logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak napisać program Arduino do sterowania czasem przekaźnika z wyświetlaczem?

Sennei 25 Maj 2019 20:00 966 7
  • #1 17980388
    Sennei
    Poziom 5  
    Ocena: 4
    Witam, jestem początkujący i proszę o pomoc, problem polega na tym że potrzebuje napisać program lecz za bardzo nie wiem jak czy ktoś pomoże mi go napisać, program polegałby na tym że wcisnę przycisk 1 który jest NO monostabilny po czym załączy mi przekaźnik na 1 minutę i ten czas opóźnienia pokaże mi na wyświetlaczu oraz gdy w takcie tego opóźnienia wcisnę jeszcze raz przycisk 1 doda mi kolejna minute do tego upłyniętego czasu wcześniejszego, następnie gdy wcisnę przycisk 2 NO to zastopuje czas i wyłączy przekaźnik po czym jak wcisnę przycisk 3 zresetuje czas do 0 i wyłączy przekaźnik albo wcisnę przycisk 1 kontynuuje czas i włączy przekaźnik.
  • Pomocny post
    #2 17980769
    kaczakat
    Poziom 34  
    Ocena: 231
    Ściągnij sobie Arduino IDE, otwórz w jednej części ekranu, w drugiej otwórz kurs Arduino i próbuj, kursy są po polsku na blogach, wystarczy w google wpisać i jak nie jesteś botem to znajdziesz.
    Jak już zaczniesz ogarniać co do czego to wystarczy mieć zmienną i ją zwiększać przyciskiem, a zmniejszać co sekundę, ewentualnie blokować zmianę gdy zmienna powiązana z przyciskiem 2 zostanie ustawiona na 1.
    Pomogłem? Kup mi kawę.
  • #3 17980969
    Sennei
    Poziom 5  
    Dzięki wielkie
  • Pomocny post
    #4 17981281
    kaczakat
    Poziom 34  
    Pokaż swoje próby, schemat podłączenia. Na początek wystarczy obsługa millis(), timery sprzętowe można zostawić na coś wymagającego dużej precyzji, odliczenie 60s nie musi być wyliczane z dokładnością pojedynczych cykli zegara uC. Pisanie na prive to kiepski pomysł, jeśli moje rozumowanie jest błędne tutaj od razu ktoś to poprawi (z dużą satysfakcją).
    Pomogłem? Kup mi kawę.