Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 206 silnik 1.1 2004r - Zle podlaczenie kostek ecu

Mechanik0000 06 Jun 2019 00:44 633 20
  • #1
    Mechanik0000
    Level 5  
    Witam jestem tu nowy przepraszam jak cos zle wpisalem. Mam problem z ecu kupilem peugeot 206 i ktos grzebal w kostkach zle podlaczyl przepustnice. Ecu widzi jak by byla caly czas otwarta potrzebuje schematu kostek ecu peugeot 1.1 60km 2004r po lifcie
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    KMal
    Level 34  
    Witam.
    Doprecyzuj - czy jest tam silnik (TU1JP (HFX)), a wtedy sterownik, to: IAW 4.8P numer DAM 8883
    Jak, tak, to zamieszczę.
  • #3
    Mechanik0000
    Level 5  
    No wlasnie nie wiem czy to jest HFX czy HFZ a jak to sprawdzic?
  • #4
    KMal
    Level 34  
    Silnik HFZ był w Peugeot 206 od 1998 do 2000 roku i miał sterownik Magneti Mareli jednowtyczkowy.
    HFX, sterownik IAW4.8P 3-wtyczkowy - produkcja od 2000 do 2006r.
  • #5
    Mechanik0000
    Level 5  
    To bedzie HFX bo jest z 2004r
  • #7
    Mechanik0000
    Level 5  
    Posprawdzam i dam odpowiedz

    Dodano po 45 [minuty]:

    Dzieki za wykres pomugl mi ;) tylko i tak jest problem mam jeszcze jedno pytanie czy na pinie zb4 powinien byc prad? U mnie jest 10 czasami 11v
  • #8
    KMal
    Level 34  
    ZB4, czyli suwak "potencjometru" czujnika położenia przepustnicy.
    Czujnik ten zwraca sygnał proporcjonalny do kąta wału przepustnicy, czyli powinna tam zachodzić zmiana (praktycznie od minimum do max. napięcia).
    XC3 to + zasilania,
  • #9
    Mechanik0000
    Level 5  
    I tu jest problem ja zb4 mam caly czas napiecie 10v nie zmienia sie. Nawet nak odepne kostke od czujnika przepustnicy to trzyma sie 10v jaki morze byc powod?
  • Helpful post
    #10
    KMal
    Level 34  
    1. Albo brak masy na czujniku (1 czujnika, ZA3 na ECU)
    2. Uszkodzony czujnik
    3. Zwarcie wewnątrz ECU
    Sprawdź napięcia na wszystkich końcach czujnika 1-masa, 2-zmiana (z "pedałem gazu"), 3 + zasilania i analogicznie napięcia na ECU (zgodnie ze schematem).
  • #11
    Mechanik0000
    Level 5  
    Masa czujnika jest ok czujnik nowy juz 3 zasilanie do czujnika 5v masa 0v a sygnalowy 10v bez ruznicy jak otfarta jest przepustnica. Czyli najprawdopodobniej jest zwarcie w ECU kupilem 2 czysty ale jest to samo niestety. Znasz moze kogos kto by to zrobil?
  • #12
    KMal
    Level 34  
    Odepnij jeszcze 2 czujnika od ECU i zobacz, czy następują zmiany (z pedałem gazu).
  • #13
    Mechanik0000
    Level 5  
    Wartosci sa takie same bez zmian
  • #14
    KMal
    Level 34  
    Bez zmian, to znaczy ile, bo nie może być większe niż 5V.
  • #15
    Mechanik0000
    Level 5  
    Masa 0v
    Zasilanie 5v
    Sygnalowy 10v
    Z gazem bez zmian
  • #16
    KMal
    Level 34  
    Zrób jak pisałem w poście 12 i napisz co jest na pinie 2 czujnika.
  • #17
    Mechanik0000
    Level 5  
    Na sygnalowym wyjscie z czujnika jest 4.9v
    Sygnalowym z ECU jest 10v
  • #18
    KMal
    Level 34  
    Nie można w 100% powiedzieć, że ECU jest uszkorzony. Jeżeli nie ma odpowiedniego sygnału (obciążenia), to napięcie może tam być 10V. Miałeś sprawdzić, czy napięcie na 2 czujnika zmienia się.

    Mechanik0000 wrote:
    Sygnalowym z ECU jest 10v

    sygnałowy nie jest z ECU, tylko na ECU i to może być wina czujnika.
  • #19
    Mechanik0000
    Level 5  
    To dla czego po odpieciu kostki od przepustnicy w sygnalowym jest 10v

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Morzesz podac nr tel to zadzwonie
  • Helpful post
    #20
    KMal
    Level 34  
    Mechanik0000 wrote:
    To dla czego po odpieciu kostki od przepustnicy w sygnalowym jest 10v
    KMal wrote:


    pisałem...


    Jeżeli nie ma odpowiedniego sygnału (obciążenia), to napięcie może tam być 10V


    W zał. masz instrukcje, jak fachowo dokonać pomiaru tego czujnika:
  • #21
    Mechanik0000
    Level 5  
    Dziękuję za pomoc jest znaleziony problem nie łączą kostki w ecu jak ruszam kablami jest napięcie a zaraz ginie opór jest 750 Omów na przepustnicy.

    Dodano po 4 [godziny] 24 [minuty]:

    Dzięki KMal i jego odpowiedzi pomiarą