Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Jak podłączyć hamulec w silniku EBERHARD BAUER D-7300 Esslingen

28 Maj 2019 12:03 120 2
  • Poziom 9  
    Witam, posiadam silnik najprawdopodobniej z jakiejś starej maszyny CNC przedstawiony na zdjęciach poniżej. Silnik wyposażony jest chyba w hamulec (o ile nie jest to jakiś inny element). Posiada też reduktor, więc pomyślałem, że zrobię z niego małą wciągarkę.

    Problem w tym, że po otwarciu puszki ze sterownikiem hamulca moim oczom ukazała się jakaś kostka elektroniczna. Pokazywałem ten silnik teściowi, zna się trochę lepiej na elektryce ale on się tylko domyśla a szkoda było by spalić silnik przy pierwszym uruchomieniu.

    Pytanie brzmi jak podłączyć ten silnik a w zasadzie sam hamulec bo silnik ma osobną puszkę z 3 przewodami i uziemieniem.

    Obrazek:
    1. Silnik
    2. Puszka silnika
    3. Tabliczka silnika
    4. Tabliczka hamulca
    5. Puszka hamulca i kostka (4 przewody z żółtymi numerkami wraz z uziemieniem wychodzą na zewnątrz i są ucięte a 2 cieńsze wchodzą do wnęrza)

    Jak podłączyć hamulec w silniku EBERHARD BAUER D-7300 Esslingen Jak podłączyć hamulec w silniku EBERHARD BAUER D-7300 Esslingen Jak podłączyć hamulec w silniku EBERHARD BAUER D-7300 Esslingen Jak podłączyć hamulec w silniku EBERHARD BAUER D-7300 Esslingen Jak podłączyć hamulec w silniku EBERHARD BAUER D-7300 Esslingen
  • Pomocny post
    Moderator Elektrotechnika
    Masz do czynienia z hamulcem na prąd stały a ta zielona kostka to prostownik . Zasilasz kostkę napięciem zmiennym 380V ( dwa skrajne podłączenia) . Teraz w zależności od typu pracy robisz to zgodnie ze schematem. Jeśli silnik ma pracować cały czas to podłączasz zgodnie ze lewym schematem . Jeśli by miał często się wyłączać i praca hamulca musiała by być kontrolowana to podłączasz zgodnie z prawym schematem . Ale wydaje mi się że taka domowa wyciągarka to ten pierwszy schemat (lewy).
  • Poziom 9  
    Dzięki za pomoc, silnik podłączony według porady Krzysztofa Reszki.