Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka Briggs & stratton -

29 Maj 2019 09:17 387 19
  • Poziom 4  
    Witam.
    Po rozebraniu kosiarki okazało się czemu przestała odpalać. :D

    Kosiarka Briggs & stratton - Kosiarka Briggs & stratton -

    Kosiarka Briggs & stratton - Kosiarka Briggs & stratton -

    Czy opłaca się w niej robić remont? Nie mogłem nigdzie znaleźć oznaczeń silnika, ale z tego co pamiętam to miała chyba 5,5 KM. Pozdro. :)
  • Poziom 20  
    Na razie to widzę że już spalała olej i na ostatnim zdjęciu gładź cylindra zużyta.
  • Poziom 4  
    No to wiadomo, a możesz stwierdzić jaki to silnik albo gdzie znajdują się jakieś oznaczenia?
  • Poziom 20  
    Od strony tłumika masz wybite na rozruszniku numery.
  • Poziom 12  
    To jest chyba seria 550, ja mam 450 12 lat i zero oznak zużycia a nie oszczędzam jej za grosz. Jedyne tylko co robię to zmieniam regularnie olej i filtr i co któryś sezon świece. Nie wiem jak ją użytkujesz ale ciężko mi sobie wyobrazić zajechanego B&S
  • Poziom 4  
    Z tego co patrzyłem to chyba już nie produkują części do tego modelu :(
  • Poziom 12  
    nie zakładali że to się będzie psuło
  • Poziom 24  
    kamilo23 napisał:
    na ostatnim zdjęciu gładź cylindra zużyta.
    Gdzie to widzisz ? Zaciek oleju?
  • Moderator Samochody
    Na tych zdjęciach to widać że nic nie widać - prawdopodobnie nawet niepotrzebnie zdjęta głowica.
    wystarczyło wpierw luz zaworowy sprawdzić.
  • Poziom 24  
    tadkli9743 napisał:
    Tu masz kosiarkę nową za 499,99 zł.
    Żartujesz ! jak się ma nawet do starej B&S ??
  • Poziom 12  
    wolał bym remontować B&S jak kupić nowego tego Gardena
  • Poziom 22  
    anchilos napisał:
    tadkli9743 napisał:
    Tu masz kosiarkę nową za 499,99 zł.
    Żartujesz ! jak się ma nawet do starej B&S ??


    Masz na myśli silnik B&S czy całą kosiarkę?

    Opinię o silniku można przeczytać na wielu stronach. Oto jedna z nich

    "Firma Briggs & Stratton wprowadziła właśnie nową linię małych silników górnozaworowych (OHV) z pionowym wałem do kosiarek SERIES 400 i 500. Nowe silniki zastąpią dolnozaworowy model 9 i 10, który od połowy lat 50-tych sprzedał się w imponującej ilości 150 mln sztuk! Takim wynikiem nie może pochwalić się żadna inna firma na świecie, tym bardziej, że silnik ten miał opatentowany (jako pierwszy na świecie silnik do kosiarki) jednorodny aluminiowy cylinder odlany z kadłubem silnika. Od tego czasu kosiarki stały się zdecydowanie lżejsze, bowiem poprzednio kadłuby silników odlewano z ciężkiego żeliwa. Pielęgnacja trawnika stała się przyjemniejsza i lżejsza, a trwałość rozwiązań spowodowała, że główne założenia konstrukcji i kształtu silnika przetrwały ponad 50 lat.

    Aby godnie zastąpić tak znakomity silnik, firma Briggs & Stratton wprowadziła na rynek nowe silniki górnozaworowe OHV (technologia OHV - Over Head Valve, rozrząd górnozaworowy z wałkiem rozrządu w kadłubie silnika). Silniki takie charakteryzują się mniejszym apetytem na paliwo, mniejszym zużyciem oleju, a przede wszystkim łatwiejszym dostosowaniem konstrukcji do aktualnie obowiązujących norm ochrony środowiska. Jednocześnie dokonano kilkunastu ulepszeń, powodujących np. zmniejszenie wysiłku przy uruchamianiu linką rozrusznika (nowy kształt zabieraków rozrusznika, system ReadyStart™, gaźnik pływakowy i mechaniczny regulator obrotów). Wszystkie nowe silniki OHV 400 i 500 SERIES wykonane są w technologii E-SERIES - to zobowiązanie Briggs & Stratton do utrzymania poziomu o 25% poniżej obowiązujących Europejskich Standardów Emisji Spalin. Pokazuje to, że nowe silniki są jeszcze bardziej przyjazne środowisku, a Briggs & Stratton pozostaje wciąż numerem 1 na świecie w dziedzinie małych silników spalinowych".

    Pozostałe elementy do większości kosiarek produkowane są w Chnach a składane w różnych krajach.

    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    tadkli9743 napisał:
    Masz na myśli silnik B&S
    Oczywiście . Mając silnik B&S i nóż Oregona , resztę można zrobić z wózka dziecięcego z "wystawki śmietnikowej". Opisujesz zalety silnika OHV B&S , jaki silnik ma polecana przez Ciebie kosiarka? No name?. Pozdrawiam
    tadkli9743 napisał:
    jednorodny aluminiowy cylinder odlany z kadłubem silnika.
    Czy na pewno to jest to - czas pokaże. Resztę zachwytów daruję sobie.
  • Poziom 22  
    anchilos przeczytaj mój post ze zrozumieniem.

    Tekst w cudzysłowu jest fragmentem opinii ze strony internetowej więc nie cytuj fragmentu, który jest wyrwany z kontekstu a następnie mi go przypisujesz.

    W Twoim poście nr 11 ironicznie piszesz o kosiarce, którą podałem jako przykład.
    Firma B&S jest producentem silników a nie całych kosiarek.

    Daruj sobie wypowiedzi, które sprowadzają forum Elektroda do poziomu "ZERA" technicznego.
  • Poziom 24  
    anchilos napisał:
    jaki silnik ma polecana przez Ciebie kosiarka? No name?. Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    tadkli9743 napisał:
    Przykładowa kosiarka, którą podałem ma silnik OHV
    Górnozaworowy silnik nieznanej firmy. Na pewno nie B&S. Po co rozpisujesz się o B&S?

    Dodano po 1 [minuty]:

    tadkli9743 napisał:
    Daruj sobie wypowiedzi, które sprowadzają forum Elektroda do poziomu "ZERA" technicznego.


    Dodano po 7 [minuty]:

    tadkli9743 napisał:
    przeczytaj mój post ze zrozumieniem.
    https://nac.com.pl/

    Nazwa producenta/ importera

    NAC Sp. z o.o.
    Producent i znaki zgodności

    Zapadłbym się pod ziemię na miejscu Sianownego Kolegi. :D :D
  • Poziom 4  
    tadkli9743 napisał:
    Witaj

    Naprawa silnika, żeby tylko silnika wyniesie os 250 do 350 zł.
    Tu masz kosiarkę nową za 499,99 zł.
    https://www.mediaexpert.pl/kosiarki-spalinowe...ViJSyCh2QgAIHEAQYAiABEgI4TvD_BwE&gclsrc=aw.ds
    Przemyśl to.

    Pozdrawiam


    No tak tylko ta kosiarka raczej nie doceni tamtej mocą i szerokością koszenia a chodziła dobre 7 lat.

    robokop napisał:
    Na tych zdjęciach to widać że nic nie widać - prawdopodobnie nawet niepotrzebnie zdjęta głowica.
    wystarczyło wpierw luz zaworowy sprawdzić.

    Tłok jest przytarty później dam dokładniejsze zdjęcia.Zresztą tu jest chyba mało co do ratowania bo nagaru na zaworach jest chyba z 3 kilo.

    kamilo23 napisał:
    Od strony tłumika masz wybite na rozruszniku numery.

    Tu również nie znalazłem bo raczej one się nie starły.Poszukam jeszcze raz

    Jeśli ktoś by odnalazł jakieś części nawet używane to prosiłbym o link.
  • Moderator Samochody
    MrKillereq napisał:
    Zresztą tu jest chyba mało co do ratowania bo nagaru na zaworach jest chyba z 3 kilo.
    To co widać na zdjęciach (jeśli chodzi o nagar) jest całkiem normalne. No i jest to stary, dobry, dolnozaworowy silnik B&S.