Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz 2000 - pompa wody do wymiany. Co z uszczelką pod głowicą? dym spod maski.

05 Jun 2019 21:12 381 1
  • Level 23  
    matiz rocznik 2000, przejechałem od nowości 138 tyś.
    rzadko jeżdżony.
    Wsiadłem po przerwie 3 miesiące (był na badaniu technicznym, przeszedł z buta) ujechałem z 15 kilometrów i nagle dym spod maski. zatrzymałem się, przewietrzyłem i okazało się, że pusty zbiornik płynu chłodniczego.
    Dolałem bo-rygo ale odholowałem do warsztatu i znowu płyn wyciekł.
    Mechanik stwierdził, że walnięta pompa wody. Wymieniałem dokładnie 10 lat temu razem z rozrządem na jakiś zamiennik, przejechałem może 40 tyś.
    Mechanik twierdzi, że może walnięta jest też uszczelka pod głowicą!!! Wtedy szrot. Czeka na jakiegoś fachurkę, który ma sprawdzić/zmierzyć czy uszczelka jest ok czy nie... bo trochę go przytarłem nim się zatrzymałem skoro poszedł dym spod maski.
    PYTANKO
    Czy może być problem z uszczelką pod głowicą??? w ww opisanych okolicznościach?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 27  
    galante wrote:
    Mechanik twierdzi, że może walnięta jest też uszczelka pod głowicą!!! Wtedy szrot.
    Nie koniecznie szrot, możesz kupić inny sprawny silnik do 500zł. Zapytaj o wycenę mechanika ile by kosztowała naprawa (wymiana pompy wody, uszczelki pod głowicą i co tam wymyśli mechanik).
    galante wrote:
    ma sprawdzić/zmierzyć czy uszczelka jest ok czy nie
    ciekawe jak, jedynie co to zdjąć głowicę, a wtedy należy wymienić uszczelkę jeśli silnik będzie sprawny (wizualnie). Jeśli rzeczywiście zatarłeś silnik to naprawa nie pomoże - jest nieopłacalna. Zacznij rozglądać się za innym sprawnym silnikiem, jeśli chcesz jeszcze jeździć tym autem.
    galante wrote:
    Czy może być problem z uszczelką pod głowicą??? w ww opisanych okolicznościach?
    Nie. Jeśli był wyciek płynu chłodniczego to przegrzewa się silnik (tłoki, cylindry no i głowica) rozszerza się metal pod wpływem wysokiej temperatury i trze jedno o drugie bardziej niż powinno. Głowica może pęknąć jeśli jest bardzo przegrzana i wtedy do wymiany (nie rozszerza się współmiernie z blokiem-słupkiem silnika, aluminium ma większą wartość współczynnika rozszerzalności cieplnej). Mechanik powinien wymienić uszczelkę pod pompą wody, a jeśli to konieczne i pompę. Zalać płynem, sprawdzić ciśnieniowo czy płyn znajduje jakieś ujście w głowicy czy bloku silnika. Należy też sprawdzić czy wał korbowy obraca się lekko ręką, czy nie obciera coś w silniku. Jeśli nie ma wycieków i nic nie trze, to można przyjąć, że silnik nadaje się do użycia.