Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 2 2003 (DY) 2003r - Nie działa prawy tylny kierunkowskaz

15 Cze 2019 13:46 165 3
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam auto jak w temacie i problemem jest nie działający prawy tylny kierunkowskaz. Wszystko się zaczęło od tego, że pies przegryzł przewód od haka i niestety moja siostra tego nie zauważyła i tak jeździła z takim przegryzionym przewodem gdzie było pełno zwarć. No ale na początku takiej jazdy wszystko działało, dopiero w którymś momencie, jak stała na światłach kontrolka zaczęła szybciej migać. Myślałem, ze to po prostu spalona żarówka, ale okazuje się, że z żarówką wszystko w porządku (wymieniłem nawet dla pewności). Sprawdziłem, czy masa jest podłączona, czy sie może nie poluzowała, no i masa też jest okej. Żarówka kierunkowskazu jest podłączona pod takie ustrojstwo. To znaczy, że to jest uszkodzone, czy może coś innego (żarówka jest podłączona pod przewód niebieski oznaczony numerem 6)? Można to wykręcić i sprawdzić, czy raczej jest to nierozbieralne?
    Pozdrawiam

    Mazda 2 2003 (DY) 2003r - Nie działa prawy tylny kierunkowskaz

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Witam.
    Znalazłem jeszcze jedną usterkę. Nie działa tylne światło przeciwmgielne, mimo iż żarówka jest cała. Także podsumowując,nie działa tylne światło przeciwmgielne tylne i TYLKO prawy tylny kierunkowskaz, a wszystkie inne działają (prawy kierunkowskaz z przodu działa).
    Bardzo prosze o naprowadzenie na to, co może być uszkodzone.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Prawdopodobnie uszkodzony masz dedykowany moduł gniazda przyczepy (moduł oprócz funkcji zabezpieczających ma tą zaletę, że oświetlenie przyczepy nie obciąża przez to układu elektr. samochodu). M.in odłącza światło p/mgielne z chwilą podłączenia wtyczki przyczepy. Teoretycznie nierozbieralny, ale ...
  • Poziom 2  
    robin161 napisał:
    Prawdopodobnie uszkodzony masz dedykowany moduł gniazda przyczepy (moduł oprócz funkcji zabezpieczających ma tą zaletę, że oświetlenie przyczepy nie obciąża przez to układu elektr. samochodu). M.in odłącza światło p/mgielne z chwilą podłączenia wtyczki przyczepy. Teoretycznie nierozbieralny, ale ...


    A wiesz kolego może w którym miejscu ten moduł się znajduje? Czy jakbym odłączył owy moduł to światła by normalnie działały, czy bez tego modułu nic nie będzie działać? Druga sprawa, to czy na komputerze pokaże uszkodzenie tego modułu?
    Dziękuje bardzo za odpowiedz i pozdrawiam
  • Poziom 25  
    mucharz napisał:
    ... Żarówka kierunkowskazu jest podłączona pod takie ustrojstwo ...

    To jest właśnie ten moduł. Dodatkową funkcją jaki spełnia jest kontrola sprawności żarówek kierunkowskazów i stopu w przyczepie (po jej podłączeniu). Nie jest to fabryczny moduł, lecz montowany wraz z zaczepem w serwisie. Instalacja samochodu jest jedynie przygotowana pod podpięcie tego modułu (ma złącza w bagażniku).
    Nie wiem, na ile nastąpiła ingerencja w fabryczną instalację samochodu (na zdjęciu widać dodatkowe połączenia) podczas wpinania modułu w układ elektryczny. Samo wypięcie wtyczek modułu z układu (bez przywrócenia pierwotnego stanu, np. rozciętych przewodów i ewent. aktywacji) nic nie da. Po drugiej stronie obudowy modułu nie ma rozpiski złącz gniazd?
    Daj elektrykowi - nie powinien mieć problemu z naprawą modułu, albo poszukaj podobnego modułu pod fabryczne złącza i przeznaczenie.
    Co do braku tylnego światła p/mgielnego (jeśli nie jest zabezpieczany przez ten moduł), to sprawdź w samym gnieździe do przyczepy czy nie masz w nim przyblokowanego bolca/microswitch'a z boku na zewnętrznym obwodzie gniazda - włożenie wtyczki przyczepy powoduje wciśnięcie bolca w gnieździe i przerwanie zasilania dla światła p/mgielnego samochodu. Rozwiązanie to ma na celu wyeliminowanie uciążliwego odbicia światła p/mgielnego samochodu od ściany przyczepy.