Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] DELCO 334-2110 - Zamiennik alternatora

05 Cze 2019 12:58 126 10
  • Poziom 31  
    Witam,
    jak w temacie; poszukuję alternatora podobnego pod względem mocowań do Delco 334-2112. Alternator pochodzi z Cadillac'a De Ville 1965. Chodzi mi o coś podobnego względem konstrukcji, ale o większym amperażu (minimum 70-80A). Napęd zwykłym paskiem klinowym. Ma ktoś jakieś skojarzenia?
  • Poziom 31  
    Te widziałem, ale to nadal "tylko" 63A. A co do psucia klasyka: oryginalny alternator ma 55A i niestety w ruchu miejskim prądu brakuje. Klasyk musi na siebie zarabiać. Specyfika użytkowania jest taka, że często jeździ w tempie defiladowym, krótkie odcinki, często gaszony i odpalany. Na życzenie klienta pozuje do zdjęć, filmów itp. Same światła drogowe, których włączenie na planie jest niemalże wymagane to blisko 300W. Na wolnych obrotach ładowania praktycznie brak. A ludzie się jeszcze elektrycznymi szybami lubią bawić, mieć włączoną klimatyzację. Nie kombinowałbym, gdyby nie było realnej potrzeby.

    PS: Ten A1003 idealny, dziękuję za podpowiedź!
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
  • Poziom 31  
    Koło oczywiście, że zmniejszę-trzeba będzie coś dotoczyć. Niemniej jednak przy tej ilości prądożernych odbiorników w aucie zapas mocy się przyda. No i oczywiście na doładowywanie akumulatora 100Ah.
  • Poziom 31  
    @andrzej20001; bardzo dziękuję, alternator zamontowany bez najmniejszych przeróbek. Jedynie przełożyłem ze starego koło pasowe bo w nowym, niewiedzieć czemu, było wielorowkowe. Ale wszystko pasuje jak ulał. Poza jednym. Stary alternator, choć trudno w to uwierzyć, był samowzbudny. Dochodził tylko przewód B+. Pomożesz rozwikłać zagadkę, który z 4 pinów we wtyczce jest do czego? Temat pilny, auto w sobotę wiezie ludzi do ślubu.

    PS. Na zakupionym alternatorze brak oznaczeń, ale na jednakowym znalezionym w sieci widzę oznaczenia P L F S, z czego pin S jest szeroki, a reszta wąskich. S to moim zdaniem "sense" czyli + akumulatora, L to chyba kontrolka ładowania, a reszta? Kontrolka z plusa czy z masy?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Pin L kontrolka, I plus po zapłonie zapłon, S plus z akumulatora
  • Poziom 31  
    Dziękuję. Jednak jest P L I S. Rozumiem, że I=Ignition, L=Lamp, S=Sense, a to nieszczęsne P? Wyjście na obrotomierz?
  • Poziom 31  
    Jeszcze raz serdecznie dziękuję!
  • Poziom 31  
    Alternator sprawuje się super. Stabilne ładowanie na poziomie 14,7V niezależnie od obrotów. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.