Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słaby silnik BLDC w Fanatec ClubSport v2

07 Cze 2019 11:24 102 3
  • Poziom 9  
    Trafiła w moje ręce baza Fanatec ClubSport V2. Kierownica po podłączeniu zasilania nie mogła się skalibrować - jakby nie miała siły. Po rozebraniu okazało się, że w środku siedzi jakiś sinik 3 - fazowy.

    Silnik zasilany jest 24V. Sterownik silnika wygląda, że jest sprawy bo po odpięciu pasków ( bez obciążenia ) kręci się w obie strony, jednak mogę go zatrzymać dosłownie palcem ( kierownica powinna mieć 7 - 8 Nm ).

    Po podłączeniu zasilania kierownica próbuje się kalibrować. Na złączach zasilania silnika w 24V pojawia się takie napięcie, jednak pod obciążeniem przysiada do około 15V. Steruje tym mosfet. Zastanawiam się, czy sam mosfet może być uszkodzony, czy też oprogramowanie kierownicy celowo nie otwiera go całkowicie podczas kalibracji aby ograniczyć moc.

    Kiedy podałem bezpośrednio na to złącze 24V system był w stanie już sam się skalibrować a ja nie byłem w stanie zatrzymać silnika palcami. Wydaje mi się jednak, że i tak był słaby. Nie mam doświadczenia z tego typu silnikami, ale wydaje mi się, że silnik był ugotowany i magnesy powiedziały pa. Nie mam samego koła kierownicy, aby sprawdzić FFB w pełni.

    Pytanie brzmi czy dobrze kombinuję i takie są objawy ugotowanego silnika BLDC i jedyna możliwość naprawy to jego wymiana?

    Wie ktoś może jaki silnik tam siedzi, ewentualnie czym go zastąpić?
    Baza identyczna jak na poniższym filmiku. Silnik jest owinięty sporym, czarnym radiatorem.


    Link
  • Poziom 41  
    Wymiana silnika tylko o podobnych parametrach.
    Wymagane wyjęcie silnika i sprawdzenia oznaczeń.
    Dokładne pomiary mogą tylko wykluczyć inne błędy.

    Przeszukaj opis silnika BLDC.
  • Poziom 9  
    Tak też zrobię, ale silnik jest wklejony w radiator i zanim go stamtąd wyciągnę chcę się upewnić czy te objawy świadczą o zabitym motorze. Wątpię też abym tam znalazł jakieś oznaczenia modelu. Pewnie tylko nic nie mówiące numery seryjne.
  • Poziom 41  
    Poproś elektronika może coś wykryje, najlepiej serwis diagnoza usterki.