Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka Prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana cennika TAURON i oferta "Włącz rabat na prąd"

22 Maj 2019 01:59 1857 51
  • Poziom 18  
    Z uwagi na późną porę i w związku z otrzymaniem od TAURON materiałów dotyczących oferty (zmiana cennika) "Włącz rabat na prąd" mam kilka wątpliwości co do owej oferty, a tytułem wstępu kilka informacji co w niej znajdziemy.
    Otóż mamy dwie opcje do wyboru tj.:

    1. Opcja 1 i cennik z tabelą cen i opłat:

    Zmiana cennika TAURON i oferta "Włącz rabat na prąd"

    2. Opcja 2 i cennik z tabelą cen i opłat w dwóch wariantach:
    a)
    Zmiana cennika TAURON i oferta "Włącz rabat na prąd"

    b)
    Zmiana cennika TAURON i oferta "Włącz rabat na prąd"

    Jeśli wybiorą Państwo Opcję 1 zyskają Państwo:
    - Bonus w wysokości 100 zł. Wpłacimy go na Państwa konto rozliczeniowe, jeśli wybiorą Państwo Opcję 1 na mojtauron.pl i zarejestrują się Państwo w Programie Zwrot za prąd.

    - usługę Serwisant 24H PLUS przez pierwsze 6 miesięcy za 0 zł! Zyskają Państwo 123 zł oszczędności! Szczegóły dotyczące usługi na odwrocie i w Regulaminie.

    - Gwarancję Rabatu. Dzięki niej ceny będą niższe o nie mniej niż 5% od naszej Taryfy - jeśli zaznaczą Państwo trzy zgody marketingowe i zaktualizują dane kontaktowe na dołączonym do przesyłki wniosku.


    Jeśli wybiorą Państwo Opcję 2, nie zmienią się usługi, z których teraz Państwo korzystają.
    Nowe ceny znajdą Państwo w Cenniku w kolorze białym, oznaczonym jako Opcja 2.

    Zadbaliśmy o stabilność cen prądu w 2019 roku. Ceny na 2019 rok pozostaną na poziomie cen z czerwca 2018 roku. Wdrożyliśmy postanowienia wynikające z nowej Ustawy.

    Aby wybrać tę opcję, nie muszą Państwo niczego odsyłać.


    Prosimy, aby zapoznali się Państwo z cenami i stawkami opłat w załączonych Cennikach.

    Mogą Państwo również zrezygnować z przesłanej propozycji. Mają Państwo na to 14 dni od otrzymania tej przesyłki - szczegóły zamieściliśmy w zestawie dokumentów, który dołączyliśmy do tej przesyłki.


    Może ktoś już analizował tą stertę papierów i podpowie co w niej istotne oraz co wybrał?
    Mnie natomiast zastanawia:
    1.
    Cytat:
    Mogą Państwo również zrezygnować z przesłanej propozycji. Mają Państwo na to 14 dni od otrzymania tej przesyłki.

    Dokumenty przesłano listem zwykłym więc jak będzie liczony termin rezygnacji, tzn od którego dnia?

    2.
    Cytat:
    Jeśli wybiorą Państwo Opcję 2, nie zmienią się usługi, z których teraz Państwo korzystają.

    Dotychczas nie korzystałem z usługi (płatnej) SerwisantDom, ani z usługi SerwisantDomPlus i nie rozumiem jakim cudem nie zmienią się świadczone dla mnie usługi skoro w Opcji 2, oba warianty zawierają te usługi?

    3.
    Cytat:
    Mogą Państwo również zrezygnować z przesłanej propozycji... - szczegóły zamieściliśmy w zestawie dokumentów, który dołączyliśmy do tej przesyłki.

    Przyznam, że nie przebrnąłem jeszcze przez "zestaw dokumentów" który to składa się z zadrukowanych 14 stron formatu A4 oraz z 43 stron broszury informacyjnej o nazwie "ZESTAW DOKUMENTÓW" i nie wiem jak można zrezygnować z przesłanej propozycji oraz z czym to się wiąże?
  • Fabryka Prądu
  • Poziom 9  
    Dołączam się do tematu. Ktoś już to rozkminił? Informacja jest tak napisana abyśmy wybrali opcję 1. Czemu tak zależy Tauronowi na opcji 1?
  • Poziom 33  
    Pomęczyłem się z tą ofertą (otrzymaną na e-mail na moje żądanie) i:
    - może być korzystna dla laika jak chodzi o pomoc techniczną w przypadku awarii instalacji wewnętrznej, sprzętu itd. Pytanie jak to wygląda w praktyce, czy rzeczywiście tutaj nie ma haków w postaci "uznawalności" bezpłatnych napraw- na papierze to fajnie wygląda, ale mam dość nieufne podejście do podobnych rewelacji.
    Skoro jestem praktykującym elektrykiem i sam potrafię sobie poradzić z takimi awariami, i to w czasie na pewno krótszym niż 24h to mi taka opcja zwisa i powiewa :)
    Inna rzecz- opłata za tzw. serwis jest zerowa przez pół roku (na kwotę chyba 163zł) , potem już leci jako opłata regularna.
    - konieczność wyrażenia trzech zgód marketingowych, w tym takiej, która umożliwia Tauronowi "obróbkę" naszych danych nawet po zakończeniu okresu trwania umowy, a więc zgoda na zawracanie d...py przez nachalny marketing drogą telefoniczną, SMS i e-mail, czyli spam...

    Nie chce mi się liczyć tych wszystkich rabatów wraz z kwotami opłat, sądzę że wyjdzie toto na zero w stosunku do faktury obecnej lub z niewielkim minusem (jakoś nie wierzę w aż taką wielkoduszność sprzedawcy energii).

    Podsumowując- jak jakaś pani mieszka sama lub ma męża bez pojęcia technicznego to dla niej może to być ciekawa opcja, ja jednak dla mojego przypadku nie widzę korzyści mając na względzie moją alergię na wszelkie formy reklamy, spamu itd.
    V.
  • Fabryka Prądu
  • Poziom 18  
    vorlog napisał:
    Nie chce mi się liczyć tych wszystkich rabatów wraz z kwotami opłat, sądzę że wyjdzie toto na zero w stosunku do faktury obecnej lub z niewielkim minusem (jakoś nie wierzę w aż taką wielkoduszność sprzedawcy energii).

    Również nie wierzę w jakąkolwiek wielkoduszność sprzedawcy energii i nieufnie podchodzę do tego typu ofert, które często skutkują zwiększeniem kosztów dostaw zamiast ich obniżeniu.
    Niemal trzy miesiące minęło od chwili gdy ową ofertę otrzymałem i nic z nią nie zrobiłem, tzn wrzuciłem do szuflady i nie podjąłem próby dogłębnej jej analizy. Jednak wracając do tematu wciąż zastanawia mnie zapis:
    Cytat:
    Mogą Państwo również zrezygnować z przesłanej propozycji. Mają Państwo na to 14 dni od otrzymania tej przesyłki.

    Przesyłka nie była rejestrowana i nie wiadomo jak owy termin liczyć o ile w ogóle go liczyć gdyż przecież mogła nie dotrzeć do adresata.
    Wygląda mi to na nadużycie i zmuszanie odbiorców energii do rezygnacji z czegoś czego nie zamawiali.
  • Poziom 22  
    Zawiłość taryf i mętność umów są znakiem firmowym Taurona, wystając ponadprzeciętnie nad krajową średnią, w porównaniu z innymi molochami w Polsce.

    Jeżeli ktoś chce sprawdzić prawdziwą wartość tauronowskich ofert niech wyciągnie taryfę sprzed dwóch lat z gwarancjami niezmiennej ceny i porówna ją ze zwykłą G11 z tego okresu.

    Tauron wsławił się w pewnym momencie ofertą dostawy energii el. dla klientów indywidualnych, proponując im droższy prąd ale wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Po jednej linii NN, dostarcza sąsiadowi tani ale brudny prąd z węgla, a dla mnie z tych samych drutów płynie droższy, ekologiczny.

    To są mistrzowie ściemy i gmatwanina spraw prostych w celu wyciągnięcia jak najwięcej od klienta.
  • Poziom 33  
    To, co ja otrzymałem, to tylko oferta, poprzedzona telefonicznym wciskaniem kitu.
    Istnieje w niej zapis o możliwości rezygnacji w terminie do 14 dni, ale dotyczy ew. zawartej umowy (w załączniku jest jedynie jej wzór bez danych itd.)
    Bodajże w piątek dzwonił kolejny nudziarz w tej sprawie, ale go spławiłem brakiem czasu, ma dzwonić w środę czy w czwartek.
    Rezultat chyba jasny będzie :)
    V.
  • Poziom 18  
    Do mnie oferta trafiła z informacją:
    Cytat:
    Szanowni Państwo,
    wkrótce mija termin obowiązywania Państwa cennika. Poniżej przedstawiamy dwie opcje rozliczeń na kolejny okres, które dla Państwa przygotowaliśmy. Prosimy aby wybrali Państwo opcję najdogodniejszą dla siebie.

    Następnie wymieniono dwie opcje, obie z wariantem serwisanta i informacją o możliwości rezygnacji którą cytowałem wcześniej.
    Wygląda mi na to, że zmuszany jestem do rezygnacji z czegoś czego nie zamawiałem...
  • Poziom 33  
    Olać, podpalić, spuścić wodę.
    "Termin obowiązywania cennika" nie jest terminem wygaśnięcia dotychczasowej umowy kompleksowej.
    Przykładowy zapis w cenniku "Prąd z serwisantem24h":
    par3 Kryteria kwalifikacji Klientów
    [...]
    2. Klienci mogą zawierać umowy w zakresie niniejszego cennika bądź skorzystać z niniejszego cennika w terminie od 01.08.2019 do 31.08.2019

    Więc jeżeli nie marketer nie dodzwoni się z powodu np. wakacji do klienta, to po powrocie do chaty klient zastanie zdemontowany licznik?
    Pieprzenie w bambus...
    V.
    EDIT: Mam konto na moj.tauron i fakturę elektroniczną.
    W profilu mam umowę pod nazwą "UMOWA BEZ GWARANCJI CENY" i ta jest obowiązującą na razie.
    Nic tam nigdzie nie jest napisane o WYMOGU zmiany umowy, owszem, w sekcji "Oferty dla Ciebie" są różne "produkty marketingowe" ale nikt nie pitoli o ich obowiązkowości.
  • Poziom 32  
    Ja tam też nie wierzę w obniżenie rachunku za prąd. Bo co z tego ,ze kilowatogodzina będzie niższa jak dojdą inne opłaty i na jedno wyjdzie a nawet moze wyjść drożnej. W wielkoduszność nie wierzę.
  • Specjalista elektryk
    gag70 napisał:
    Tauron wsławił się w pewnym momencie ofertą dostawy energii el. dla klientów indywidualnych, proponując im droższy prąd ale wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Po jednej linii NN, dostarcza sąsiadowi tani ale brudny prąd z węgla, a dla mnie z tych samych drutów płynie droższy, ekologiczny.

    A co w tym widzisz dziwnego? Przecież cały czas w tych samych "drutach" płynie brudny prąd z tych strasznych elektrowni konwencjonalnych i czysty ekologiczny z paneli na dachach i wiatraków. Nie ma osobnej sieci dla źródeł "odnawialnej energii".
    Podobna oferta była w ofercie niemal wszystkich sprzedawców i pokazała że absolutnie nikomu nie zależy na "ekologicznej" energii jeżeli mają za nią płacić. Nawet Greenpic i WWF nie zdecydowały się na tą taryfę, woleli ten straszny czarny prąd z elektrowni przeciwko którym organizują akcje protestacyjne.
  • Poziom 33  
    Jeszcze jedna sprawa- teoretycznie podpisanie tej umowy ma gwarantować utrzymanie ceny za energię do 2022 roku.
    Obecnie, na podstawie rozporządzenia Ministra Energii (czy jakoś tak) w drugim półroczu 2019 obowiązują ceny jak za rok poprzedni (mowa o odbiorcach indywidualnych).
    Ciekawe, czy jak od stycznia ceny pójdą w górę, Tauron i reszta nie wymyśli jakiegoś haczyka, bym tym co podpisali przedmiotową wersję umowy też ceny "zaktualizować"...
    Jeżeli tak bardzo Tauron chce rozdawać prezenty z dodatkowym serwisem i rabatami, to może czują, że w przyszłym roku specjalnych podwyżek cen nie będzie?
    No bo jakby wszyscy klienci poszli na te "superwarunki" to przecież Tauron byłby nieźle w plecy z finansami...
    V.
  • Poziom 22  
    stomat napisał:

    A co w tym widzisz dziwnego?

    Nie majac wpływu na to u kogo i ile Tauron kupuje energii, taryfa ta jest zwykłym oszustwem, które opierać się miało na ludzkiej naiwności ( przekonaniu, że Tauron dotrzyma swojej części umowy, nie mając możliwości wyegzekwowania ani nawet sprawdzenia tegoż), a wykorzystywać potrzebę ratowania świata przed katastrofą.
  • Specjalista elektryk
    A jak kupujesz w sklepie "ekojajka" bez GMO, albo inne cuda rzekomo ekologiczne to masz wpływ? Albo buty szyte "bez wykorzystywania pracowników" to wierzysz w to? Tauron, o ile pamiętam, dawał certyfikat na tą energię.
  • Poziom 22  
    Jajka i produkty mają podany skład lub certyfikat i numerek na skorupce z którego wynika jak wygląda kurnik w którym powstały, kto jest jego wlascicielem., etc.

    W przypadku Taurona nie jesteś w stanie określić co to za energia, bo zużyta kilowatogodzina nie ma podanego składu ani numerka na skorupce z którego wynika skąd przyszła i kto ją wytworzył. Nie wiesz ile i od kogo Tauron zamawia energii i czy w ogóle bilansuje się to z ilością zużywaną w taryfie eko. Żeby to sprawdzić trzeba kontroli NIK lub specustawy sejmowej. Możesz wiec jedynie ufać zapewnieniom sprzedawcy, który biuro ma wytapetowane certyfikatami ISO, nałogowo kręci (video ten wątek), itp. Trochę inna sytuacja konsumenta niż w przypadku zakupu jajka czy pasztetu.
  • Poziom 18  
    vorlog napisał:
    Olać, podpalić, spuścić wodę.

    Dokładnie tak zrobiłem ale ilu klientów wybierze jedną z dwóch oferowanych opcji (obie z serwisantem)?
    Dotychczas ostrzegano przed oszustami podszywającymi się pod pracowników TAURON, a tu sam TAURON stosuje oszukańcze praktyki.
    Ręce opadają...
  • Poziom 33  
    Sama oferta oszustwem nie jest, jak pisałem wcześniej dla niektórych może być nawet wygodna w przypadku awarii w chałupie, o ile nie mają zastrzeżeń co do pozwalania sprzedawcy na szeroko pojęte wykorzystywanie ich danych itd.
    Dla mnie nie ma chyba nic bardziej prowokującego do wrzasku od nachalnego marketingu, na pograniczu wprowadzania w błąd (no bo komu będzie się chciało studiować setki stron regulaminów, cenników, dodatków itd.)

    Podobny przypadek podejścia do klienta miałem z pewnym ubezpieczycielem, który próbował mnie odmownie załatwić sam nie chcąc ponosić kosztów- nie do zapomnienia tekst pani "konsultantki"
    - Czytał pan regulamin? Całe 40 stron?!
    Z tym niedowierzaniem w głosie...
    Oczywiście, regulamin wydrukowany na ledwie kilku stronach, czcionką chyba 6.
    Znak czasów, cholera...
    Masz jelenia to go duś, jak się zesra, to go puść.
    V.
  • Poziom 18  
    vorlog napisał:
    Sama oferta oszustwem nie jest


    Już sam wstęp wprowadza w błąd:
    Cytat:
    Szanowni Państwo,
    wkrótce mija termin obowiązywania Państwa cennika. Poniżej przedstawiamy dwie opcje rozliczeń na kolejny okres, które dla Państwa przygotowaliśmy. Prosimy aby wybrali Państwo opcję najdogodniejszą dla siebie.


    Informacja o rezygnacji owszem jest ale w bardzo nieczytelnej formie:
    Cytat:
    Mogą Państwo również zrezygnować z przesłanej propozycji. Mają Państwo na to 14 dni od otrzymania tej przesyłki - szczegóły zamieściliśmy w zestawie dokumentów, który dołączyliśmy do tej przesyłki.


    Przypomnę jeszcze, że przesłana oferta składa się z zadrukowanych 14 stron formatu A4 oraz z 43 stron broszury informacyjnej o nazwie "ZESTAW DOKUMENTÓW"

    Do wyboru mamy jedynie dwie opcje i obie z serwisem płatnym po okresie promocji i czy celowo zapomniano o trzeciej opcji bez serwisanta?

    Oszukańcze to jest działanie aby wprowadzić odbiorcę w błąd i zastanawiającym jest ilu starszych ludzi zdecydowało się wybrać jedną z dwu oferowanych opcji?
  • Moderator - Elektryka
    Pytania do Autora:
    - jaka jest Twoja lokalizacja? Czy jesteś obecnie odbiorcą Tauron Dystrybucja, czyli czy korzystasz z sieci dystrybucyjnej tego operatora w zakresie dostawy energii elektrycznej?
    - kto, jeśli nie Tauron, jest Twoim sprzedawcą energii elektrycznej, i czy w ogóle orientujesz się, że sprzedaż i dystrybucja energii to osobne usługi i mogą być świadczone przez zupełnie osobne i niepowiązane podmioty, oraz czy ostatnio nie zmieniałeś sprzedawcy energii?
  • Poziom 18  
    zbich70 napisał:
    Pytania do Autora:
    - jaka jest Twoja lokalizacja? Czy jesteś obecnie odbiorcą Tauron Dystrybucja, czyli czy korzystasz z sieci dystrybucyjnej tego operatora w zakresie dostawy energii elektrycznej?

    Będzin, województwo śląskie i jestem obecnie odbiorcą Tauron Dystrybucja.
  • Moderator - Elektryka
    OK. Odpowiedz też na drugie pytanie - czy Twoim sprzedawcą energii elektrycznej jest obecnie spółka obrotu Tauron Sprzedaż czy inny podmiot?
  • Poziom 18  
    Tylko TAURON i od zawsze TAURON
  • Poziom 32  
    Odnośnie serwisanta 24h, nie bądźcie naiwni.
    To działa zupełnie inaczej niż Wam się wydaje.
    Dotyczy to do określonej kwoty za naprawę, którą określa z góry serwisant, dwa, 24h jest tylko z nazwy, trzy w moim rejonie (a jest bardzo duży, większy niż jedno województwo) jest tylko dwóch.
    Znam temat od podszewki, więcej nie mogę i nie chcę pisać.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 33  
    Justyniunia napisał:
    Odnośnie serwisanta 24h, nie bądźcie naiwni.
    To działa zupełnie inaczej niż Wam się wydaje

    Czyli generalnie nawet dla tych niebyt silnych i niezbyt niezależnych oferta nie jest warta polecenia? :D
    Naciągactwo w czystej formie?
    V.
  • Moderator - Elektryka
    oun napisał:
    Tylko TAURON i od zawsze TAURON
    Czyli sprawa jasna - masz umowę kompleksową na sprzedaż i dystrybucję. Tego się trzymaj, bo doświadczenie uczy, żeby lepiej tego nie zmieniać i nie łasić się na jakieś kolorowe wodotryski. Jak napisano wcześniej - olać, spłukać, zapomnieć.
  • Poziom 33  
    zbich70 napisał:
    Czyli sprawa jasna - masz umowę kompleksową na sprzedaż i dystrybucję

    To było jasne od pierwszego posta, może akurat dla odbiorców innych operatorów niekoniecznie.
    Ta oferta kierowana jest wyłącznie do klientów posiadających umowę kompleksową z Tauronem, tak wynikało z mojej rozmowy z panienką zatrudnioną na słuchawce.
    Nie mogę, jakby wynikało z moich wcześniejszych postów rozkminić o co tu chodzi, bo owszem, rozumiem sprzedaż wiązaną z usługą serwisową, ale nie rozumiem darmowości serwisu, nie rozumiem gwarancji ceny energii na kilka lat do przodu (podczas gdy takiej gwarancji oficjalnie ze strony Ministra Energii nima, jest tylko do końca b.r)
    Skąd to wciskanie na chama tej formy umowy- aż tyle na obrocie danymi w marketingu nie zarobią, chęć uwiązania klienta? Też nie bardzo, bo umowa na czas nieokreślony.
    Coś tu wisi w powietrzu...
    V.
  • Poziom 18  
    vorlog napisał:
    Coś tu wisi w powietrzu...

    Wedle mojej oceny to nic innego jak nakłonienie jak największej ilości nieświadomych klientów do zamówienie usługi "darmowego" serwisanta poprzez przygotowaną (celowo) nieczytelną ofertę promowania tej usługi z zawoalowaną możliwością jej odrzucenia. W uproszczeniu - oszukańcze praktyki.
  • Poziom 33  
    Niekoniecznie.
    Przecież Tauron nie tworzy własnej bazy serwisantów od AGD, tylko korzysta z serwisów zewnętrznych, więc na tym akurat nie zarobi specjalnie.
    Przecież na chłopski rozum rzecz biorąc cena energii w przyszłym roku powinna wrosnąć (w końcu za politykę limitów CO2 ktoś musi zapłacić...), a tu gwarancja ceny na trzy lata do przodu? Koszt dodatkowy za gotowość serwisanta nie zrównoważy różnicy chyba?
    A może cena energii jednak nie wzrośnie od stycznia i Tauron zarobi na opłacie za serwisanta?
    Kiego grzyba?
    V.
  • Poziom 32  
    To czy usunięcie awarii będzie darmowe zależy od samego serwisanta, który przyjedzie (lub nie) do klienta.
    Jeżdżą tylko "na pierdoły" (podniesienie zrzuconego esa, dokręcenie śruby pod licznikiem jak słychać że się smaży, wymiana kostki w żyrandolu) , bo jakby nie patrzeć mają z tego kasę i to dużą.

    Do tego zawsze mogą odmówić (zawyżyć cenę) zlecenia itd.

    Taki jedzie tam gdzie ma blisko i łatwo, tyle ode mnie.

    Odnośnie ubezpieczenia sprzętu AGD/RTV, tak, korzystają z zewnętrznych serwisów, a tam też się nikomu nie spieszy.
  • Poziom 42  
    Też miałem kilka razy propozycję. Zawsze z serwisantem. Olałem to i na razie spokój.
    Pewnie część naiwnych da się nabrać. Jak zwykle z resztą. Takie czasy, że cała inwencja sprowadza się do oszukiwania ludzi.
  • Poziom 33  
    Justyniunia napisał:
    Jeżdżą tylko "na pierdoły" (podniesienie zrzuconego esa
    [...]
    Kiedy w ichnich papiórach jest napisane, że opadnięty eS czy spalona żarówka nie jest traktowana jako awaria i może skutkować żądaniem opłaty za nieuzasadnione wezwanie. Tak przynajmniej zrozumiałem te wypociny.

    K...a! Czy jeszcze kiedykolwiek będę miał okazję zawierać umowę na dowolną usługę bez przekopywania się przez ryzę papierzysk? Czy w tym ocipiałym świecie da się jeszcze coś załatwić bez pomocy prawnika?
    Nawet seks małżeński w niektórych światłych krajach powinien być poprzedzony wspólnym oświadczeniem o zgodzie, inaczej to gwałt...
    Strach używane auto sprzedać!
    Strach po kratę piwa do sklepu iść :(
    V.