Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Beninca Kill 4024 prośba o poradę dotyczącą montażu

10 Cze 2019 13:05 138 7
  • Poziom 2  
    Potrzebuję porady doświadczonych instalatorów. Mam zamontowany, napęd Beninca Kill 4024. Wymiar X (czyli wymiar pomiędzy osią zawiasu a osią osadzenia siłownika) wynosi 8,5cm, natomiast Y wynosi 11cm. Czytałem wiele wątków, z których wyłania się kluczowa informacja, iż X powinno być równe Y (czy raczej u innych producentów A=B). Tak mały wymiar X jest spowodowany bliskością ogrodzenia z sąsiadem. Można byłoby kombinować i powiększyć go do tych 10.5cm ale wtedy siłownik praktycznie opierałby się już o ogrodzenie przy otwieraniu. Brama chodzi płynnie, tzn jest widoczny przy otwieraniu taki moment, nazwałbym to "puszczenia" siłowników z pozycji w której skrzydła zapierają się o środkowy odbój (takie lekkie uchylenie) a po chwili siłownik rusza i płynnie się otwiera. Brama jest dość krótka tzn. 2,5m jedno skrzydło, nie wiem ile waży ale oceniam, że maks. dla jednego skrzydła to 80-90kg. Kilka pytań jednak mam:
    a) czy takie usytuowanie nie będzie na dłuższą metę szkodliwe dla siłownika?
    b) czy miałoby sens przerobienie mocowania tylko drugiego siłownika na prawidłowe X=10,5cm?
    c) centralka przy zamknięciu odcina napięcie dopiero po 2-3 sek. po dotarciu skrzydeł środkowego odboju. Co prawda dzięki temu brama sztywno "stoi" ale czy to jest prawidłowe czy coś źle ustawiłem w centrali?
    d) czy jest gdzieś ustawienie w centrali, żeby po powrocie napięcia po zaniku, brama z automatu się nie otwierała?
  • specjalista -automatyka bramowa
    a- jeśli jakoś strasznie nie szarpie skrzydłami to nie.
    b- teoretycznie tak, ale skrzydło o powiększonym wymiarze będzie szło nieco wolniej. W sumie patrz powyżej.
    c- jeśli się pomyliłeś w opisie i masz siłowniki 230V - tak ma być - te kilka sekund to zapas na okoliczność większych oporów na skrzydłach (zima, rdza...) a dociśnięcie skrzydeł do odboju gwarantuje brak telepania zamkniętych skrzydeł pod działaniem wiatru lub pijaczka.
    Jeśli jednak faktycznie masz siłowniki na 24V - takie coś nie powinno mieć miejsca - DOKŁADNIE ustaw czasy lub uruchom procedurę Autoset (AUto). Siłowniki 24V źle znoszą pracę na blokadzie.
    d- właściwie nie powinno tak się dziać (owszem - po zaniku napięcia pierwszy ruch bramy to zawsze otwieranie , ale dopiero po użyciu pilota). Musisz gdzieś mieć zakłócenia. Testowo odepnij radio i wtedy pomrygaj prądem - będziesz wiedział przynajmniej czy rzecz w centralce czy w radiu.

    PS. I chyba nie Beninca Kill (to brzmi zabójczo - jak tytuł filmu Kill Bill :) może stąd się ten Kill wziął) tylko Bill?
  • Poziom 2  
    Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę czy właśnie z centralą jest wszystko w porządku, innym niepokojącym objawem jest to, że raz na jakiś czas jeden siłownik nie zwalnia przy zamykaniu pod koniec ruchu. Powoduje to kolizję przy bramie na zakładkę.
    Procedurę Auto powtarzałem kilka razy, po ustawieniu czasów, właśnie z powodu tego działania po zamknięciu. Co do wersji to pomyłki nie było mam napęd na 24V.
    Co do nazwy tematu to faktycznie "zabójczo" się pomyliłem :D - powinno być oczywiście Bill 4024.

    Właśnie sprawdziłem centralkę, daje napięcie 30V na siłownik, po czym zmniejsza do 16V (przy spowolnieniu). Ponownie włączyłem opcję "auto". Ale nadal mam wątpliwości co do prawidłowości funkcjonowania centrali ponieważ:
    a) ponownie po powrocie napięcia samoczynnie otwiera (bez pilota) - nie bardzo wiem jak odłączyć radio?
    b) po obserwacji zachowania bramy już wiem co powoduje czasem kolizję przy zamykaniu - jeden z siłowników nie zwalnia pod koniec ruchu.
    c) funkcja auto powoduje otwarcie i zamknięcie, każdego ze skrzydeł tylko raz, instrukcja mówi o kilkukrotnym zamykaniu i otwieraniu z różnymi prędkościami. Nie wiem czy to błąd w instrukcji czy jakiś błąd programowy w centrali. Myślę, że właśnie to może być powodować długie "przytrzymywanie" napięcia na siłownikach po dotarciu do odboju.
    d) nie wiem czy napięcie 30V jest prawidłowe?
    U mnie podłączenie jest maksymalnie proste tj. zasilanie transformatora 230V, dwa siłowniki (1,2 i 3,4) i mostek pomiędzy 13 i 18 (brak fotokomórek) plus firmowe mostki ze względu na brak enkodera.
  • specjalista -automatyka bramowa
    a- daj fotkę, czy masz radio wpięte w płytę czy jakieś inne na kabelkach i fotkę pilotów...
    b i c - przekop instrukcję - ta centralka (jeśli to Heady 24) ma możliwość DOWOLNEGO ustawienia każdego z czasów - tzn początki zwolnienia każdego skrzydła z osobna na otwarciu i zamknięciu oraz punkty stopów j/w. Jeśli nie masz enkoderów - automatyczny setup nadaje się na shrot i ręcznie potem wszystko ustawiaj (tylko nie pytaj jak bo dostaniesz przepisaną instrukcję.....).
    d - tak , jest prawidłowe, zmierz silniki pod pełnym obciążeniem i wtedy zasilanie spadnie do 24 - 26V DC. Na pracy jałowej zasilanie może przekroczyć 32 V (zasilanie elektroniki oraz doczepianych urządzeń zewnętrznych typu fotki, radio jest mniej więcej stabilizowane. Zasilanie motorków idzie od razu po prostowniku i ile wyda trafo tyle jest)
  • Poziom 2  
    Tak centralka to Heady24. W instrukcji jest opisany sposób ustawienia dla każdego z siłowników z osobna:
    - czasu pracy z normalną prędkością (przynajmniej ja to tak rozumiem TN1 i TN2)
    - czas opóźnienia zamykania skrzydła i osobno otwierania SLD1 i SLD2,
    - wartości procentowe prędkości początkowych dla zwolnienia skrzydeł po czasie TN1 i TN2,
    ale nie mogę się doszukać jak ustawić punkty stopu, może ta dzisiejsza temperatura...
  • specjalista -automatyka bramowa
    W Heady 24 faktycznie nie ma regulacji czasu na spowolnieniach (czyli właściwie brak możliwości ręcznego ustawiania czasów czasów całkowitych czyli pukktów stopu) i jest przymus zdania się na automat (zasugerowałem się Heady 230 - tam czasy TN są czasami całkowitymi). Sprawdź może jeszcze siły ma spowolnieniach na zamknięciu (fabrycznie jest b.niska -20 % a u ciebie może wysoka) ale to szukanie dziury w całym.

    Problem z kolizją zamykającej się bramy powinna rozwiązač opcja opóźnienia jednego skrzydła względem drugiego na zamknięciu (po to jest) a jeśli i ona działa jak chce to raczej wymianę na gwarancji w

    Co do radia - jeśli masz fabryczne (mała płytka pionowo na płycie głównej po prawej od wyświetlacza) i da się wyjąć (może być wlutowana na stałe) to wyjm (przy odłączonym zasilaniu) i potestuj braki prądu.

    Jeśli centralka jest w miarę nowa i miała te przypadłości od nowości - to jednak może wymiana.....
  • Poziom 2  
    Centralka jak i siłowniki to nówka sztuka, kupiona w maju. Oddam na gwarancję centralkę, niech sprawdzą ponieważ szkoda siłowników, jeżeli jest zepsuta. Napiszę co i jak po naprawie.
    Mam po starym napędzie sprawną centralkę Eldrim EL13, pytanie czy warto podłączać na czas rozpatrzenia gwarancji pod siłowniki Beninca (nie wiem jak działa serwis)? Centralka z tego co pamiętam nie ma funkcji zwolnienia przed odbojami, a instrukcja siłowników wspomina o takiej konieczności. Więc pytanie czy coś takiego ma sens.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Konieczności zwolnień nie ma (jakoś startują przy tej centrali bez stopniowego przyspieszania i żyją), poza tym gwarancja gwarancją a niby jak serwis udowodni ci że czasowo jechałeś na innej centrali ? (no chyba że gwarancji udziela montażysta i zauważy inną centralę).