 1 opłata obejmuje gwarancję niezmienności cen a na ofercie 2 nie skoro to wg mnie ta pierwsza oferta miała gwarantować cenę?


    4. Ktoś znalazł jakiś zapis co z tymi bonusami dzieje się po darmowym okresie? Trzeba wymówić, czy automatycznie przestanie obowiązywać? Ja dostałem megabonus Zdrowie 24H na 2 miesiące za darmo.

    Czytałem tą ryzę dokumentów którą dostałem i na te pytania odpowiedzi nie znalazłem albo przeoczyłem.
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc w zrozumieniu czegokolwiek.
    Zawsze uważałem się za inteligentnego, ale czytając te dokumenty tracę co do tego pewność.

    edit: Po namyśle chyba warto zapytać prawnika o co tutaj chodzi.
  • #45
    bt5229
    Poziom 2  
    Lubię sobie wszystko policzyć, więc załączam plik Excel z moimi wyliczeniami ile faktycznie kosztować mnie będą obydwie oferty.
    Cena dystrybucji - w wyliczeniach zakładam bez zmian, ale tak czy inaczej nie ma to znaczenia przy co do tej umowy.
    W pliku jest też moje faktyczne zużycie i ceny z ostatnich trzech lat.

    Jak widać z wyliczeń - jakie by nie było zużycie miesięczne - opcja nr 1 nawet po dopisaniu rabatu 5% (choć nie jestem pewien czy nie naliczyłem tego rabatu drugi raz niepotrzebnie, bo być może on już był zawarty w tabeli opcji nr 1) i otrzymaniu 100 zł cashbacku - wyjdziemy co najwyżej na zero, a najpewniej stracimy.
    Oprócz tego sprzedamy Tauronowi nasze dane osobowe i otrzymamy wątpliwą pomoc medyczną czy jakąśtam inną.

    Dla mnie decyzja jest prosta - mam nadzieję, że komuś też to pomoże.
  • #46
    zbich70
    Moderator - Elektryka
    bt5229 napisał:
    Dla mnie decyzja jest prosta - mam nadzieję, że komuś też to pomoże.
    Czyli finalnie doszedłeś do tego samego wniosku jak w poście #43.
  • #47
    vorlog
    Poziom 33  
    To ja może dokończę ze swej strony.
    W mniej więcej umówionym terminie skontaktował się ze mną telemarketer (bo inaczej jak go nazwać...) z Taurona w sprawie dostarczonych dokumentów. Po usłyszeniu mojej odmowy skorzystania z tej wspaniałej oferty ładnie podziękował za poświęcony czas i to by było na tyle.
    Stara umowa trwa nadal.
    V.
  • #48
    Grzegorz740
    Poziom 32  
    Moim zdaniem szkoda zachodu. Co z tego ,że za kilowatogodzinę zapłaci się mniej jak dochodzą dodatkowe opłaty i w ogólnym rozliczeniu może wyjść kilkanaście złotych mniej do zapłaty.
  • #49
    bt5229
    Poziom 2  
    zbich70 napisał:
    bt5229 napisał:
    Dla mnie decyzja jest prosta - mam nadzieję, że komuś też to pomoże.
    Czyli finalnie doszedłeś do tego samego wniosku jak w poście #43.


    Niby tak, ale Twoja odpowiedź #43 mnie w żaden sposób nie przekonała, bo nie podałeś żadnych argumentów.
    Moja decyzja, to czysta logiczna kalkulacja i dopiero to do mnie przemawia.
    Możliwe, że znajdzie się ktoś kto myśli podobnie i przyda się moje "powtórzenie".

    Dodano po 4 [minuty]:

    vorlog napisał:
    Stara umowa trwa nadal.

    Czyli rozumiem, że masz w tym momencie z automatu zawartą umowę na opcję nr 2 z gwarancją ceny na najbliższe 3 lata?
  • #50
    vorlog
    Poziom 33  
    bt5229 napisał:
    Czyli rozumiem, że masz w tym momencie z automatu zawartą umowę na opcję nr 2 z gwarancją ceny na najbliższe 3 lata?

    Nie.
    Obowiązuje umowa bieżąca, bez zmian.
    V.
  • #51
    stomat
    Specjalista elektryk
    Ogólna zasada jest taka: Nikt nie dzwoni do Ciebie, ani nie przysyła Ci pism po to, żebyś mniej mu płacił. Szkoda czasu na przeliczanie tego - Oni już to przeliczyli.
  • #52
    zbich70
    Moderator - Elektryka
    stomat napisał:
    Nikt nie dzwoni do Ciebie, ani nie przysyła Ci pism po to, żebyś mniej mu płacił.
    Dokładnie! Przecież ten telemarketer nie pracuje za darmo, trzeba mu zapłacić za jego robotę. Za wydruki materiałów oferowych też, żadna drukarnia nie drukuje za darmo kolorowych folderów, żaden kurier czy listonosz nie pofatyguje się do skrzynki, jeśli nie będzie miał za to zapłacone. A kto za to zapłaci?