Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] WV golf V 1,9 TDI BKC 1k10 Tre - jaki kąt wtrysku -wtryskiwacze

60jarek 03 Jun 2019 15:18 5751 6
Testo
  • #1
    60jarek
    Level 25  
    1. Czy ten kąt wtrysku jest dobry zdjęcia opisane POMIAR: SILNIK/ BLOKI POMIAROWE /004 Użyty Vag-mini? :
    Proszę o opisanie tych wartości co jest co:
    r-min -obroty silnika to wiem
    BTDCC?
    KWW?
    KW?

    2. W necie znalazłem blok pomiarowy taki do tego silnika czy dobry opis?
    Jest z VCDS JA MAM Vag-mini.

    004,0, zawory pompowo-strumieniowe
    004,1, prędkość silnika, (G28), specyfikacja (bezczynność): 860 ... 940 obr./min n Specyfikacja (pełne obciążenie): 2800 ... 3200 obr./min
    004,2, Start wtrysku, (określony), Specyfikacja (Idle): 4.0 ° v.OT ... 2.0 ° n.OT n Specyfikacja (pełne obciążenie): 13.0 ... 25.0 ° v.OT
    004,3, czas wtrysku, (określony), specyfikacja (bieg jałowy): 3,0 ... 9,0 ° CF n Specyfikacja (pełne obciążenie): 19,0 ... 26,0 ° CF
    004,4, wartość skręcania ,, specyfikacja: -6

    Potem wykonam dalsze pomiary wtrysków grup 013 018 i 023 pomiary przy zimnym silniku i rozgrzanym do 90 stopni.
    3. Czyli wartość tego konta powinna wynosić?
    Proszę o pomoc.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Testo
  • #2
    60jarek
    Level 25  
    W internecie znalazłem instrukcja V-scan Vag-mini coś takiego:
    przykładowe bloki pomiarowe:

    Blok 004
    1. Prędkość obrotowa silnika r/min
    2. Teoretyczny początek wtrysku (w stopniach obrotu wału korbowego) BTDCC?
    3. Rzeczywisty początek wtrysku (w stopniach obrotu wału korbowego) KWW?
    4. Kąt synchronizacji (w stopniach obrotu wału korbowego) KW?

    Co to za jednostki BTDCC, KWW, KW ?

    W/g mnie to się ustawia kont wtrysku w 3 pozycji dobrze wymyśliłem?

    Proszę o opinię nim opisze blok pomiarowy czy to prawidłowo interpretuje ten pomiar ze zdjęć czyli -6 mam na rozgrzanym silniku? (ten kont co się ustawia na pompie rozrządu?). Zwróciłem się do producenta z tym ale zaciekle nie chce odpowiedzieć na pytanie przysyłając opis-blok pomiarowy do silnika).
  • Testo
  • Helpful post
    #3
    marfur30
    Level 25  
    Kolego w twoim silniku nie ustawia się kąta wtrysku tylko kąt synchronizacji .
    Na rozgrzanym silniku grupa 004 pozycja 4 ma być jak najbliżej zera. Ty masz -0.98 więc jak chcesz sobie to skorygować bliżej zera to musisz minimalnie przekręcić kołem wałka rozrządu w lewo.
    Robisz następny pomiar i sprawdzasz co ci wyszło , zapewne przegniesz na + to znowu korygujesz i tak do skutku aż będziesz jak najbliżej zera.
  • #4
    60jarek
    Level 25  
    BLOK POMIAROWY 004 POZYCJA 4. KĄT SYNCHRONIZACJI SKANER VAG MINI -TU SIĘ ODCZYTUJE TĄ WARTOŚĆ I REGULUJE SIĘ NA POMPIE ROZRZĄD PO KAŻDEJ WYMIANIE PASKA ROZRZĄDU NA ROZGRZANYM SILNIKU.

    Dziękuję koledze marfur30 jeszcze tylko te jednostki pomiarowe i poz 2 i 3 w bloku pomiarowym 004 i temat można zamknąć sama regulacja jest w internecie wystarczy wpisać w przeglądarkę "ustawianie konta wtrysku" pełno filmików. Pozostałe pomiary silnika postaram się opisać w innym temacie będzie dotyczyło silnika BKC Golf V.

    Pozostaje wyjaśnić co znaczą te jednostki miary i co mierzymy w tych pozycjach: co producent miał na myśli?

    2. Teoretyczny początek wtrysku (w stopniach obrotu wału korbowego) BTDCC?
    3. Rzeczywisty początek wtrysku (w stopniach obrotu wału korbowego) KWW?
    4. -czyli KĄT SYNCHRONIZACJI KW (może od kont wtrysku domyślnie?)

    No i proszę co Scaner Vag Mini potrafi a producent milczy jak zaklęty hi hi -trudno.
  • #5
    piachu1994
    Level 38  
    Oddaj do dobrego mechanika i zrobi porządek .

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji i nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #6
    marfur30
    Level 25  
    piachu1994 wrote:
    Oddaj do dobrego mechanika i zrobi porządek


    Bez przesady kolega nie ma tam nic do porządkowania , ma całkiem sprawne autko , po prostu uczy się obsługi nowej zabawki.
  • #7
    60jarek
    Level 25  
    Brak wypowiedzi to temat kończę. Jaki kont synchronizacji bliski zeru na innych przyrządach np VCDS można to bardzo precyzyjnie ustawić pomiędzy 47-52°(tą metodę polecam) -za pomocą Vag-mini to ja uważam że od -1,5 do 0 (problem z odpalaniem z ciepłym silnikiem dać trochę na minus, ja nabyłem auto serwisowane a jest -0.98 i pali dobrze). Pytania pomiarowe zadałem po to aby każdy mógł zadać pytanie mechanikowi "wymieniłeś rozrząd a ustawiłeś kont synchronizacji?" Przyrząd pokazuje i pisze poza zakresem. Mój vag-mini ci to pokazuje a mechanik sugeruje ze mam zużyte wtryski co jest nieprawdą -tak ma mój kolega w swoim aucie. Zakupiłem ten przyrząd za około 100 pln ale zwrócił mi się wielokrotnie i nikt kitu już mi nie wciśnie. Opisuje pozostałe pomiary w innych tematach. Jednostek miary KW KWW nie uzyskałem od producenta (- kupiłeś to z... dziadu) mimo wielu emaili kierowanych do niego. Zwrócę uwagę iż opisane prze zemnie pomiary pomogą wam zadbać o prawidłową eksploatację auta jestem zwykłym użytkownikiem swojego auta nie mechanikiem. Wybierajcie warsztat który wie co robi. Polecam kolejny temat "bloki pomiarowe silnik BKC" "sprawność wtryskiwaczy". 004-kont synchronizacji (kąt wtrysku) 013-korekcja dawek paliwa 018-stan elektrozaworów 023-(bity) czas otwarcia zaworów NIM WYMIENISZ SPRAWNE WTRYSKIWACZE NA NOWE. POLECAM TEŻ MAPOWANIE SILNIKA NA HAMOWNI.
    Po co to się robi:
    Aby silnik pracował poprawnie (moc, zużycie paliwa, poprawna praca wtrysków, kłopoty z uruchamianiem na ciepłym silniku)
    Jeśli jestem w błędzie poprawcie mnie temat ponownie otworzę pozdrawiam wszystkich "povagowanych." i marfur30.