Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW e46 318 - Początek końca silnika m43tu

10 Jun 2019 16:23 495 6
  • Level 43  
    Witam serdecznie. Od początku w zasadzie było w nim słychać terkotanie przy jeździe ze stałą prędkością przy ok. 2500 obr/m i wyższych. Nieco uciszył się na 5W50 z normą ACEA A3 ale ostatnio pogorszyło się nagle bo terkotanie słychać już przy 1700 obr/m. Od tego momentu stoi bo zastanawiam się co dalej. Pewnie panewka, może rozrząd. Moc jaką miał taką ma, brał 2-3 l oleju na 10 tys km od początku. Auto w stanie dobrym ogólnym, zdrowa buda (ale parchle rdzy były usuwane i tu już czujnik lakieru wariuje), działająca klima - ubytek ok 50 g na dwa lata - zawieszenie robione na bieżąco, malownicza do regeneracji, rok temu nowa butla z gazem, wtryski 3 letnie - praca lpg bez uwag, ogólnie nie chuchany i dmuchany ale serwis względnie na bieżąco bez głupich oszczędności. Teraz pytanie: sprzedać uszkodzony (wiele za niego nie wezmę), wymienić silnik (na jaki? skąd? ze szorty ma sens?) i sprzedać, robić obecny silnik (nie jest już pierwszej młodości, nawet jak wału nie porysowało to góra raczej też do remontu, czyli drogo ale czy pewnie) i trzymać auto dalej? Fundusze są ograniczone i raczej nie będę sypał kolejnych stów na kolejne podmianki i weryfikację co stuka. Nikt nie podjął się podniesienia silnika na poduszkach i odkręcenia miski - mechanicy łasi na kasę. Jak wyjmują to całkiem i bulę.
  • Helpful post
    Level 16  
    Witam w bmw wystarczy opuscic z 20-30 cm zawieszenie ono same bedzie wisialo tylko musisz popuscic sruby na wahaczach i uwazac na czujnik jak ma wysokosci swiatel odkrecic jeden uchwyt. Miske sciagasz i masz dostep do do dolu silnika.A i przod silnika musiasz podeprzec lub z gory go trzymac, ja zawsze podpieram przod. Ale ogolnie nie ma sensu robic tego silnika jak sam napisalesc gora do roboty dol tez, cena auta nie wzrosnie o cene robocizny i czesci. Lepiej sprzedac jak stoi lub szukac drugiego silnika i szybka przekladka. Tylko ze te dziwne silniki z natury przy 150tys biora olej i rozrzady do wymiany . Jak kupisz drugi silnik i tak bedziesz musial rozrzad wymieniac i gumki zaworow, chyba ze ktos wczesniej to zrobil.
  • Level 43  
    Dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło. Zobaczę po ile stoją uszkodzone z tym wyposażeniem i się zastanowię. Zobaczę jeszcze co inni forumowicze powiedzą.
    Niestety, nie mam warunków do rozgrzebania, gdybym miał już bym tam zajrzał. Opiłków nie ma w oleju, ciśnienie oleju ok, na gorącym też szybko buduje, kompresji nie sprawdzałem, raczej już nie trzyma parametrów, narazie nie odpalam bez konieczności żeby nie zamęczyć. Biję się z myślami czy nie zlecić tylko wymiany panewek. Na zimnym w ogóle nie terkocze, dopiero na gorącym i tylko przy niewielkim obciążeniu, przy mocnym obciążeniu cisza. Stąd wnioskuję, że jest luz ale panewki nie obróciło i może wał ocalał (były twarde w tych silnikach). No ale jeśli się mylę to zaraz zje nowe albo to rozrząd i nic nie naprawię. Co można powiedzieć złego o tym silniku (spalanie, kultura pracy) to można ale niemal 100 tys km w 3 lata, większość Polski, bez lawety, bez holowania, osiągi rzeczywiste też całkiem do rzeczy, auto wygodne no i bezpieczne (nie ma śladów napraw kolizji, mam nadzieję że airbag działają). Żona nie chce sprzedać, mnie też trochę szkoda, moje pierwsze własne auto, za swoje pieniądze ciężko zarobione pieniądze, no ale cóż, wszystko się zużywa...
    Co do rozrządu - nie mylisz czasem z N42 z polifta? Ten silnik ma licznikowo 300 tys. chyba tylko Pan Bóg wie ile realnie a nie był grzebany.
    Wydaje mi się że przekładka będzie najrozsądniejsza tylko teraz skąd wziąć sprawny silnik.
  • Helpful post
    Level 16  
    Sory masz racje m43 a nie n43 . Ogolnie ostatnio wymienialem rozrzad w mercedesie v6 2010 nie pamietam pojemnosci 3.2 ,3.4 szeroki lancuch z 2-3 cm szerokosci. Przebieg 150 tys, W swojej bmw n43 przy 120 tys rozrzad i gumki zaworowe palila na tysiac 2l. W tez moje 525 2006r silnik m57 chyba niby wieczny nie dzwonilo i lancuch srodkowy zerwalo przy 250 tys polamalo naszczescie popychacvze tylko 8szt. Ja zawsze jak kupuje silnik uzywany wymieniam rozrzad bo silnik mam na wierzchu.
  • Level 43  
    Czyli M57 nie taki solidny jak go malują, mimo wszystko na plus, że nie zmieliło silnika. Mojemu wujkowi w Fordzie Focus C MAX zmieliło TDCI jak pasek pękł (nie znam oznaczenia, ale tam był silnik nie fordowski tylko PSA a one też uchodzą za trwałe, a tu masz, 5 000 w plecy.
    Cóż, coś się będzie kombinować, przekładka u znajomego, zaufanego mechanika ok. tys. zł. razem z olejami, uszczelniaczami i innymi duperelami. Teraz jeszcze dwie kwestie - doczłapać się nim do mechanika o własnych siłach (380 km) czy holować/laweta i zdobyć silnik - kolejne półtora tysiąca. Laweta - koszty. Jazda - tańsza ale ryzykowna i szkoda silnika, może na sekcji się okaże że jeszcze sporo jest do odzyskania a tak mogę go dobić. Albo szukać mechanika w Łodzi. Cóż - narazie stoi, jeść nie woła, opłacony, trzeba się z tym przespać. Zaboli portfel, choć niektórzy mają gorzej.
  • Helpful post
    Level 28  
    W tych silnikach padają panewki przez dlugie interwały wymiany oleju. U mnie obróciło panewki po 220 tys. Tylko olej był zmieniany nawet co 40 tys. km. Samych panewek nie wymienisz. Wał może ocalał, ale korbowód będzie uszkodzony. U siebie miałem tak że wał trzymał wymiar, wymieniłem korbowód, wyczyściłem rowki na pierścienie które zostały stare, zrobiłem głowice i na ten moment silnik ma 330tys i dalej działa, bez potrzeby dolewania oleju między wymianami. Olej zmieniam co 10tys km. Jak masz w miarę zdrowe auto to lepiej kupić drugi silnik, zmienić panewki i będzie jeździł. Ten sprzedasz jeszcze za parę stówek. Te auta są bardzo wdzięczne.
  • Level 43  
    Mam sprzedawcę silnik jeszcze w aucie. Kompresję mierzyć na ciepłym czy zimnym? Do pomiaru odciąć zapłon czy paliwo? Da się sprawdzić czy nie zalany motodoktorem?