Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pęknięta płyta indukcyjna

07 Cze 2019 09:07 1275 16
  • Poziom 2  
    Witam, mój problem wygląda następująco. Kupiłem płytę indukcyjną do zabudowy, gdy ją podłączyłem sprawdziłem czy jest wszystko ok i na początku było. Przy pierwszym gotowaniu, żona postawiła garnek z jedzeniem na dużym polu i ustawiła moc na full po chwili usłyszała jakieś pęknięcie. Okazało się, że na płycie w miejscu gotowania pojawiły się dwa pęknięcia ( kreski, czuć je pod paznokciem). Chciałem się dopytać czy ktoś miał taką sytuację?? Czym mogło być to spowodowane ?? i czy dalej mogę używać tej płyty ?? Producent umywa rączki i mówi że jest to szkoda mechaniczna i że on nie bierze odpowiedzialności za to ? Jednak wydaje mi się, że mogła być to wada fabryczna, wystarczył jakiś mikro uraz szkła i poszło dalej ? Jednak nie jestem w stanie tego udowodnić. Czy producent odpowiada za sprzedanie wadliwego sprzętu?
  • IGE-XAO
  • Poziom 31  
    Możliwe, że jakaś wada produkcyjna (szkła ) była ale obawiam się, że nic nie wskórasz w tematach gwarancyjnych. Nie udowodnisz producentowi ( w normalnym tego słowa znaczeniu ), że to nie Twoja wina była.
  • IGE-XAO
  • Poziom 2  
    Również mam obawy, że takie będą wykręty... no ale będę walczył, nie poczuwam się do winy i dam znać czy uda mi się coś wskórać. Narazie nie chce wspominać o producencie, ponieważ takie coś zawsze może się zdarzyć, zobaczę jak do tego podejdzie w ogólnym rozwinięciu sprawy. Jeszcze dajcie znać co z używaniem takiej płyty ?? Czy lepiej się wstrzymać ?? i co robić jeżeli nie uda mi się wymienić płyty ??
  • Specjalista AGD
    gozdek21 napisał:
    Czy producent odpowiada za sprzedanie wadliwego sprzętu?

    Producent nigdy nie odpowiada za wady sprzętu. Odpowiada tylko i wyłącznie sprzedawca. Ten zaś może naprawić, zwrócić gotówkę lub wymienić na towar wolny od wad (zazwyczaj jest naprawa).
    Ba, mało tego, ale nie wszyscy wiedzą, że producent nie musi udzielać żadnej gwarancji.
    Wynika to z przepisów, tylko tak zagmatwanych, że konsument nie ma o tym bladego pojęcia.
  • Poziom 32  
    Zaraz zaraz, dlaczego producent, cytuję: "nigdy nie odpowiada za wady sprzętu"? Może nie odpowiadać, bo nie ma takiego prawnego obowiązku. Ale jeśli udziela gwarancji to odpowiada.
    Pracowałem w serwisie gwarancyjnym więc wiem, kto płacił za wykonywanie napraw gwarancyjnych.
    Sprzedawca owszem, odpowiada, ale w ramach zupełnie innych przepisów.
    Co do meritum to należałoby postarać się o opinię biegłego, który stwierdzi w jakich okolicznościach nastąpiło uszkodzenie. Ale będzie to trudne. O ile można stwierdzić na podstawie np. oględzin krawędzi pęknięcia, że nie powstało ono od uderzenia to trudne będzie stwierdzenie jaka była realna przyczyna.
    W instrukcji obsługi użytkowanej przeze mnie płyty widnieje zapis, że jakkolwiek szkło jest odporne na udary termiczne to jednak zabrania się stawiania na gorącej płycie zimnych naczyń i odwrotnie-na zimnej płycie naczyń silnie rozgrzanych. Zatem sprawa jest jak dla mnie przegrana.
    Inna sprawa, że czasem producenci/sprzedawcy/importerzy sprzętu idą klientowi na rękę, choć wina leży po stronie użytkownika lub nie jest możliwe ustalenie przyczyny uszkodzenia. Sam zostałem poinstruowany przez producenta sprzętu, który naprawiałem gwarancyjnie, że jakkolwiek wiadomo, że zasilacz czy obwody wejściowe telefonu "popalone" są niemal wyłącznie po burzach (przepięciach) to jeśli nie ma widocznych śladów w postaci porozrywanych dławików, tranzystorów itp to sprzęt mam naprawiać w ramach gwarancji. Bo nie ma możliwości udowodnienia, że uszkodzenie jest wynikiem działania czynników zewnętrznych.
    Zupełnym kuriozum, z którym się spotkałem był przypadek mojej klientki. Jej mąż postawił czajnik elektryczny bezprzewodowy na gorącej płycie ceramicznej od czego ów czajnik zwyczajnie się stopił. Sklep wymienił tenże czajnik (nie wiem, czy w ramach gwarancji czy rękojmi) bezpłatnie. W instrukcji wszakże nie było zapisu, że czajnika nie można stawiać na gorących płytach.

    PS. Co do użytkowania pękniętej płyty to nie jest to niebezpieczne dopóki coś się na tą płytę nie wyleje. Może wówczas dojść do porażenia bądź jeszcze poważniejszego uszkodzenia natury elektrycznej. Ponadto postawienie ciężkiego naczynia może powodować postępowanie pęknięcia i w konsekwencji załamanie płyty (wpadnięcie naczynia do środka). W takim przypadku należy natychmiast bezwzględnie wyłączyć zasilanie.
  • Poziom 35  
    skryn, napisał:
    Cytat:
    Ba, mało tego, ale nie wszyscy wiedzą, że producent nie musi udzielać żadnej gwarancji.

    Ciekawe, to dlaczego producenci mają swoje autoryzowane serwisy ?. Kosztami usług serwisowych ( gwarancyjnych) jest obciążany producent.
  • Poziom 26  
    Najpierw bym się dobrze przyjrzał za pomocą mocnej latarki... dwie kreski... czy to aby na pewno pęknięcie?
    Większość płyt na rynku to renomowany Schott Ceran. W takim przypadku myślę, że prawdopodobieństwo wady produkcyjnej jest znikome. Nie wiem jak z szybami w indukcjach, ale w przypadku szyb okiennych zespolonych, szanse na pozytywną realizację reklamacji w przypadku spontanicznych pęknięć są również znikome.
    Były przypadki w piekarnikach pewnego producenta, kiedy to szyba w drzwiczkach pękała po uruchomieniu pyrolizy. I tu reklamacje również chyba były odrzucane.
    Proponuje przy okazji sprawdzić, czy płyta jest prawidłowo osadzona w blacie, czyli czy leży swobodnie i pewnie przylega na całym obwodzie.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 1  
  • Poziom 35  
    atari_robbo, weźmy taki wariant, kupujesz bezpośrednio od producenta. Zawsze obie strony ustalaja warunki gwarancji na bezawaryjną pracę maszyny. Ustalany jest czas udzielanej gwarancji oraz termin wykonania naprawy przez producenta, no i oczywiście kary umowne. Oraz wiele innych istotnych kwestii. W zasadzie tym zajmują się prawnicy obu stron.
  • Specjalista AGD
    Ryszard49 napisał:
    atari_robbo, weźmy taki wariant, kupujesz bezpośrednio od producenta.

    Kowalski nie kupi bezpośrednio od Producenta. Spróbuj coś kupić. Powodzenia.
    Sprzedaż od Producenta zawsze odbywa się poprzez pośrednika. Będzie nim MM (sklep nie dla idiotów), pani tańcząca na rurze, hurtownia Nowaka; lub serwis autoryzowany.
    Czy to jasne?
  • Poziom 35  
    skryn, każda osoba fizyczna może dokonać zakupu u producenta. Jedziesz np. na targi, podoba się tobie maszyna i po prostu ją kupujesz. Możesz też zlecić wyprodukowanie maszyny według swoich wymogów. Co do sprzętu RTV, to prosty przykład, SONY, idealna obsługa gwarancyjna i pełne wsparcie pogwarancyjne.
  • Poziom 1  
  • Poziom 35  
    atari_robbo, przejrzałem mój post i nigdzie znalazłem informacji o zakupie sprzętu bezpośrednio od SONY.
    Podam przykład z dzisiejszego dnia, włączyłem odkurzacz, zadymił, wyłączyłem. Sprawdziłem datę zakupu, grubo po gwarancji. Pierwszy ruch, to telefon do zakładu naprawiającego taki sprzęt, szacunkowy koszt naprawy od 200 zł i praktycznie bez gwarancji.
    Drugi ruch, przegląd sklepów internetowych, nowy, taki sam z przesyłką 307 zł, za pobraniem, Gwarancja 24 miesiące.
    Pytanie gdzie jest tu sens naprawiać.
  • Poziom 1  
  • Poziom 35  
    Uzupełnienie mojego postu #14. Dzisiaj otrzymałem odkurzacz, miłe zaskoczenie - gwarancja producenta 48 miesięcy. Gdzie tu sens naprawiać !.
  • Poziom 2  
    Ja złożyłem reklamację i została odrzucona, w tym samym czasie moja żona złożyła i jej reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. Przyszedł pan ocenić płytę i uznał, że raczej nie będzie podlegała reklamacji, po jakimś czasie odezwali się do nas przedstawiciele firmy i ustalili termin na wymianę szkła i zostało ono wymienione. Długo to trwało, około 2 miesięcy ale jestem zoskoczony pozytywnie. Płyta była firmy elektrolux.