Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 2.0 DCI 2012 - Obwód sterowania wtryskiwaczem DEF028, DEF029

15 Cze 2019 13:26 501 5
  • Poziom 21  
    Trafic 2.0 dci
    Rok 2012
    Wtryskiwacze: elektromagnetyczne
    EDC17C11

    Korekty wtryskiwaczy OK ->bliskie zero, ciśnienie na rampie OK, filtr paliwa nowy. Na wyświetlaczu nie sygnalizuje usterki, tylko pod komputerem.
    Nie spotkałem się z takim przypadkiem, więc piszę może ktoś coś podpowie.

    Auto normalnie odpala, pracuje równo, dobrze się wkręca. Po rozgrzaniu dalej wszystko w normie oprócz dziwnego objawu przy schodzeniu z obrotów - takie "krztuszenie" się.

    Błędy w EDC:
    DF028 i DF029 -Obwód sterowania wtryskiwaczem cylinder 3 i 4. ( 1.DEF W górnej granicy)
    Błędy nie dają się usunąć. Jak to ugryźć, od czego zaczynać?

    Załącznik z pracy silnika
  • Poziom 21  
    Ktoś coś słyszał?
  • Poziom 32  
    Jeśliu chodzi o błędy to zbyt duży prąd potrzebny do sterowania wtryskiwaczem.
    Sprawdź połączenia / oporność pomięzy wtryskami a ecu .

    Nie mam pojęcia czy to może mieć wpływ na objaw nagrany przez ciebie.

    Bardziej ciekawi mnie ciśnienie na rampie i prąd sterownia regulatorem wydatku w momencie wyjścia z fazy wyłączenia wtryskiwaczy i przejścia do fazy obrotów biegu jałowgo.
    A poza tym kojarzę takie samochody które zachowuja się identycznie jak twój i nikt się tego nie czepiał .
    Wydaje mi się że ten typ tak ma :D
  • Poziom 21  
    Cześć, liczyłem na Ciebie ;).
    Poratujesz schematem wtryski -->kostki ECU, żebym miał łatwiej zlokalizować piny w kostce.
    Pod Clipem różnica ciśnienia zalecanego i rzeczywistego praktycznie taka sama. Milisekundowa odchyłka ale to chyba normalne.

    Chyba jednak tak nie ma. Jest to pierwszy przypadek z jakim się spotkałem. Pozostałe ładnie schodziły z obrotów bez "kaszlania" :-)

    PS. W UCH siedzi jeszcze błąd DF064 - obwód kontrolki blokady zapłonu (CC.O - zwarcie z masą) tylko nie wiem o jaką kontrolkę chodzi. To jest ostatni polift i tu nie ma kontrolki imo na wyświetlaczu ani nigdzie indziej. Też nie daje się wykasować.
  • Poziom 21  
    genek1000 napisał:
    Jeśliu chodzi o błędy to zbyt duży prąd potrzebny do sterowania wtryskiwaczem.
    Sprawdź połączenia / oporność pomięzy wtryskami a ecu .


    Sprawdzone. Połączenia są OK. Oporność na wszystkich 8 przewodach 4ch wtryskiwaczy taka sama, a błędy są nadal.
    Podłożyłem inne wtryskiwacze, żeby wykluczyć uszkodzenie cewki wtryskiwacza, ale niestety nie to. Zamieniłem miejscami wtyczki wtryskiwaczy, też zero poprawy.
    Cały czas błędy 3 i 4 wtryskiwacza nie dające się usunąć.
    Po odpięciu wszystkich 4ch wtyczek z wtryskiwaczy:
    - na 1 i 2 błąd obwód przerwany
    - na 3 i 4 obwód sterowania wtryskiwaczem cylinder ( 1.DEF W górnej granicy) czyli bez zmian, tak samo jak z wtyczkami wpiętymi.

    Zostaje chyba sterownik. Może jakiś błąd pamięci, nie wiem.
  • Poziom 32  
    Podeślij numer nadwozia na PRIV