Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota camry v6 2007r - dopasowanie pompy abs c1288

bucek21 07 Jun 2019 21:24 1740 4
  • #1
    bucek21
    Level 14  
    Witam.
    Mam problem z dopasowaniem pompy abs po wymianie w toyota camry 2007 r.
    Oryginalna pompa uszkodzona. Została wysłana do regeneracji i jakimś cudem zginęła.
    Po zainstalowaniu identycznej o tych samych numerach abs vsc gaśnie ale podczas ruszenie zapala się i wyskakują błedy.
    C1288 Błąd dopasowania sterownika
    U0100 Brak komunikacji ecm/pcm.
    Słyszałem że można to zrobić techstream lecz niestety nie widzę w tym programie żadnej z opcji dopasowania.
    Jeżeli ogarniał ktoś temat i może mnie pokierować to bardzo bym prosił.
  • #2
    the_1piotr
    Level 1  
    moze jest jak w renówkach ze trzeba wpisac w odpowiednie miejsca twój vin oraz ustawić konfiguracje poprzedniej pompy..

    w abs i poduszkach są zachowane wszystkie dane sieci CAN i one kontrolują pozostałe moduły nich jest zapisana konfiguracja całego auta
    proponuję wiec serwis bo sam tego nie ustawisz tymbardziej ze nie znasz konfiguracji poprzedniej pompy i trzeba dane skopiowac z modułu poduszek
  • #3
    grzegorzlas
    Level 2  
    Witam!
    Bucek21 proszę o informację czy udało Ci się rozwiązać problem.
    U mnie Camry 06' nie działa sterownik ABS i nigdzie nie ma z takimi numerami.
    Teraz nie wiem czy można kupić dowolny podobny sterownik i elektronik go zaprogramuje czy trzeba wymienić całą pompę ze sterownikiem i też na nowo zaprogramować?
    Daj znać bo u mnie to mam choinkę na tablicy. :-)
    Pozdrawiam!
  • #4
    tomq75
    Level 10  
    Hey.
    Mam to samo ... ktoś ogarnął jak to zaprogramować?
    pozdrawiam
    tomQ
  • #5
    tomq75
    Level 10  
    Hey
    Jako, że rozwiązałem problem podzielę się bo w necie jest embargo chyba na ten temat. Otóż po pierwsze ja do swojej ave T25 kupiłem nieco inny moduł abs niż był zamontowany - różnił się ostatnimi cyferkami jednak wyglądał identycznie. Jako, że miałem zapewnienie od sprzedającego, że można go zastosować i u mnie z pewną dozą nieufności zaryzykowałem. Najlepiej jednak kupić taki jaki był. A i jeszcze wiedziałem, że ja mam uszkodzoną elektronikę - i wymieniłem tylko ją na zamontowanym module. Trochę słaby dostęp ale da radę i lepsze to niż potem odpowietrzanie tego całego cyrku... Co do toyoty - problemem po wymianie jest to, że czujniki takie jak Yaw rate sensor, steering sensor trzeba skalibrować. W pamięci przechowywane są stare wartości i to powoduje błąd machowania. Kalibrację trzeba zrobić po wymianie czujników lub po wymianie modułu. I tutaj żadne techstreamy tylko zworka w odb2 i odpowiednia procedura. Przeszukałem neta mocno i nie znalazłem dla swojej modelu rozwiązania. Trzeba szukać pod hasłem zero point calibration. Nie mniej przypomniałem sobie, że kiedyś ściągałem serwisówkę i tam znalazłem procedurę. Dla różnych modeli wygląda to różnie - u mnie trzeba było zrobić zworkę między 12 a 4 pinem, włączyć zapłon, ustawić kierownicę prosto, wcisnąć i trzymać przycisk trc off i jednocześnie 3x szybko naciskać pedał hamulca aż zapiska - wtedy puścić przycisk. Wywalić zworkę i już :) Działa. Mam nadzieję, że komuś zaoszczędzę czasu - który ja na to poświęciłem.