Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 1.9 TDI - Podnoszący się płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym

24 Maj 2019 20:43 282 5
  • Poziom 3  
    Witam, mam problem z układem chłodzenia. Po odkręceniu korka, podnosi się płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym.

    I tutaj se zadaje pytanie, czy to normalne? Ponieważ za każdym odkręceniem korka było male "Psyk", czyli było tak jak powinno być w układzie chłodzącym. Dziś natomiast odkręciłem korek i znacząco mi się podniósł płyn chłodniczy, aż do wlewu płynu. Co może być tego przyczyną? Ja myślę że to albo uszkodzony korek, albo zapowietrzony układ, lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą. Sprawdzałem olej i nie widzę wody w oleju.

    Robiłem to oczywiście na ciepłym silniku nie pierwszy raz i nigdy takiego przypadku nie było.

    Auto to Ford Galaxy 1.9 TDI MK2 z 2003r

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość.
    Alexon100 napisał:
    lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą
    Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:
    - "woda" w oleju,
    - "szlam" pod korkiem wlewu płynu chłodniczego
    - "majonez" na korku oleju, ślady oleju na filtrze powietrza,
    - pęcherzyki w płynie chłodniczym, czasem "bulgotanie" płynu chłodniczego,
    - gęsty biało-niebieski "dym" z rury wydechowej, silnik łatwo przegrzewa się,
    itp.

    Każdy z tego rodzaju objawów może (ale nie musi!) świadczyć o konieczności naprawy UPG. Proponuję wykorzystać prosty chemiczny tester, który praktycznie w 100 proc. pozwoli wykluczyć lub potwierdzić awarię uszczelki. Najprostsze testery to wydatek poniżej 20 zł. W zestawie jest przezroczysty syfon, specjalny korek do zbiornika wyrównawczego i specjalny płyn reagujący z tlenkami węgla. Samo badanie trwa kilkanaście minut, a zmiana koloru płynu wskaźnikowego oznacza uszkodzenie uszczelki.
  • Poziom 3  
    A jest możliwość że może się zapowietrzyć układ? Bo kiedyś miałem wycieki płynu w centralce grzania z tyłu (rura przeciekała). Czy w ogóle jest możliwe że układ może się zapowietrzyć od rury centralki? Bo od ostatniej naprawy przecieków płynu nie ma.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Do zapowietrzenia może dojść z wielu powodów, także od cieknącej rury czy nagrzewnicy. Zresztą podobne objawy może dać na przykład bardzo stary płyn chłodniczy. Warto więc sprawdzić płyn i odpowietrzyć układ zanim podejmie się inne bardziej skomplikowane i kosztowne naprawy.
  • Poziom 3  
    Witam, dziękuje panu @Mobali za pomoc w tym temacie. Będę szukać usterek. Jak tylko znajdę usterkę lub kilka, to napisze je tutaj. Może to komuś innemu się przyda żeby wiedzieć gdzie mniej więcej szukać usterek.

    Pozdrawiam