Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Dziwne drgania przy ruszaniu pod wzniesienie.

14 Cze 2019 21:12 306 4
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich. Mam nastepujący problem tj. wczoraj zauważyłem dziwnie silnik wchodził w wibracje podczas ruszania pod wzniesienie. Dodam, że była wymieniana łapa pod silnikiem z poduszką. Poprzednia łapa opadła i silnik oparł sie o rozrząd. Wymieniona była łapa na nową, plus poduszka i nowy rozrząd. Niepokoja mnie te wibrację, jeszcze sprawdze kilka razy podczas ruszania na wzniesieniu czy bedą dalej takie wibracje. Wiem, że to może byc koło dwumasowe, ale wole wcześniej sprawdzić i wykluczyć łapę silnika by wtedy wiedziec na 100%, że to dwumasówka siada.
    Dzięki za wszelkie uwagi i sugeste.
  • Poziom 2  
    Może zobacz do silnika pod nakretkę oleju czy nie masz białego nalotu w komorze zaworowej

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wiem że przy dużych przebiegach siadly tam głowice w silniku i robiły się na nich mikropekniecia przez kture mieszkał się płyn chłodniczy z olejem więc zobacz jeszcze do zbiornika płynu chłodniczego czy też nie masz białej substancji przez to może mieć ciężko pod wzniesienie i pojawiają się dziwne drgania
  • Poziom 11  
    Gumiś 94 napisał:
    zobacz jeszcze do zbiornika płynu chłodniczego czy też nie masz białej substancji

    nie ma białej substancji, ale to głównie chodzi mi o to aby poduszke pod silnikiem jakoś sprawdzić, czy jest tam dostęp do tych 3 śrub? jak uniosę silnik, bo to mnie najbardziej martwi, a jeszcze ten hałas podczas redukowania biegu, taki hałas był przed tym jak mi sie ta łapa silnika oberwała.
    Jak to juz sprawdzę to czy jest jakaś metoda by sprawdzić podczas jazdy czy koło dwumasowe nie pada? bo wiekszośc mechaników jak sprawdzi, że są drgania to zaraz by sie brali za demontaz sprzęgła i jego wymianę, tak miałem podprzednio jak łape oberwało, to wcześniejszy mechanik stwierdził, że to dwumasowe pada a to była łapa....
  • Poziom 9  
    Dwumas najlepiej sprawdzić pod dużym obciążeniem, jedziesz na 5 biegu mając 1200-1500 obrotów i wciskasz gaz w podłogę obserwując czy będą drgania czy nie.
  • Poziom 11  
    Tak ten sposób sprawdzenia dwumasy akurat znam. Jeszcze podczas gaszenia auta, czy nie ma stuków.
    Zastanawia mnie jeszcze ta łapa silnika by ja dokładnie sprawdzić, jak uniosę silnik to sprawdze śruby mocujące, są one na kleju czy nie puściły czasem, delikatnie je sprawdze aby kleju nie zerwać.

    Dzis podczas skrętu w prawo i ruszania był dośc mocny hałas, identyczny jak miałem przed wymiana łapy silnika.
    Może ktoś sie orientuje czy po zdjęciu osłony z prawej strony da rade dojśc kluczem do łapy silnika czy trzeba poduszkę demontować? chciałem sprawdzic dokręcenie śrub łapy bo to mnie bardzo niepokoi ten hałas.