Hej,
Mam problem z działaniem kamerki internetowej!
Będzie po wojskowemu:
Specyfikacja:
- Lenovo G710
- wbudowana kamerka internetowa Lenovo EasyCam
- Windows 7 Ultimate SP1
- sprzętowo jest raczej w porządku
Objawy:
- kamerka jest widoczna przez system w menedżerze urządzeń
- wszystkie programy korzystające z urządzenia "widzą" je jako gotowy sprzęt do działania
- pomimo zapalenia się diody przy kamerce (wskazującej, że sprzęt jest używany, a w sumie także że i sygnał tam dociera), obraz nie jest przekazywany do programu (tak jakby przekazywany był wyłącznie czarny obraz)
Podjęte czynności:
- zaktualizowanie wszystkich dostępnych aktualizacji systemu Windows
- wielokrotna próba deinstalacji/instalacji sterowników urządzenia ze strony Lenovo na starsze/nowsze/inne
- pełne skanowanie komputera przez Malwarebytes FREE oraz Avira Free Antivirus (brak infekcji)
- próby działania kamerki w wielu różnych programach offline (instalacja np. ManyCam, co też spowodowało dodatkowe urządzenie w menedżerze urządzeń, ale to i tak nic nie zmienia), a także w różnych przeglądarkach tj. Chrome, Firefox (oraz przy żądaniu dostępu do kamerki przez adobe flash).
Kamerka jeszcze 2-3 miesiące temu działała. Nie kojarzę, aby było w tym czasie instalowane nowe oprogramowanie.
Prośba o pomoc jakie formy diagnostyki mogłabym jeszcze zastosować.
Poniżej zrzuty ekranu wybranych okienek.

Mam problem z działaniem kamerki internetowej!

Specyfikacja:
- Lenovo G710
- wbudowana kamerka internetowa Lenovo EasyCam
- Windows 7 Ultimate SP1
- sprzętowo jest raczej w porządku
Objawy:
- kamerka jest widoczna przez system w menedżerze urządzeń
- wszystkie programy korzystające z urządzenia "widzą" je jako gotowy sprzęt do działania
- pomimo zapalenia się diody przy kamerce (wskazującej, że sprzęt jest używany, a w sumie także że i sygnał tam dociera), obraz nie jest przekazywany do programu (tak jakby przekazywany był wyłącznie czarny obraz)
Podjęte czynności:
- zaktualizowanie wszystkich dostępnych aktualizacji systemu Windows
- wielokrotna próba deinstalacji/instalacji sterowników urządzenia ze strony Lenovo na starsze/nowsze/inne
- pełne skanowanie komputera przez Malwarebytes FREE oraz Avira Free Antivirus (brak infekcji)
- próby działania kamerki w wielu różnych programach offline (instalacja np. ManyCam, co też spowodowało dodatkowe urządzenie w menedżerze urządzeń, ale to i tak nic nie zmienia), a także w różnych przeglądarkach tj. Chrome, Firefox (oraz przy żądaniu dostępu do kamerki przez adobe flash).
Kamerka jeszcze 2-3 miesiące temu działała. Nie kojarzę, aby było w tym czasie instalowane nowe oprogramowanie.
Prośba o pomoc jakie formy diagnostyki mogłabym jeszcze zastosować.
Poniżej zrzuty ekranu wybranych okienek.








