Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 2 G problem immobilizer - po zmianie wkładki stacyjki samochód nie odpala

28 Maj 2019 21:33 651 13
  • Poziom 14  
    Witam

    Opel astra 2 hatchback 2003r 1.4. Problem złamana końcówka we wkładce stacyjki.
    Kupiłem samą wkładkę stacyjki (pan w sklepie proponował opcje za 60zł i za 200zł z immobilizer) wybrałem tą opcje za 60zł. Po wymianie wkładki samochód kręci, ale nie odpala. Dokładam kluczyk do kluczka (takie rozwiązanie działało w poprzednim samochodzie jak złamałem kluczyk).
    Czy wystarczy przełożyć moduł immo ze starego kluczyka do nowego? czy trzeba kupić nową wkładkę wersje za 200zł i od nowa programować. Bardzo proszę o pilną pomoc. Dodam, że 2 mechaników odmówiło.

    Moderowany przez CameR:

    Co dokładnie wymieniłeś ?
    Reg. 3.1.15. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników.

  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam wystarczy przełożyć transponder który się znajduję w starym kluczyku do nowego (samo dokładanie kluczyka może nie zadziałać bo transponder musi się znajdować w odpowiednim miejscu)
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Przerabiałem ten problem w mojej Astrze.
    Wg porad z internetu przełożyłem blaszki zapadek z uszkodzonego bębenka do nowego ( straszny syf, ale działa) i wykorzystałem ori kluczyk z immo i pilotem do centralnego zamka. Kluczyki z nowej wkładki leżą gdzieś...
    Trzeba tylko uważać na kolejność i maluteńkie sprężynki aby nie uciekły.
    Przed włożeniem wkładki do zamka stacyjki trzeba lekko nasmarować trące się elementy.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    MDP84 napisał:
    wkładkę stacyjki (...) za 200zł z immobilizer

    Czy moduł immobilizera z pętlą odbiorczą został zamontowany "stary" ?
    Astra 2 G problem immobilizer - po zmianie wkładki stacyjki samochód nie odpala
    Jeżeli tak, to po przyłożeniu transpondera wyjętego ze "starego" kluczyka silnik musi zostać uruchomiony.
    Jest możliwe, że w "nowym" kluczyku jest kolejny niezaprogramowany transponder i wtedy przykładając "stary" transponder i nowy kluczyk - masz dwa transpondery wewnątrz pętli
  • Poziom 14  
    ten moduł immobilizera w ogóle nie był ruszany, wymieniona tylko ta metalowa wkładka. Próbowałem dokładać stary kluczyk w obudowie (bez wyjmowania transpondera) do modułu. Dzisiaj chcę gdzieś dać przełożyć transponder ze starego kluczyka jednak ze względu na duży koszt nie chce robić tego w ciemno. Samochód stoi 20km od mojego miasta a żaden lokalny mechanik nie chciał nawet próbować.
  • Poziom 42  
    MDP84 napisał:
    Dzisiaj chcę gdzieś dać przełożyć transponder ze starego kluczyka jednak ze względu na duży koszt nie chce robić tego w ciemno.

    Radzę nie ruszać transpondera bo i po co?
    Wyjmij wkładkę. Weź na stół i "pobaw się" zapadkami. Te ori mają numery. Zestaw tych numerów określa kształt wycięć w kluczyku. Na tej podstawie można dorobić nowy kluczyk.
    Powtórzę. Przełożenie zapadek z uszkodzonego bębenka zamka do nowego jest najbardziej optymalnym sposobem naprawy. Jedyny warunek to zapadki muszą być w dobrym stanie.
    Kontrolą poprawności złożenia jest równe wystawanie zapadek po włożeniu starego kluczyka.
    Zaletą tego sposobu naprawy jest to, iż dalej mamy jeden kluczyk do wszystkich trzech zamków i nie musimy się "bawić" z immo.
    Taka praktyczna uwaga. Przy montażu wkładki lepiej delikatnie zdjąć samą właściwą stacyjkę czyli przełącznik kilku-pozycyjny. Sama "kostka" stacyjki jest na zatrzaskach i po właściwym ustawieniu można ją nałożyć na ten, ulegający złamaniu, trzpień kształtowy.
    MDP84 napisał:
    Samochód stoi 20km od mojego miasta

    Rozumiem, że nie mając doświadczenia, ja też nie miałem i do pracy musiałem pojechać autobusem :D, zrobiłeś coś nieoptymalnie.
    Auto można odpalić i przyjechać do domu. Wystarczy zostawić starą uszkodzoną wkładkę i ori kluczyk aby zwolniła się blokada kierownicy i "puścił" immo, a silnik odpalić przełączając stacyjkę śrubokrętem. Oczywiście po wcześniejszym oddzieleniu jej od reszty mechanizmu.
    Jakbym miał wtedy tą wiedzę, to do pracy i po zakup wkładki zamka pojechałbym samochodem... :D
  • Poziom 43  
    @MDP84 koszt czego duży? Kluczyk rozsuwasz na pół i transponder wyciągasz palcami. Wkładasz do nowego klucza i gotowe. Astra 2 G problem immobilizer - po zmianie wkładki stacyjki samochód nie odpala
  • Poziom 42  
    andrzej20001 napisał:
    Kluczyk rozsuwasz na pół i transponder wyciągasz palcami. Wkładasz do nowego klucza i

    Fajnie. Tylko nie wiadomo jaką wkładkę zamka i z jakimi kluczami kupił autor tematu?
    Ja kupiłem z kluczami w których nie było kieszonki na kostkę immo. Były to zwykłe klucze. Bez możliwości połączenia pilota centralnego zamka. Takie jak zapasowy klucz kupowany razem z samochodem.
    Jakbym nie zrobił tego co opisałem, to musia)bym używać dwóch kluczy! Tak to używam dalej jednego z pilotem tak jak w oryginale.
  • Poziom 14  
    Byłem u fachowca który dopasował nową stacyjkę do starego kluczyka. Jednak problem pozostaje samochód kręci a nie odpala na starym kluczyku który do tej pory działał. Czy można całkowicie odłączyć immobilizer?
  • Poziom 43  
    Pastylka immo nie wypadła? ,kontrolka check świeci?mruga? , samo się nie psuje. Cos skopałeś
  • Poziom 14  
    Z jednego kluczyka wypadła, ale się znalazła a drugi kluczyk zapasowy ma cały czas i nie chce odpalać. Próbowałem pastylkę dokładać bezpośrednio do immobilizera i też nic. Możliwe, że coś się uszkodziło przy demontażu stacyjki? Dodam, że immobilizer w samochodzie był nie ruszany. Czy może być wina wkładki do stacyjki? facet w sklepie miał na miejscu tylko jakąś wątpliwej jakości
  • Poziom 43  
    Wkład nic nie ma do odpalania, skopane coś na drodze klucz,pastylka,pętla. Na zapasowym palił ?
  • Moderator Samochody
    Standardowo uszkodziłeś puchę immo, jak to się zdarza przy siłowym wyrywaniu wkładki przez niedoświadczonych. na początek zobacz, czy w ogóle wtyczkę do niej podłączyłeś.
  • Poziom 14  
    Puszka od immo nie była w ogóle odłączana czy ruszana.