Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Hitachi 100A - Wymiana pierścienia ślizgowego.

23 Maj 2019 22:56 213 8
  • Poziom 15  
    Witam,
    posiadam alternator Hitachi 100A i chciałbym wymienić regulator na nowy łącznie ze szczotkami.
    Po otwarciu okazało się że jeden z pierścieni ślizgowych posiada rów i stara szczotka jest do niego przystosowana.
    W związku z tym nie zamontowałem tego regulatora. Chciałbym najpierw wymienić ten pierścień. O ile z dostępnością części widzę że nie ma kłopotu to nie wiem czy poradzę sobie z wymianą tego pierścienia.

    Poradzi mi ktoś w jaki sposób go wymienić - nie mam pojęcia czy on jest przyklejony czy na jakimś frezie.
    Wszelkie rady i wskazówki bardzo mile widziane. ;)
    Może na zdjęciu tego nie widać ale rowek jest dość głęboki.

    Czy po montażu nowego pierścienia trzeba go przetoczyć?
    Model: LR1100502J
    Alternator Hitachi 100A - Wymiana pierścienia ślizgowego.
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    Jeżeli pierścień ma ciągłość na całym obwodzie, i głębokość ubytku nie przekracza 1 mm to możesz sobie darować wymianę.
    Coremeil napisał:
    czy on jest przyklejony czy na jakimś frezie.

    Jest na lekkim frezie, i przyklejony.
    Coremeil napisał:
    Czy po montażu nowego pierścienia trzeba go przetoczyć?

    W zasadzie można, ale w prawidłowo założonym nie ma takiej potrzeby. Samo się dopasuje.
  • Poziom 15  
    Już kiedyś był regenerowany więc nie wiem jak pierścień wyglądał gdy był nowy.

    Czyli jeśli chciałbym założyć nowe szczotki muszę mimo wszystko ten pierścień przetoczyc czy nowe same się dopasuja?
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    Coremeil napisał:
    czy nowe same się dopasuja?

    Się dopasują.
    Coremeil napisał:
    Już kiedyś był regenerowany więc nie wiem jak pierścień wyglądał gdy był nowy.

    Żadna firma nie wymienia wszystkiego jak leci przy regeneracji. Poleciał regulator, to wymienią. Jak łożyska, to łożyska itp..
    Nowe pierścienie nie mają wytartych bruzd od szczotek.
  • Poziom 15  
    Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. I była robiona podobno regeneracja komutatora ale co dokładnie nie mam pojęcia.

    Boję się tylko że jak zamontuje nowe szczotki to się coś przegrzeje albo będzie iskrzyc. Rowek ma kształt litery U i nowa Szczotka będzie dotykać slizgacza tylko brzegami póki się nie dopasuje.
    Tokarki w domu nie mam.

    Wyryty jest tylko jeden z pierścieni. Drugi jest ok.
  • Poziom 35  
    arturavs napisał:

    Żadna firma nie wymienia wszystkiego jak leci przy regeneracji. Poleciał regulator, to wymienią. Jak łożyska, to łożyska itp..
    Nowe pierścienie nie mają wytartych bruzd od szczotek.


    Jak oddawałem do regeneracji ze swojego wozu, to mówili że demontują, sprawdzają i wymieniają wszystko co jest zużyte. Widocznie różne firmy, różnie podchodzą do tego zadania. Moim zdaniem, po weryfikacji wymiana wszystkich części noszących ślady zużycia jest jedynym sensownym rozwiązaniem.
  • Pomocny post
    Moderator - Na Wesoło HydePark
    Coremeil napisał:
    Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu.

    Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany.
    Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek ).

    ^ToM^ napisał:
    Jak oddawałem do regeneracji ze swojego wozu, to mówili że demontują, sprawdzają i wymieniają wszystko co jest zużyte. Widocznie różne firmy, różnie podchodzą do tego zadania. Moim zdaniem, po weryfikacji wymiana wszystkich części noszących ślady zużycia jest jedynym sensownym rozwiązaniem.


    W zasadzie tak powinno być, kwestia właściwej weryfikacji. Z drugiej strony, takie nierzetelne firmy szybko tracą klientów.
    Ja jeszcze jak się w naprawę bawiłem, to zawsze klienta uprzedzałem że do wymiany może być coś więcej niż np. tylko łożysko( bo klient tak stwierdził). Najgorzej wytłumaczyć dlaczego trzeba coś wymienić i czemu tyle kosztuje. Pójdzie taki na szrot i za 50 zł kupi, a za miesiąc i tak przychodzi.
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    Kilka amperów w porywach, zależnie od konstrukcji. Można potraktować wirnik jako magnes o regulowanej sile, wartość prądu dostarczana poprzez szczotki i pierścienie do jego uzwojenia reguluje siłę.
    Ten prąd reguluje regulator napięcia w zależności od obciążenia.