Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak internetu po resecie POE adaptera. (Ubiquiti)

11 Cze 2019 13:05 147 8
  • Poziom 2  
    Witam, mam taki problem. Około tydzień temu brat wsadził małą szpilekę w przycisk o resetu POE adaptera, bo tak się to chyba nazywa. Po zresetowaniu tego urządzenia, niesty nie ma internetu i pojawia się żółty trójkąt na kontrolce od internetu. Wie ktoś o co chodzi? Z gory dzięki za pomoc
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Akuyu napisał:
    Około tydzień temu brat wsadził małą szpilekę w przycisk o resetu POE adaptera


    A tą "szpilekę" wyjął potem? Swoją drogą nie widziałem adaptera POE z możliwością resetu (to tylko zasilacz). Co zasilał ów POE adapter?

    Akuyu napisał:
    Po zresetowaniu tego urządzenia, niesty nie ma internetu i pojawia się żółty trójkąt na kontrolce od internetu.


    Gdzie na kontrolce? W routerze?

    Opisz swoją sieć.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    jdubowski napisał:
    A tą "szpilekę" wyjął potem? Swoją drogą nie widziałem adaptera POE z możliwością resetu (to tylko zasilacz). Co zasilał ów POE adapter?

    Nie masz chyba szczęścia w życiu, bo ja wiele takich widziałem w urządzeniach Ubiquiti😁
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3249019.html

    Wciskasz, przytrzymujesz kilka/kilkanaście sekund i się przywraca do fabryki - bardzo przydatna opcja, bo nie trzeba demontować anteny do przywrócenia fabryki...

    A skoro brat zresetował urządzenie to trzeba je na nowo skonfigurować, aby działało tak jak przed grzebaniem przy zasilaczu...
  • Poziom 36  
    Akuyu napisał:
    Witam, mam taki problem. Około tydzień temu brat wsadził małą szpilekę w przycisk o resetu POE adaptera, bo tak się to chyba nazywa. Po zresetowaniu tego urządzenia, niesty nie ma internetu i pojawia się żółty trójkąt na kontrolce od internetu. Wie ktoś o co chodzi? Z gory dzięki za pomoc

    Zakładam że POE zasilała jakąś "antene" na dachu od dostawcy internetu. Wciskając przycisk reset na zasilaczu nie zresetowałeś tylko urządzenia, ale wyczyściłeś mu konfiguracje do ustawień fabrycznych.
    Wpisz w przeglądarce adres 192.168.1.20.
    Jak się otworzy strona routera, wpisz użytkownika i hasło ubnt/ubnt.
    Jak się zalogujesz, znaczy że na 99% wyczyściłeś konfiguracje i musisz się zwrócic do dostawcy o jej odtworzenie. Będzie musiał do Ciebie przyjechać i zapewne Cię skasuje za to.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jdubowski napisał:
    Swoją drogą nie widziałem adaptera POE z możliwością resetu (to tylko zasilacz).
    Człek się uczy całe życie. Ten tylko zasilacz, potrafi przywrócić zasilane urządzenie do ustawień fabrycznych ;-)
  • Poziom 2  
    Czyli sam nic nie zrobię w tej sytuacji tak? 😕
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Akuyu napisał:
    Czyli sam nic nie zrobię w tej sytuacji tak? 😕


    O ile nie znasz ustawień które tam były (a zapewne nie znasz, bo to pewnie urządzenie należące do providera) to nie zrobisz nic.
  • Poziom 36  
    Akuyu napisał:
    Czyli sam nic nie zrobię w tej sytuacji tak? 😕

    Na 99% nie. Chociaż możesz spróbować się zalogować na defaultowy adres który CI podawałem, z fabrycznym hasłem. Ja jeszcze ~3 lata temu miałem dostawce po WiFi który nie stosował autoryzacji do stacji bazowej, tylko ograniczał które urządzenia się mogą podłączyć po adresach MAC. Musiałbyś wtedy wybrać tylko sieć do któerej się trzeba podłączyc bez podawania hasła. Ale taka konfiguracji sieci jest tak nieprofesonalna i druciarska, że nie liczyłbym secjalnie na to. Ale spróbowanie to 5 minut.
  • Poziom 43  
    m.jastrzebski napisał:
    Chociaż możesz spróbować się zalogować na defaultowy adres który CI podawałem, z fabrycznym hasłem.

    Jeśli w puszcze na dachu siedzi Ubiquiti, jeśli to MT to adres IP i logowanie będą prawdopodobnie inne.
    @Akuyu
    Tak jak piszą inni - tylko kontakt z operatorem, bo tylko on wie jak ma skonfigurowaną własną sieć.
    Ale w sumie to i tak dziwne, że mu w logach nie wyszło, że jedna z anten klienckich nie jest w stanie się zalogować do sieci.
  • Poziom 36  
    KOCUREK1970 napisał:
    m.jastrzebski napisał:
    Chociaż możesz spróbować się zalogować na defaultowy adres który CI podawałem, z fabrycznym hasłem.

    Jeśli w puszcze na dachu siedzi Ubiquiti, jeśli to MT to adres IP i logowanie będą prawdopodobnie inne.
    @Akuyu
    Tak jak piszą inni - tylko kontakt z operatorem, bo tylko on wie jak ma skonfigurowaną własną sieć.
    Ale w sumie to i tak dziwne, że mu w logach nie wyszło, że jedna z anten klienckich nie jest w stanie się zalogować do sieci.

    A ten zdalny restart ustawień z poziomu zasilacza ubiquity jest w stanie zresetować mikrotika lub inne urzadzenie? Nie mam pojęcia czy to jakiś standard jest. Ale w ciemno bym stawiał żę urządzenie tej samej frmy co zasilacz.

    Jeśli antena się zresetowała do ustawień fabrycznych to nie próbuje się połączyć z daną siecią. Tego operatorzy nie monitorują, sporo ludzi takie urządzenia wyłącza na noc, na czas niebytności w domu. MIeli by co chwilę "awarie".

    Jak operator firma krzak, to nic nie monitoruje. Jeszcze się takie zdarzają. Ja u swojego nie dalej niż ze 3 lata temu, podmieniłem ich urządzenie na swoje, bo nie było autoryzacji żadnej tylko MAC adres. Podmieniłem nanostation na mikrotika na próbe i jakie było moje zaskoczenie że zadziałał. Nim się wdrapałem na dach i fizycznie podmieniłem, (tydzień jakoś), ten mikrotik działał stojąć w domu, pod dachówką. WIec sygnał mu spadł o dobre 10+ db. Tego też nie wyłuskali a powinni gdyby monitorowali.

    ALe zgadzam się że najbezpieczniej udać się do operatora.