Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WV Passat B5 TDI 1.9 AHU VP - Objawy zatkanego odpływu oleju z turbiny

szosiu 10 Jun 2019 13:43 3156 5
  • #1
    szosiu
    Level 14  
    Cześć

    Czy jeżeli odpływ oleju z turbiny do miski jest zatkany, przytkany to olej z turbiny będzie wywalało tylko na stronę gorącą czy na zimną także ?

    Mowa o zwykłej turbinie bez zmiennej geometrii typy GARETT sterowanej ciśnieniem dodatnim. U mnie jest całkowicie sucho po stronie zimnej, natomiast po stronie gorącej nie wiem jak to sprawdzić.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    jarysss
    Level 16  
    Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub smok zawalony.
  • #4
    szosiu
    Level 14  
    jarysss wrote:
    Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub smok zawalony.


    Turbina jest nowa. Auto kopci mocno na niebiesko ale tylko wtedy gdy silnik jest zimny i mocno nagle wkręcę go na duże obroty na biegu jałowym. A tak to dymu nie ma , czasami z niskich biegów podczas jazdy jest lekko szary ale nieznacznie. Oleju ubywa 1L /2000km. Auto po rozruchu nie kopci nic, nawet na mrozie czyli uszczelniacze zaworowe są sprawne. Brak przedmuchów, na zimnym i na ciepłym silniku po wyjęciu bagnetu nic nie dmucha , bucha , nic kompletnie. Wycieków z silnika nie ma.

    Odma jest odłączona i skierowana do butelki na czas testów. Dolot jest wymyty i przez 2000km nie pojawił się w nim olej, czyli turbo nie puszcza na stronę zimną.

    To teraz się zastanawiam czy może puszczać na stronę gorącą ( do wydechu) .

    Czy brak katalizatora może powodować słabe działania uszczelniacza turbiny po stronie gorącej poprzez niskie ciśnienie spalin ?

    Czy rurka odpływowa z turbiny do miski jeśli jest zatkana to olej może być wyrzucany tylko na stronę gorącą a na zimną już nie ?


    Jeżeli odepnę wydech od turbiny i przyłożę czystą białą kartkę i dam po gazie to jeżeli nie stwierdzę śladów oleju na kartce to znaczy że turbo jest szczelne ? Ma sens taki test ?
  • #5
    jarysss
    Level 16  
    "Czy rurka odpływowa z turbiny do miski jeśli jest zatkana to olej może być wyrzucany tylko na stronę gorącą a na zimną już nie ? " tu napewno olej idzie do kolektora ssacego nie pojdzie pod prad.
    "Czy brak katalizatora może powodować słabe działania uszczelniacza turbiny po stronie gorącej poprzez niskie ciśnienie spalin ? " mialem wyciete dwa w 2,7 biturbo i nic sie nie dzialo

    A co do turbo regenerowana nie znaczy ze dobra, mialem taki przypadek nie raz ze po paru dniach wymienailem na druga bo zle zregenerowali. Sprawdz luzy na turbinie jeszcze raz ale jak pisales moze smarowania nie masz za dobrego i nowe turbo juz dostalo luzu i ciagnie olej.
  • #6
    szosiu
    Level 14  
    oki ,sprawdzę luz wirnika oraz czy chlapie olejem na stronę gorącą . dzięki :)