Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Scirocco 2.0 TDI CR - Zabezpieczenie antykradzieżowe

06 Cze 2019 22:34 300 18
  • Poziom 17  
    Koledzy czy ktoś z Was może w skrócie opisać procedurę odpalania sterownika VW w silnikach na CR .
    Chcę zrobić jakieś własne zabezpieczenie i zastanawiam się co można bezpiecznie odciąć aby nie narobić krzywdy silnikowi przy odpaleniu przy jednocześnie jak najmniejsze informacji zwrotnej , którą można łatwo wyłapać przez błędy .
    Nie szukam gotowca , tylko nie umiem znaleźć konkretnej informacji na temat tych sterowników .
  • Relpol przekaźniki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    kubus21 napisał:
    opisać procedurę odpalania sterownika VW w silnikach na CR
  • Poziom 17  
    Dzięki za schematy, jednak zbytnio nie pomogły, mam else więc schematy mam opanowane.
    Bardziej chodziło mi o info bez którego sygnału czujnika komputer nie za inicjuje zapłonu przy próbie odpalenia, bądź przy którym sygnale wychodzący poza zakres ( jeśli dobrze kojarzę tak jest przy G40).
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Tniesz pin 92 z bezpiecznika F13.
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    kubus21 napisał:
    chodziło mi o info bez którego sygnału czujnika komputer nie za inicjuje zapłonu

    ...czujnik ciśnienia na listwie CR
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    andrzej20001 napisał:
    Tniesz pin 92 z bezpiecznika F13.


    Chodzi o F13 ( SB13 ) zasilający sterownik silnika ?
    W takim razie nie rozumiem o który pin 92 chodzi .
  • Poziom 17  
    A jaki to problem na szybko zrobić mostek kluczem czy jakimkolwiek kawałkiem przewodnika na rozruszniku żeby zapalić przy odcięciu jego przekaźnika?
    To rozwiązanie dobre przy Golfie 2.
    Jestem elektrykiem , więc sobie poradzę, tylko proszę o dokładniejsze wyjaśnienie, bo nie mam doświadczenia w instalacji scirocco , a jedyny F13 jaki znalazłem to ten o którym pisałem i zasila inny pin w sterowniku silnika.
    Jeśli mam odciąć zasilanie po nim do innego modułu, proszę o konkretne info do którego, a nie tylko numer pinu, wolę wiedzieć co odcinam.
  • Poziom 17  
    CameR napisał:

    ...czujnik ciśnienia na listwie CR


    Tak z ciekawości , czy przy odciętym czujniku ciśnienia listwy CR można odpowiednim oporem za symulować sterownikowi odpowiednią wartość ciśnienia na szynie ?
  • Poziom 17  
    andrzej20001 napisał:
    Tak jak patent ze zwieraniem kluczem rozrusznika nie zadziała to złodziej opornikiem odpali auto.


    Możesz jaśniej ? Pomijając już sprawę podłożenia własnego sterownika na pająka i użyciu odpowiedniego klucza , jeśli jedna osoba wymusi zapłon kluczykiem w stacyjce a druga poda w odpowiedniej chwili nap. na cewkę bendiksa , sterownik nie poda sygnału na wtryski z powodu wykrycia przerwy w obwodzie rozrusznika ?
    Aż tak bystry jest ten system ?
  • Poziom 17  
    wacek.wacek napisał:
    Moze zrob odcięcie na pętli immo.

    Ciekawa opcja , ale muszę trochę poczytać na temat struktury immo w VW po 2008 .
    Na chwilę obecną najskuteczniejszym rozwiązaniem jest uzyskanie sygnału czujnika G28 wychodzącego poza zakres , niestety zarazem będzie to najbardziej skomplikowana metoda .
    Co o tym sądzisz ?
  • Poziom 17  
    wacek.wacek napisał:
    Niby bez czujnika nie powinien wystartować. Ale ciekawe czy po paru razach nie bedziesz musiał kasować błędów. Z tą pentlą to też ryzyko.

    No nie do końca , bez sygnału z G28 zapali , tyle tylko że będzie to trwało dłuższą chwilę i nie służy to tłoką .
    Przy pętli immo plus jest taki że nawet podczas jazdy jak padnie przekaźnik to do zgaszenia silnik będzie nadal pracował , przy G28 poza zakres nie wiem jak będzie .
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    kubus21 napisał:
    Możesz jaśniej ?

    Możesz w końcu napisać jakie masz oznaczenie silnika lub podać numery ECU ?
    ...czy wszyscy mają zgadywać?

    kubus21 napisał:
    Nie szukam gotowca (...)


    kubus21 napisał:
    (...) proszę o konkretne info do którego, a nie tylko numer pinu, wolę wiedzieć co odcinam.

    Na przykładzie sterownika Bosch EDC17 C74,
    Np:
    A038 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
    A057 Czujnik liczby obrotów efektu Halla – zasilanie +5 V
    A103 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie urządzeń +5 V
    B003 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
    B005 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
    B006 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
    B041 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
    B050 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
    B078 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
    B086 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
    B087 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
    B089 Przekaźnik zapłonu – aktywacja potencjałem ujemnym
    B016 oraz B033 Potencjometr dwutorowy pedału gazu – sygnał
    B072 Przekaźnik zapłonu – aktywacja potencjałem ujemnym
    B075 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie urządzeń +5 V

    ... w zasadzie odcięcie każdego z tych pinów unieruchomi samochód lub nie pozwoli na normalną jazdę...
  • Admin grupy Samochody
    Schowaj gniazdo obd. Serio.
    Wsadź w miejsce ori jakieś ze szrotu i daj tam plus i masę.
  • Poziom 17  
    T5 napisał:
    Schowaj gniazdo obd. Serio.
    Wsadź w miejsce ori jakieś ze szrotu i daj tam plus i masę.

    To zrobiłem w pierwszej kolejności
    🙂

    Oznaczenie silnika CBBB, jutro rano podlacze VCDS i podam model sterownika