Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Osprzęt sieciowy do domu jednorodzinnego

30 Maj 2019 10:49 645 22
  • Poziom 3  
    Witam,
    pytanie dotyczy komponentów sieci internetowej w domku jednorodzinnym,
    położyłem kabel 6 kategorii ekranowany.
    Aby z jednej strony porządnie uziemić kable chcę użyć przed routerem patch panela.
    Muszę dzisiaj dokonać zakupu, niestety nie znam się na tym.
    Internet dostarczony przez światłowód i przejściówkę na rj45, szybkość łącza 500/50
    Proszę, doradźcie, czy poniższe komponenty sieci są warte uwagi:

1. Szafa
    SZAFA RACK GETFORT 19 CALI 15U 600X450 WISZĄCA

2. Patch panel
    PATCH PANEL FTP CAT.6 24 PORTY PGF-6FTP24-B6 GETFORT

3. Router
    Cisco RV345 Dual WAN Gigabit VPN Router

4. Wifi AP:
    UAP-AC-LR Ubiquiti UniFi AP, AC Long Range

Proszę o poradę
    Adam
  • Szafy Rack
  • Specjalista Sieci, Internet
    Nie kupuj patchpaneli ze złączami LSA, bo potem trudno o jakieś modyfikacje na panelu. Poza tym, co ważniejsze, zazwyczaj mają one separację (kat 6 i wyżej) dla napięcia stałego, przez co nie będzie działać zasilanie PoE do AP i innych urządzeń.
    Dobre keystony kupisz pod marką QLANtec. Są to identyczne keystony jak pod marką ALANtec, tylko bez możliwości certyfikacji sieci (chyba nie będziesz w domu jej robił :-) ? ).
    Sam panel pod keystony to już dowolność, byleś szukał w średnim przedziale cenowym.

Producena szafy nie znam, ale te tanie modele nie mają wzmocnienia wzdłuż bocznych ścianek (jest tylko pełny stelaż na tylnej ściance i wokół drzwi). Patrząc po rozmieszczeniu śrub na zdjęciach, ta szafa też tak ma. Nigdy takich szaf nie kupuj, bo obwisają. Potem są tacy, że szafę na lince do sufitu wiążą :-) i to nie był żart.