Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Nexia - Auto gaśnie po odpaleniu

xxaxx96 07 Jun 2019 15:55 528 9
  • #1
    xxaxx96
    Level 9  
    Witam forumowiczów! Od miesiąca się bawię z moją nexia i już nie mam pomysłów.
    Miesiąc temu zabrałem się za wymianę wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych po złożeniu wszystkiego okazało się ze nie ma kompresji na 3 cylindrach, po czym wyszło że zawory są podparte wiec rozebrałem wszystko na nowo wymieniłem popychacze na nowe głowicę oddałem do sprawdzenia i planowania i złożyłem. Auto dalej nie ma kompresji (patrząc od rozrządu 1-11, 2-9, 3-8, 4-8) Rozrząd na bank jest dobry! Mechanik kazał mi nim pojeździć żeby wszystko się ułożyło ale nie mogę ponieważ auto po odpaleniu gaśnie a jak zgaśnie już go się nie odpali. Po dłuższych zabawach i próbach auto zachowuje się dziwnie bo jak jest zimny odpala jak nowy chodzi pięknie, kiedy schodzi z obrotów zaczyna szarpać i gaśnie tak po 20s. i już się nie da odpalić a jak jest rozgrzany do swojej temperatury pracuje nie gaśnie, odpala ale dalej szarpie. dodam że jak trzymam go na gazie to pracuje równo i ma moc co dziwne. wymieniłem cewkę oraz świece dalej nic. Może ktoś coś podpowie bo ja nie mam pomysłów.
  • #3
    xxaxx96
    Level 9  
    Wybaczcie rozpisałem się i zapomniałem. Silnik to 1.5 SOHC 75km benzyna (g15mf) 1996r
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 40  
    Dlaczego wymieniałeś wałek i dźwigenki? Kompresja była przed rozebraniem?
  • #5
    g107r
    Level 41  
    A ta kompresja, to na zimnym, czy rozgrzanym silniku ?
    Dziwnie się zmienia, co złożenie, pomiar, to inna, ale zależność ta sama ?
    Przed wymianą wałka dobrze chodził ? Nie gasł ?
    Popychacze kupowałeś pewnie hurtowo, nie kilka stąd, a kilka stamtąd... Czemu jedne robią kompresję, a inne nie ? Głowica sprawdzona, a pierścionki ?
    Masz jeszcze aparat zapłonowy. W nim moduł, i jeszcze jedną cewkę.
    Kompresja kompresją, ale może w ten sposób http://daewooforum.pl/temat73484.html ?
  • #6
    xxaxx96
    Level 9  
    Wałek wymieniałem ponieważ stary został zjedzony łącznie z dźwigienkami, na wysokich obrotach klepały strasznie popychacze, jak dało się mu mocno w gaz (odcięcie którego prawie nie miał) to popychacze wysiadały nie równo chodził po 10s wracał do normy dlatego wszystko wymieniłem na nowe. Przed rozebraniem miał kompresję (11 - 12 ), chodził było okey. Kompresje mierzyłem na zimnym i rozgrzanym na rozgrzanym lekko się podnosi może 0.5 bara max

    Wszystko było kupowane nowe, popychacze febiego komplet, dźwignie komplet. Dołu nie ruszałem ale też sprawdziłem próba olejową i wyszło że duł jest dobry, głowica jak pisałem była czyszczona i sprawdzana na pęknięcia a zawory czy są szczelne.

    Też mnie to zastanawia czemu jeden gar ma kompresję a inne nie, sprawdzałem teorie o zatkanym kanaliku olejowym i za wysokim ciśnieniu oleju, na zimnym 3.5bara potem spada do 1 - 1.5bara

    Co do aparatu to też myślałem że może jakieś zwarcie poszło i bawiłem się nim bo nie posiadam lampy ale, jeśli odpala chodzi te kilka sekund a na rozgrzanym też to wątpię żeby było to.

    Daewoo Nexia - Auto gaśnie po odpaleniu
  • #7
    xxaxx96
    Level 9  
    Ktoś podpowie co może być przyczyną?
  • #8
    piotrekwoj1
    Level 40  
    Głowica do zrzucenia skoro nic nie ustaliłeś. Skoro wcześniej była kompresja to coś źle poskładałeś.
  • #9
    bombat
    Level 10  
    Kolego sprawdź rozrząd raz jeszcze czy oby na pewno na znakach wszystko się zgadza bo znam przypadki że wałek przekręcali o 180 stopki. Brak kompresji musi się z czegoś brać i jeśli byłby wałek przekręcony to takie zjawisko może się pojawić, a miałem ten silnik i z tego co pamiętam jest on bezkolizyjny. Nowe popychacze powinieneś opróżnić przed montażem, mają się same napompować podczas pracy. Kolejna sprawa to uszczelka pod głowicą, nie wiem jakim cudem ale kiedyś znajomy założył odwrotnie przez co nie było ciśnienia oleju w głowicy. To tak na początek.
  • #10
    xxaxx96
    Level 9  
    Dzięki za podpowiedź ! rozrząd był sprawdzany czy zgadzają się znaki oraz sprawdzałem położenie tłoka i wałka (1 tłok w GMP krzywki do góry i 4 tłok krzywki wałka na dół) Ale sprawdzę to jeszcze raz na spokojnie. Popychacze opróżniałem a uszczelka jest na bank dobrze bo napisem top do góry 2.

    up 21.06
    Sprawdziłem rozrząd jest prawidłowo ustawiony.