Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Octavia II - Klimatyzacja czasami słabo pracuje, świeżo nabita- podobno za

05 Cze 2019 18:29 744 25
  • Poziom 8  
    Witam,

    Byłem nabić klime i niestety auta zachowuje się jak przed uzupełnieniem. Układ jest szczelny, a pan stwierdził, że to zawór kompresora.
    Znalazłem na allegro i sam bym wymienił, pytanie czy należy opróżnic układ i czy jestem w stanie sam go wymienić.
    Dodam, że kalibrowałem klimatronika i nic nie pomogło, obajw jest taki, że podczas jazdy czasam zaczyna chłodzic na kilka minut i przestaje, gdy chłodzi to i tak słabo.

    prosze o pomoc. Co ewentualnie jeszcze sprawdzić? układ swieżo nabity i jest szczelny, kompresor w tym modelu kreci się cały czas.
  • Poziom 24  
    Pan od klimy powinien sprawdzić ciśnienia, czy się wentylatory włączają, w vcds można podejrzeć pobór prądu przez ten zawór i jakie jest ciśnienie w układzie. A do wymiany tego zaworu trzeba ściągnąć czynnik. Niech sprawdzi dokładnie sprzęgło. One się często zrywały.
  • Poziom 32  
    Przy zerwanym sprzęgle nic by nie chłodziło. W blokach pomiarowych można sprawdzić czy temperatura parownika oscyluje w granicach 5 stopni jak nie to coś ze sprężarka ,zaworem skraplaczem lub parownikiem. Jak na kompie ma 5 stopni a dalej nie chłodzi trzeba sprawdzić czy czujnik nie oszukuje. Jak też nie to zostaje jeszcze klapa temperatury i czujniki w wylotach.
  • Poziom 8  
    Do tego Pana to już najchętniej bym nie pojechał, to głównie serwis ogumienia i strasznie kasują.

    Zrobiłem przed chwila próbę i na 10min jazdy 3 min chłodzi, pozniej zapach wyłączonej klimatyzacji i jak sie zachce to znów się załącza.

    Co mam robic? pan zaoferował spuszczenie czujnika i przechechowanie go na czas naprawy. Tylko co napiawiac? badz gdzie?

    Może po prostu podjechać gdzieś na komputer? moze jakiś blad sie sczyta?
  • Poziom 7  
    wymien lepiej cala sprezarke

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety.

  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Wygląda to na uszkodzony czujnik parownika (sterownik tak steruje wydajnością sprezarki by utrzymywać jego temperaturę na poziomie 5 C) lub zawór sprężarki. Zaczyna chłodzić schodzi do odpowiedniej temperatury i z jakiegoś powodu ma problem z ponownym załączaniem.
  • Poziom 8  
    Przyszedł mi do głowy pomysł, że wentylatory się nie załączaja i dlatego klima raz pracuje podczas szybkiej jazdy a w korkach nie.
    Wracałem z pracy obwodnicą i postanowiłem, to przetestować. Jakieś 20km pięknie chłodzia, jadąc 100-130km/h niestety jak wjechałem do miasta chłodzenie się skończy.
    Był upał ok 36c i stojąc na przejezdzie kolejowym załączyły mi się wentylatory a mimo to leciało gorące powietrze podczas postoju, chyba bardziej załączyły się dla schłodzenia silnika.

    PS proszę o przerzucenie tematu do działo z klimatyzacją.
  • Poziom 24  
    Nie wiem jakie są ciśnienia w klimie, a to podstawowy parametr. Ale jak wentylatory się włączają a nie chłodzi to sprawdź drożność skraplacza i chłodnicy. Przeplucz Je najlepiej woda pod ciśnieniem.
  • Poziom 8  
    Dziś jadąc do pracy rano klima w ogole nie pracowała, natomiast ku mojemu zdziwieniu zaczeła mrozić gdy wracałem w najwiekszy upał i najwieksze korki, pracowała dobre 10min aż postanowiłem zgasić samochód i po odpaleniu już nie chłodziła.

    Postanowiłem wymienić zawór w kompresorze, ok, 90zł, więc zaryzykuje.




    ps dziekuje za przeniesie tematu do wlasciwego działu.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam
    Przerabiałem taki temat wczoraj czyli 6 lipca br.
    Ty nie masz problemu ze sprężarką klimatyzacji i czujnikiem ciśnienia (presostatem) tylko z zapchaną syfem chłodnicą wody i klimy....

    Brak poprawnego przepływu powietrza przez obydwie chłodnice powoduje pulsacyjne działanie klimy...

    Trzeba sprawdzić czy chłodnica wody i klimy nie są zapchane jakimś syfem...

    W załączniku fotka mojej chłodnicy wody, która była tak zapchana, że klima nie mogła działać normalnie (wentylator nie mógł przerzucić odpowiedniej ilości powietrza przez obie chłodnice)
  • Poziom 15  
    Z lenistwa tam nikt nie zagląda....a skutki bywają różne....
    bez chłodzenia czynnika R w skraplaczu (czytaj w chłodnicy klimy) ciśnienie wzrasta powyżej 30kg/cm2 i rozwala przewody klimatyzacji....

    Dodano po 5 [minuty]:

    Prawidłowe ciśnienie w układzie klimy z czynnikiem R134A to:

    NISKI OBIEG: MAX 3kg/cm2
    WYSOKI OBIEG : MAX 15 do 20 kg/cm2.

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze jedna sprawa..
    Po włączeniu klimy ma działać wentylator klimatyzacji.....
  • Poziom 14  
    Nie pamiętam czy w octavi I w ostatnich latach, czy w octavi II pierwszych rocznikach często nadtapia się podstawa bezpieczników i bezpieczniki od klimatyzacji na akumulatorze, potrafi wtedy losowo nie działać.
  • Poziom 8  
    MANTA20E dziękuję, że cofnąłeś się dla mnie w czasie z 6 lipca br. by rozwiązać mój problem ;)

    A teraz poważniej moje chłodnice z zewnątrz wyglądały całkiem spoko, ale pomimo to postanowiłem potraktować je myjką cisnieniowa, niby nie było widać żadnego syfu a jednak na pewno bylo tam sporo kurzu.
    Gdy wszedłem do auta nie mogłem utrzymać dłoni na nawiewie tak mroziło, po przejechaniu 2km klimatronik ustawiony na 16c pracował już tylko na połowie wydajności, bo osiągnął żądaną temprerature.

    Ewidentnie po ostudzeniu karcherem chłodnic klima mroziła, więc to nie kwestia wadliwego zaworu. Jutro na trasie w korku będę dalej testował. A dodam jeszcze, że rurki przy kompresorze zmrożone.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    No to zostaje w takim razie czujnik ciśnienia na stronie wysokiego ciśnienia ( to na podstawie jego wartości sterownik załącza wentylatory ,moduł wentulatorów oraz same wentylatory.
  • Poziom 8  
    Ewidentnie jest problem z wentylatorami, zrobiłem test w garażu mrożenie na maxa i nic wentylatory ani drgną a z klimy letnie powietrze.
    Jestem 100% pewien, że dawnie po włączeniu silnika i klimatyzacji niezależnie od warunków otoczenia wentylatory załączały się ok. 30sekund po starcie.

    Wentylatory są sprawne gdyż w korku silnika wymusza ich włączenie i pracują, niestety klimatyzacji ich nie uruchami.

    Spróbuje wymienić ten czujnik, czy trzeba opróżnić układ z czynnika by go wymienic?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Zrób najpierw diagnostykę modułu klimatronika, podgląd parametrów, a pozniej wymieniaj. A sam czujnik zmienisz bez spuszczania czynnika. Jest pod nim zawór.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    kamska napisał:
    Do tego Pana to już najchętniej bym nie pojechał, to głównie serwis ogumienia i strasznie kasują.

    Zrobiłem przed chwila próbę i na 10min jazdy 3 min chłodzi, pozniej zapach wyłączonej klimatyzacji i jak sie zachce to znów się załącza.

    Co mam robic? pan zaoferował spuszczenie czujnika i przechechowanie go na czas naprawy. Tylko co napiawiac? badz gdzie?

    Może po prostu podjechać gdzieś na komputer? moze jakiś blad sie sczyta?

    Diagnoza komputerowa jak najbardziej wskazana. Jeśli czujnik temperatury w środku obudowy parownika będzie uszkodzony to klima się nie włączy lub będzie się wyłączać.
    Błąd nie będzie wyświetlany, szukaj po parametrach.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Zacinający się zawór w sprężarce w 90% rozrusza się po uruchomieniu testu tegoż zaworu w vcds
  • Poziom 8  
    Witam ponownie,

    Podpiąłem auto pod kompa i żadnych błedów nie wykazano. Wentylatory pracują z różnymi prędkościami wg potrzeb.
    Ciśnienie w układnie 5-8bar i niestety skacze na 8 bar chłodzi poniżej słabo a wentylatory 10-30% bo tak naprawdę nie mają czego chłodzić, chłodnica letnia.

    Szukałem zaworu bo planuje jutro wymienić po vin i kodzie silnika BMM pokazuje 2 różne zawory a w ASO Skody Pani poszukała i stwierdziła, że w moim modelu nie ma wymiennego zaworu w układzie klimatyzacji.

    Ręce opadają- POMOCY.

    Rano jadę na kanał i będę szukał zaworów proszę o wskazówki.
  • Poziom 32  
    A jak ciśnienie na stronie zimnej bo to od niego zależy do jakiej temperatury jest w stanie zejść parownik. Często sprężarka nie robi niskiego ciśnienia i mimo iż klima chłodzi to mało efektywnie bo parownik zamiast mieć 4-5 stopni to przy max wydajności schodzi do 10 stopni albo jeszcze wyżej.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    2 piny - zawór wydajnościowy
    3 piny - czujnik ciśnienia.
    Czujnik można zmienić bez opróżniania układu, do zmiany zaworu układ trzeba opróżnić.
  • Poziom 8  
    Zawór da się wymienić bez demontażu sprezarki?
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    kamska napisał:
    Zawór da się wymienić bez demontażu sprezarki?

    Wygodniej i szybciej będzie ją odkręcić do wymiany zaworu.
  • Poziom 8  
    T5 napisał:
    kamska napisał:
    Zawór da się wymienić bez demontażu sprezarki?

    Wygodniej i szybciej będzie ją odkręcić do wymiany zaworu.


    Udało mi się dojść do zaworu telefonem i faktycznie jest to zawór w sprężarce, którego wg Pani z ASO nie ma ;).
    Zawór jest mocowany za zawleczke seger więc teoretycznie bez wyciągania szybko można go wymienic.
  • Poziom 8  
    Temat rozwiązany dziękuję wszystkim za pomoc.

    Winny okazał się zawór na sprężarce, został wysterowany oraz oczyszczony z opiłków metali na sitku i powrócił do sprężarki.
    Klima znów mrozi nawet na postoju.
    Co równie ważne obyło się bez większych kosztów gdyż nic nie zostało zbędnie wymienione a prace naprawcze w miarę możliwości wykonałem sam.

    Foto zabrudzonego zaworka.

    PS opiłki niewielkie, przebieg auta 180tyś km więc mam nadzieję, że kompresor jeszcze posłuży.
    pozdro.
    k