Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Jumpy 2.0hdi błąd u 1118

Tadziu1008 26 May 2019 14:16 2445 4
  • #1
    Tadziu1008
    Level 4  
    Witam .mama problem z Citroen Jumpy 2.0 HDi 2008 r na Siemens .wyskoczyły trzy błędy u1118 ,p1693,u2001. Auto nie odpala ,z tego co sprawdziłem nie podaje prądu na wtryski ,po za tym połowa elektroniki w aucie nie działa ( w kabinie działa praktycznie tylko radio i wycieraczki ) .pomoże ktoś ?

    Dodano po 7 [godziny] 30 [minuty]:

    Zmieniony bsi i komp z imobil. I cały czas te same błędy . problem z instalacją ?
  • #2
    batot
    Level 15  
    Mam identyczne 3 błędy jak u ciebie z tym że auto odpala.
    Dzisiaj przestało działać ładowanie akumulatora natomiast błędy nadal te same.
    Auto odpala i jeździ.

    Kolego może byś napisał jak rozwiązałeś problem?
  • #3
    batot
    Level 15  
    Jeden z nich o ile dobrze pamiętam to ma to związek ze zbyt niskim napięciem i komputer wyłącza sterowanie BMS'a.
    Natomiast przy zbyt niskim napięciu inne moduły też potrafią wygenerować warringni (błędy).
  • #4
    fiukis
    Level 12  
    Komuś udało się dowiedzieć co wywołuje te błędy. Mam.to samo auto na chwile obecną nie odpala .
  • #5
    batot
    Level 15  
    fiukis wrote:
    Komuś udało się dowiedzieć co wywołuje te błędy. Mam to samo auto na chwile obecną nie odpala .

    Odciął Ci zasilanie - to kluczowe pytanie - odpowiedz?
    Jeśli masz dokładnie te same błędy to po prostu wymień akumulator. ;-)
    Mi pomogło.
    Kluczowe. Sprawdź nim wymienisz akumulator czy masz ładowanie alternatora bo przy tych błędach miałem padnięty alternator.
    Jeśli alternator ma ładowanie to szukałbym problemu z akumulatorem.

    Wprawdzie mam błędy jeszcze z komputera że nie potrafi dogadać się z BMS'em ale nie chce mi się za bardzo wnikać czemu skoro auto jeździ, odpala i spala normalną dawkę paliwa a wszystkie urządzenia działają poprawnie.
    Jeśli jest inaczej to niech mnie jakiś ekspert uświadomi co tracę na tym, że komputer zgłasza brak komunikacji z BMS'em?
    Na wyświetlaczu (radio) 0 komunikatów.

    To co mogę podpowiedzieć z moich wcześniejszych obserwacji te auto bardzo nielubi jak napięcie akumulatora spadnie do 10,5V od razu wysypują się lawinowo komunikaty od różnych modułów, że dla kogoś nieobeznanego to można się pogubić co jest nie tak widząc 8-10 komunikatów błędu z równych modułów.
    Dla mnie to nowość bo jeżdżąc autami grupy VW do 2006r nie ma czegoś takiego, że idzie lawina komunikatów przy za niskim napięciu akumulatora.
    Aczkolwiek w nowszych być może jest tak samo lub podobnie.

    Konkluzja:
    Jaki z tego morał? Starsze auta były o wiele prostsze w obsłudze i awaryjności ot chociażby VW Golf 1,9TD(I). Do odpalenia auta wystarczał jeden przewód (pompa mechaniczna). Akumulator nie był potrzebny do jazdy ;)
    W VW JETTA II benzyna - nie był nawet potrzebny pasek alternatora który też napędzał pompę. Z pewnymi ograniczeniami ale można było kontynuować dalszą jazdę ;)
    Ale to sem już newrati i będzie coraz trudniej a producenci celowo komplikują układ silnika aby serwisu zarabiały na roboczogodzinach a producenci na częściach.
    Chcesz mieć problemy kup se nowe auto ;)

    Dodano:
    P1351 - Przekaznik swiec. Koherencja.
    P1693 - Rozruch sterowany. Rzadanie uruchomienia lub zatrzymania nieobecne lub niewlasciwe.
    U1118 - CAN. Brak komunikacji miedzy kalkulatorem silnika i BSI

    Wpierw musisz się pozbyć błędu U1118, który może wynikać np ze zbyt niskiego napięcia w instalacji lub uszkodzonego ECU itd.
    Ten błąd nie wskazuje jaki lelement jest wadliwy tylko że auto ma problem z czymś np w tym przypadku z magistralą CAN. Powodów takich może być mnóstwo i to cały problem sterowników PSA.
    Może nawet być upalone BSI, ECU itd.
    Jak widzisz on miał te błędy jak miał uwalone ECU a ja miałem takie same przy uwalonym alternatorze.
    Opisz dokładnie jak się zachowuje auto co działa a co nie działa bo same błędy nie do końca pomogą komuś odpowiedzieć co jest u Ciebie konkretnie nie tak.

    Wprawdzie to nie Citroen ale PSA, więc może coś podpowie to:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1378152.html
    a może być zupełnie coś innego np to:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3463538.html#17229302
    Ogólnie komunikaty błędów w Citroenie/PSA to koszmar.
    Nie ma czegoś takiego że wyskakuje jeden konkretny błąd jak konkretna rzecz jest uszkodzona jak w grupie VW.
    Komputer powiadomi Cię np o:
    - błędy komunikacji CAN ale nie powie dlaczego
    - błędzie komunikacji z BSI ale nie powie dlaczego
    - błędzie spalania ale nie powie dlaczego.
    Rozumiesz? On tylko wskazuje jakie jest problem a nie wskazuje co jest jego przyczyną. Przynajmniej ja to tak widzę z moich odświadczeń.