Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2.0 DCI 2012 - Obwód sterowania wtryskiwaczem DEF028, DEF029

15 Jun 2019 13:26 1941 5
  • Level 23  
    Trafic 2.0 dci
    Rok 2012
    Wtryskiwacze: elektromagnetyczne
    EDC17C11

    Korekty wtryskiwaczy OK ->bliskie zero, ciśnienie na rampie OK, filtr paliwa nowy. Na wyświetlaczu nie sygnalizuje usterki, tylko pod komputerem.
    Nie spotkałem się z takim przypadkiem, więc piszę może ktoś coś podpowie.

    Auto normalnie odpala, pracuje równo, dobrze się wkręca. Po rozgrzaniu dalej wszystko w normie oprócz dziwnego objawu przy schodzeniu z obrotów - takie "krztuszenie" się.

    Błędy w EDC:
    DF028 i DF029 -Obwód sterowania wtryskiwaczem cylinder 3 i 4. ( 1.DEF W górnej granicy)
    Błędy nie dają się usunąć. Jak to ugryźć, od czego zaczynać?

    Załącznik z pracy silnika
  • Level 23  
    Ktoś coś słyszał?
  • Level 34  
    Jeśliu chodzi o błędy to zbyt duży prąd potrzebny do sterowania wtryskiwaczem.
    Sprawdź połączenia / oporność pomięzy wtryskami a ecu .

    Nie mam pojęcia czy to może mieć wpływ na objaw nagrany przez ciebie.

    Bardziej ciekawi mnie ciśnienie na rampie i prąd sterownia regulatorem wydatku w momencie wyjścia z fazy wyłączenia wtryskiwaczy i przejścia do fazy obrotów biegu jałowgo.
    A poza tym kojarzę takie samochody które zachowuja się identycznie jak twój i nikt się tego nie czepiał .
    Wydaje mi się że ten typ tak ma :D
  • Level 23  
    Cześć, liczyłem na Ciebie ;).
    Poratujesz schematem wtryski -->kostki ECU, żebym miał łatwiej zlokalizować piny w kostce.
    Pod Clipem różnica ciśnienia zalecanego i rzeczywistego praktycznie taka sama. Milisekundowa odchyłka ale to chyba normalne.

    Chyba jednak tak nie ma. Jest to pierwszy przypadek z jakim się spotkałem. Pozostałe ładnie schodziły z obrotów bez "kaszlania" :-)

    PS. W UCH siedzi jeszcze błąd DF064 - obwód kontrolki blokady zapłonu (CC.O - zwarcie z masą) tylko nie wiem o jaką kontrolkę chodzi. To jest ostatni polift i tu nie ma kontrolki imo na wyświetlaczu ani nigdzie indziej. Też nie daje się wykasować.
  • Level 23  
    genek1000 wrote:
    Jeśliu chodzi o błędy to zbyt duży prąd potrzebny do sterowania wtryskiwaczem.
    Sprawdź połączenia / oporność pomięzy wtryskami a ecu .


    Sprawdzone. Połączenia są OK. Oporność na wszystkich 8 przewodach 4ch wtryskiwaczy taka sama, a błędy są nadal.
    Podłożyłem inne wtryskiwacze, żeby wykluczyć uszkodzenie cewki wtryskiwacza, ale niestety nie to. Zamieniłem miejscami wtyczki wtryskiwaczy, też zero poprawy.
    Cały czas błędy 3 i 4 wtryskiwacza nie dające się usunąć.
    Po odpięciu wszystkich 4ch wtyczek z wtryskiwaczy:
    - na 1 i 2 błąd obwód przerwany
    - na 3 i 4 obwód sterowania wtryskiwaczem cylinder ( 1.DEF W górnej granicy) czyli bez zmian, tak samo jak z wtyczkami wpiętymi.

    Zostaje chyba sterownik. Może jakiś błąd pamięci, nie wiem.
  • Level 34  
    Podeślij numer nadwozia na PRIV