Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] daf xf euro6 - silnik nie odpala

dafxf105i106 10 Jun 2019 11:49 9126 15
Automation24
  • #1
    dafxf105i106
    Level 5  
    witam wszystkich
    pacjent to daf xf 106.460 ft, 2014r, przebieg 450 kkm, automatyczna skrzynia
    auto przestało odpalać, błędy jakie wywaliło, były związane z paliwem (niestety nie wiem jakie)
    auto stoi w Niemczech więc chłopak z warsztatu wziął na podmianę 2 pompowtryski, pompę ssącą, zawór regulacji i czujnik ciśnienia
    po wykasowaniu błędów auto odpalilo i jeźdxiło jeden dzień, na drugi dzień to samo auto nie chce odpalić
    oto błędy jakie wyskoczyły
    nieaktywne: P0691-wentylator sterowany elektronicznie,wart. nap. zbyt niska lub zwarcie do masy na styku c74 modułu ecu d420
    U1159-siłownik vtg błąd komunikacji
    P1710-stężenie nox przed katalizatorem, dane prawidłowe ale wart. zbyt niska
    P1134-nagrzewnica czujnika lambda, wart. nap. zbyt niska lub zwarcie do masy na styku c64 modułu ecu d420
    U1577-siłownik bpv, błąd komunikacji can, zbyt niska częstotliwość komunikatów
    P1488-mod€ł zaworu egr, poza kalibracją
    P1485-temperatura modułu zaworu egr, dane prawidłowe ale wart. zbyt niska
    U17A1-pedał przyspieszenia 2, wart. nap. zbyt wysoka lub zwarcie do zasilania na styku b45 modułu ecu d420
    U17A4-cykl pracy pedału przyspieszenia 2, dane prawidłowe ale wart. zbyt niska na styku b45 modułu ecu d420
    U17A6-częstotliwość pedału przyspieszenia 2, dane prawidłowe ale wart. zbyt niska na styku b45 modułu ecu d420
    U17A7-pedał przyspieszenia, usterka synchronizacji czujnika 1 i 2
    U17A9-działanie pedału przyspieszenia, dane błędne, przerywane lub nieprawidłowe
    U1835-siłownik turbosprężarki vtg, błąd komunikacji can, zbyt niska częstotliwość komunikatów
    P0087-cisnienie paliwa dane prawidłowe ale wart. zbyt niska,poziom bardzo niebezpieczny
    24201-19-kom.can, dane komunikatu eec1 z układu sterujacego silnika nierówne, przerywane lub nieprawidłowe
    aktywne: P1496-egr, wyłaczenie
    P1091-cisnienie paliwa w szynie comon rail, dane błędne, przerywane lub nieprawidłowe

    chcemy w ten wekend ściągnąć auto na warsztat, żeby coś zadziałać i tu moja prośba o jakieś wskazówki jak to ugryźć
    za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję
  • Automation24
  • Helpful post
    #2
    trumnica
    Level 19  
    Wtryskiwacze do sprawdzenia zostały.
  • Automation24
  • Helpful post
    #3
    hubert04
    Level 25  
    Ja bym o stawiał z wyżej wymienionych błędów instalacje brak zasilania do sterownika PMCI brak masy badz brak komunikacji can z sterownikiem. Czyli can prąd i masa do sprawdzenia jeśli wsio bangla ecu kaput😀 pozdrawiam i owocnych poszukiwań zycze
  • #4
    trumnica
    Level 19  
    Które błędy wracają przy próbie odpalenia?
  • #5
    Dagomir
    Level 20  
    Ja również bym brał na celownik elektrykę: zasilanie, masa, CAN, wszystko co prowadzi do sterownika PCI. Samej awarii ECU również bym nie wykluczał jeżeli instalacje będą sprawne.
  • Helpful post
    #6
    dzidek1903
    Level 13  
    Błedy odczytane z ECU to jedno a to co wyświetla na desce to drugie
    Autor pisze ze większość z nich jest nieaktywne i mogą byc stare
    Ja obstawiam układ paliwowy. Pompy PCI i wstępna na pierwszy krok O filtrach nie wspominam bo to raczej oczywiste

    W DAF nie ma pompowtrysków

    Dodano po 1 [minuty]:

    No i jeszcze pytanie czym zostały odczytane Poprawka na interpretacje

    Dodano po 2 [minuty]:

    a z tego co widze nie był to Davie\
    P1496, zabezpieczenie silnika — moduł zabezpieczenia aktywny ( to jeste opis davie)
  • #7
    Dagomir
    Level 20  
    Wszystko ok. Autor tematu napisał że auto po wykasowaniu błędów odpaliło, pojeździło 1 dzień i znowu był problem. Opisana lista błędów po jednym dniu jazdy raczej trochę za długa szczególnie że ich wystąpienie jest raczej związane z problemem elektrycznym. Układ paliwowy łatwo sprawdzić przy pomocy kompa. Ciśnienie po stronie zasilania, ciśnienie na rail, i jaka wartość korekcji pompy PCI w trakcie rozruchu silnika. Jeszcze pytanie czy próbowaliście pomóc mu odpalić z plaka? Bo sytuacja może być taka że samochód faktycznie ma problem z układem zasilania, a kierowca tak długo kręcił rozrusznikiem że rozładował baterie, Lista błędów jest efektem odpalania przy zbyt dużym spadku napięcia.
  • #8
    dafxf105i106
    Level 5  
    dzięki za zaangażowanie
    błędy sczytujemy DAVIE
    auto nie było odpalane na placka, ale możliwe że kierowca kręcił tak długo że wyładował aku( nie mam takiej info niestety), w wekend ściągamy auto więc będę fizycznie przy tym przypadku, to będę pisał co i jak, jeżeli jeszcze jakieś propozycje to chętnie poczytam
    pozdrawiam
  • #9
    Dagomir
    Level 20  
    No i co tam wyszło z tym Dafem? Napisałeś że zdasz relację z tego co się stało. Informacje mogą być przydatne dla innych użytkowników forum. Irytujące jest to że my poświęcamy czas i wiedzę żeby pomóc, a w zamian otrzymujemy brak informacji zwrotnej o usterce.
  • #10
    dafxf105i106
    Level 5  
    Spokojnie. Auto zjechało, ale jeszcze nie zaglądaliśmy do niego bo mamy 39 zestawów i mamy naprawdę dużo roboty koło nich. Jedyne co na razie zrobiliśmy to odczytaliśmy błędy i błąd którego nie możemy się pozbyć to P1091.
    Jak rozwiążemy problem to dam znać w temacie.
    Pozdrawiam
  • #11
    Dagomir
    Level 20  
    No to macie do czynienia z typową usterką w DAF E6. Usterka mówi o zaworze spustowym na szynie rail. Aby go sprawdzić należy odkręcić od niego przewód powrotny zaślepić go, następnie wylot z zaworu skierować do butelki. Uruchomić silnik na biegu jałowym nie może tam przeciekać paliwo, jeśli paliwo cieknie ciurkiem ( tak było w naszych 6 samochodach) zawór do wymiany. Jeśli jest sucho należy wykonać test przelewu wtryskiwaczy. W razie co pytaj śmiało. Pzdr.
  • Helpful post
    #12
    ogarniamSAM
    Level 10  
    A możesz wrzucić zdjęcie tego zaworu kiedyś prubowalem tak jak piszesz ale nie wiem cz ja to dobrze zrobiłem?
  • #13
    Dagomir
    Level 20  
    daf xf euro6 - silnik nie odpala

    1 - zawór spustowy bezpieczeństwa,
    2 - przewód sztywny przez który przepływa paliwo gdy zawór zostaje otwarty, lub jest nieszczelny.
  • #14
    dafxf105i106
    Level 5  
    Dagomir wrote:
    No to macie do czynienia z typową usterką w DAF E6. Usterka mówi o zaworze spustowym na szynie rail. Aby go sprawdzić należy odkręcić od niego przewód powrotny zaślepić go, następnie wylot z zaworu skierować do butelki. Uruchomić silnik na biegu jałowym nie może tam przeciekać paliwo, jeśli paliwo cieknie ciurkiem ( tak było w naszych 6 samochodach) zawór do wymiany. Jeśli jest sucho należy wykonać test przelewu wtryskiwaczy. W razie co pytaj śmiało. Pzdr.


    witam
    możesz mi to jeszcze raz opisać ale tak bardziej łopatologicznie :)
    tzn jak odkręcę tą rurkę przy zaworze to rurkę zaślepić a w listwę gdzie była ta rurka wkręcić jakiś wężyk tak ?
  • Helpful post
    #15
    Dagomir
    Level 20  
    Dokładnie tak :)
  • #16
    dafxf105i106
    Level 5  
    witam
    tego zaworku nie sprawdzaliśmy bo zaczęliśmy wypinać wszystkie kostki (od czujników, zawórków, pomp i wszystkie inne związane z paliwem), przedmuchaliśmy, wyczyściliśmy i problem jakby znikł, błąd przestał wyskakiwać. Auto odpala normalnie i bez pomocy ręcznej pompki (wcześniej tylko tak odpalało), zestaw oczywiście "rzutem na taśmę" wyjechał w trasę więc mamy nadzieję że to było to. Gdyby problem powrócił to będziemy robić operację "zawór" tak jak to opisuje DAGOMIR.
    JAK CO TO BĘDĘ OPISYWAĆ
    Dzięki i póki co zamykam temat
    PZDR