Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 D4 - Nie działa klima, wymiana BCM

05 Cze 2019 15:39 726 21
  • Poziom 22  
    Witam.
    Trafiła mi się A8 z 2012r z niedziałającą klimatyzacją. Problem jest po stronie sterowania elektrozaworu w sprężarce. W module kontroli nadwozia mam co jakiś czas stały błąd usterki elektrycznej w obwodzie zaworu sprężarki. Instalacja sprawdzona pod obciążeniem, sam elektrozawór podobno nowy, cały czas ma rezystancję około 13Ω. Wychodzi że świruje BCM. Rozebrałem go, sprężarka wisi na dwóch driverach. Jeden miałem to podmieniłem - bez efektu. Drugiego nie mam na podmianę. Jak jest z wymianą tego modułu? Trzeba go dopisywać czy tylko kodowanie? BCM o numerach: 4H0 907 063 CG
  • Poziom 22  
    Nikt? Nic? To przecież bordnetz. Chyba ktoś już coś podobnego robił. A6 A7 Touareg...?
  • Poziom 34  
    Cytat:
    sam elektrozawór podobno nowy

    Nowy nie znaczy sprawny, próbowałeś podmienić.
  • Poziom 22  
    Sam nie wymienialem. Samochód podesłał mi znajomy mechanik. Oni wymienili elektrozawór w sprężarce. Przed wymiana było to samo. Przez wiązke puściłem prąd ponad 20A przez kilkanaście sekund, wszystko ok. Dołożyłem na próbę diodę gaszącą równolegle z elektrozaworem, też bez efektu...

    Dodano po 12 [minuty]:

    Podmienić nie jest tak prosto. Trzeba demontować sprężarkę. Wiem, że w momencie kiedy sterownik zgłasza stały błąd w obwodzie elektrozaworu ten ma cały czas około 13 Ohm. Czyli ok. Kable mam na wierzchu, robiłem pomiary, przy samym BCM.
  • Admin grupy Samochody
    Odetnij kable, zasymuluj żarówką zawór..
  • Poziom 19  
    Wymiana modułu wiąże się z zdjęciem cp - ochrona komponentu - oraz parametryzacji.
  • Poziom 13  
    Witam. Dwa dni temu walczyłem z tym w Octavi z 2014r. Błąd sterowania zaworem kompresora . Był uszkodzony przewód w wiązce idącej na wysokości wentylatora silnika. Poza tym te zawory czasami trzeba "pobudzić" zewnętrznym urządzeniem z sygnałem PWM. Lubią się zawieszać.
  • Poziom 35  
    A jak podasz 12V na kompresor to klima rusza?
  • Poziom 13  
    Można sprawdzić, czy w Gateway nie "uciekła" opcja klimy, jaką temperaturę "widzi"we wnętrzu auta, jakie ciśnienie jest na czujniku w układzie klimy, czy sprawny wentylator silnika. W grupie VAG usterka sterowania wentylatora nie pozwoli odpalić kompresora klimy.
  • Poziom 35  
    przeciez pisze ze blad obwodu kompresora. podaj 12V na zawor i zobacz czy klima ruszy.

    jak ruszy tzn ze broblem z instalacja. jak nie, to z kompresorem.
  • Poziom 19  
    Przecież chłop napisal że bcm uwalony
  • Poziom 35  
    Nie. Pisze ze klima nie dziala. Zawor niby nowy i podejzany bcm. Mialem taki sam blad w leonie i mysle ze jest to kompresor, a nie bcm.
  • Poziom 19  
    Vleon nie A8. Miałem też uwalony bcm na taką prxypadlosc
    Po drugie post #1jak wygląda wymiana bcm
  • Poziom 13  
    Wróżenie z fusów. VCDS-A podpiąć, parametry rzeczywiste podejrzeć +multimetr w rękę i usterka się znajdzie. Jeżeli parametry i warunki ok, zawór dobry, to zostaje bcm. Bez pomiarów się nie da.
  • Poziom 22  
    Panowie. Tego faktycznie nie napisałem ale klima to w tym aucie działa. To znaczy jak błędu nie ma to wieje lodem. Raz działa raz nie. Nie ma reguły. Sprawdzę opcje z żarówka. Kable mam już i tak na wierzchu. Gdyby faktycznie bcm był do wymiany to tylko z tymi numerami co podałem w pierwszym poście czy coś innego podejdzie?
  • Poziom 19  
    Większość innych podejdzie. Byle cp zeszło i kodowanie przyjął.
  • Poziom 22  
    Zrobiłem kilka testów z żaróweczką 1,2W zamiast elektrozaworu. Przez jeden dzień żaróweczka włączała się tak jak klima. Błędów brak, niby ok. Dziś samochód postał dłużej, wchodzę, odpalam klima włączona żaróweczka martwa. Nie reaguje na przycisk A/C. Sprawdzam błędy no i mam teraz dwa - usterka w obwodzie elektrozaworu klimatyzacji i 03020 - lokalna magistrala danych 2 - błąd elektryczny. Nic innego w aucie nie było w tym czasie grzebane. O dziwo błąd elektrozaworu da się skasować ale błąd magistrali jest stały. Żaróweczka - klima nie działa. W teście elementów włączyć się ją da. Wysterowanie 100% prąd 88mA. Gdyby nie ten drugi błąd to na bank był by to BCM ale teraz to już zgupiałem...
  • Poziom 22  
    Podmienię tego BCM'a. Chcę założyć z końcówką CF, teraz jest CG. Podejdzie? Wszędzie jest info że są zamienne...
  • Poziom 22  
    Żeby sprawdzić czy to moduł kupiłem najtańszy bordnetz z końcówką D. Brak mu kilku elementów na płycie ale klima na nim powinna działać. Niestety zje...ł mi się xprog i chwilowo nie mogę zrobić klona.
    Bordnetz został na razie oryginalny, jednak nurtuje mnie problem z błędem 03020-lokalna magistrala danych 2 - usterka, którego wcześniej nie miałem. Ten błąd blokuje działanie klimy. Wygląda na problem z magistralą LIN. Tylko które to obwody? W aucie mam jeszcze błąd braku komunikacji z modułem tylnej pokrywy w module komfortu. Klapa działa. Zresztą wszystko działa oprócz klimy. Dlaczego mi się trafiają same takie kiły... 😐 Moze ktoś sprawdzić która dokładnie to lokalna magistrala 2?

  • Poziom 34  
    tam zapewne nawet czujnik temperatury i ciśnienia czynnika chłodzącego biega na LIN, więc może oń chodzi ?
    ODIS i diagnostyka prowadzona skróci Ci męki.
  • Poziom 19  
    Z bcm na lin masz czujnik ciśnienia i temp czynnika oraz czujnik jakości/wilgotności powietrza.
    W blokach pom sprawdź jaki cśnienie temp widzi. Spr zasilnie na w/w czujniki oraz masę. Podejrzewam że jak wypniesz wtyk z czujnika jakości powietrza zobaczysz nadtopione styki
  • Poziom 22  
    Naprawione. Zgnite złącze na podszybiu...
    Błąd magistrali robił uszkodzony czujnik ciśnienia i temperatury czynnika (hella nowy). Szczerze to o dupe rozstrzaść są czujniki na LIN Jeden padnie, zrobi zwarcie i magistrala leży a Ty myśl co jest nie tak...