Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 95r. 1.2 nr. sil 176A... pomocy z rozrusznikiem

Stiwen1 14 Wrz 2005 13:35 2516 8
  • #1 14 Wrz 2005 13:35
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam mam pytanko co by był powodem że jak się nagrzeje to niechce kręcić rozrusznik czasem załapie a czasem nie czy jakoś można tą awarię usunąc bez większych kosztów no oczywiście od czego zacząć czy da się to naprawić (rozebrać) czy trzeba będzie kupić całość. Pozdrawiam.

    0 8
  • #2 14 Wrz 2005 14:59
    diag
    Spec od samochodów

    Obsatwiam tulejki rozrusznika, koszt pare PLNi sporo roboty.

    0
  • #3 14 Wrz 2005 21:07
    Stiwen1
    Poziom 21  

    diag napisał:
    Obsatwiam tulejki rozrusznika, koszt pare PLNi sporo roboty.

    Witam a czy te tulejki można samemu wymienić i czy na prasie je się wymienia czy domowymi sposobami pozdrawiam.

    0
  • #4 14 Wrz 2005 21:11
    leszek sam
    Poziom 13  

    Bardziej to wygląda na awarię elektryczną , bo jak by to były tulejki , toprzy rozruchu rozrusznik zachowywał by się jak na zwarciu.To może być stycznik w elektromagnesie.

    0
  • #5 14 Wrz 2005 23:35
    senso
    Poziom 20  

    Miałem podobny problem w dieslu,gdzie moc rozruchowa to 1500 wat czyli 2 razy wiecej.Problemem okazala sie przepalona(pęknieta) szyna zasilająca szczotki wewnątrz rozrusznika.Prawdę mówiąc cieżko coś doradzić póki nie zdejmiesz rozrusznika i nie otworzysz, wtedy wyjdzie co jest nie tak,robota łatwa i przyjemna więc nie ma się co bać tylko do roboty.
    pozdro senso

    0
  • #6 15 Wrz 2005 22:22
    Arek1984
    Poziom 16  

    a co sie dokladnie dziej? rozrusznik wogole nei kreci czy kreci ale bardzo slabo?

    0
  • #7 15 Wrz 2005 22:38
    marcin3013
    Poziom 10  

    trzeba rozebrać rozrusznik porządnie wszystko oczyścić sprawdzić czy szczotki lużno chodzą a pozatym sprawdzić czy bendix lużno chodzi może sie zacierać no i możesz sprawdzić elektro magnes omomierzem złożyć wszystko do kupy i powinno chodzić tulejki w razie potrzeby wymienić

    0
  • #8 15 Wrz 2005 23:17
    Wiesław Łaba
    Poziom 10  

    Proponuję po rozebraniu rozrusznika sprawdzenie stanu szczotek i komutatora. Jeżeli na komutatorze są ślady nadpalenia na sąsiadujących ze sobą półpierścieniach, wskazuje to że nastąpiło pękniecie lutowanego połączenia końców zwojów wirnika z półpierścieniami w tym miejscu. Po nagrzaniu przerwa ta sie powiększa uniemożliwiając przepływ prądu i następuje osłabienie momentu obrotowego.Wypalenie komutatora jest przyczyną zatrzymania sie chwilowego wirnika i zwierania dwóch półpierścieni przez szczotkę.
    Taka przerwę można zlokalizować przy pomocy lupy naciskając na końce uzwojenia, a nastepnie dobrze zlutować. Opisałem tu problem, który sam przeżywałem i który kosztował mnie dużo zdrowia zanim go usunąłem.
    Życzę szybkiej naprawy i pozdrawiam !
    PS. Ciekawy jestem czy moja diagnoza bedzie słuszna.

    0
  • #9 16 Wrz 2005 10:57
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam na początku chciałbym podziękować wszystkim za odpowiedzi. wczoraj rozkręciłem rozrusznik i wszystko było prawie ok. szczotki też są ok.ale było dużo śmieci (tak jakby węgla) z szczotek poczyściłem wydmuchałem zanieczyszczenia i na razie jest ok. zobaczymy jak długo jeszcze pochodzi może się okaże że to była ta przyczyna pozdrawiam:D

    0