Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] OMVL Dream XXI - Cieknący gaz do kolektora-niemożność uszczelnienia wtryskiwaczy

14 Cze 2019 20:04 183 5
  • Poziom 14  
    Dzień dobry,
    Posiadam instalację sekwencyjną instalację gazową opartą na parowniku OMVL CPR, z elektrozaworem zamontowanym przed parownikem - zintegrowany zacinał się więc zaślepiłem go i zamontowałem zewnętrzny przed parownikiem, ale to nie jest sedno tematu. Wtryskiwacze to Omvl DREAM XXI, do jakiegoś miesiąca wstecz instalacja działała wzorowo - brak żadnych problemów z odpalaniem, szarpaniem. Niestety pojawił się problem z odpalaniem na benzynie po dłuższym postoju - wykluczałem wszystko po kolei aż w końcu doszedłem że problem ustępuje gdy zakręcę butle i odpalam na benzynie, na 99% leją wtryskiwacze. Kupiłem więc zestaw regeneracyjny składający się z nowych tłoczków, prowadnic, spręzynek i oringów i wymieniłem je - niestety brak poprawy. Zauważyłem że po wyłączeniu silnika na listwie jest dosyć duże ciśnienie LPG - czy tak powinno być? Generalnie zastanawiam się na wymianą listwy, ale mimo wszystko chce się poradzić czy można to jakiś rozwiązać? Mozliwe że winę ponosi parownik (choć problem jest jedynie z zapalaniem po długim postoju)? Czy mogę zmienić listwę z 3ohm na 2ohm (np. hercules blue) bez kalibracji? Proszę o podpowiedzi, bo nie wiem czy upierać się przy diagnozowaniu i wymianie listwy czy szukać dalej.

    P.S. elektrozawory są sprawne.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Wsadź wężyki w naczynie z wodą to będziesz miał pewność czy to wtryski puszczają. To samo zrób z "podciśnieniem" reduktora.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 14  
    Właśnie gdy pisałeś post zrobiłem to i wyszło szydło z worka - zaślepiłem wężyk podciśnienia i przepalilem na lpg. Po unieruchomieniu silnika założyłem rurkę na zawór parownika i zanurzyłem w wodzie - lecą bąbelki... Także sprawdzę jeszcze z rana jak będzie wyglądać rozruch, ale czuję że jestem już "w domu" z diagnozą.

    P.S. a to normalne że na listwie lpg po zgaszeniu silnika jest lpg pod ciśnieniem?
  • Moderator Samochody
    Normalne, jakby go nie było to by świadczyło o nieszczelności.
  • Poziom 23  
    pavel007 napisał:
    Czy mogę zmienić listwę z 3ohm na 2ohm (np. hercules blue) bez kalibracji?

    jakich byś wtryskiwaczy nie założył zawsze trzeba ponownie ustawić skład mieszanki na lpg, także nawet jak założysz hercules blue to bez podłączenia pod sterownik nic z tego nie będzie
  • Poziom 14  
    Wymieniłem reduktor na nowy i zaprowadziłem auto do gazownika celem ustawienia instalacji, po zabiegu już wszystko jest w porządku.