Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sabotaż na dwóch minlupatorach SATEL INT TSG

bolej1 15 Jun 2019 19:03 1890 16
Optex
  • Optex
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • Optex
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    tnm4
    Level 11  
    cześć,
    Mam ten sam problem z INT_TSI. Ciągłe restarty i co jakiś czas sabotaż z włączeniem alarmu, np. w nocy :/
    Cały zestaw był ponad miesiąc w naprawie, bez efektu, niby została wymieniona elektronika.
    Dzisiaj piszę ponownie do Satela. Daj znać jak dowiesz się co jest przyczyną restartów...
  • #7
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Int-tsg to bubel i tu należą się podziękowania dla osoby która montowała ten manipulator (i nie ostrzegła o konsekwencjach takiego wyboru)

    Co do int-tsi to może być problem z podłączeniem. Do jakiej centrali i jak jest podpięty?
  • #8
    tnm4
    Level 11  
    Cześć,
    INT TSI podłączone jest do Integry 64, zgodnie z instrukcją: +12V -> +KPD, com -> com, DTM, CLK. Równolegle do szyny manipulatorów podłączony jest moduł ETHM-1 Plus.
  • #9
    alster1
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    tnm4 wrote:
    Cześć,
    INT TSI podłączone jest do Integry 64, zgodnie z instrukcją: +12V -> +KPD, com -> com, DTM, CLK. Równolegle do szyny manipulatorów podłączony jest moduł ETHM-1 Plus.

    Może być problem z wydajnością zasilania jeżeli są długie odległości od centrali lub cienkie żyły zasilające.
    Jeszcze jedna opcja to podłączenie skrętką i magistrala z tej samej pary.
    Satel wypuścił ostatnio nowe oprogramowanie do TSI w którym jest możliwość ustawienia cyklicznych systemowych restartów manipulatora, myślę że to mogło by pomóc.
  • #10
    bolej1
    Level 13  
    U mnie na obudowie brakowało białej kropki i dlatego byly sabotaże manipulator TSG. Tylko tak się zastanawiam ze wszytko pracowało przes 3 lata i sabotaży nie bylo. Jak to wytłumaczyć?
    Pomoc TECH. satela nie umiała mi pomóc a rozmawiałem ze 4 razy i nikt nie wpadł żeby się zapytać czy ta kropka jest namalowana. Dopiero o odeslaniu z serwisu manipulatorow kolejny telefon byl bezpośrednio z serwisanetem i udalo nam sie namierzyć przyczyne. Brak bialej kropki.
    Zostawiam to cenne info. dla pozostałych.

    Sabotaż na dwóch minlupatorach SATEL INT TSG
  • #11
    tnm4
    Level 11  
    cześć,
    Odległość pomiędzy Integrą, a INT TSI to ok. 15mb, podłączenie za pomocą YDTY 6x0,5mm2. Sprawdzę jeszcze ten soft, aczkolwiek nie rozwiązuje to problemu sabotaży.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co daje owa biała kropka? to jest obudowa od INT TSG? jeśli takie cuda powodują wadliwe działanie systemu alarmowego, to ni mniej ni więcej oznacza to, że Satel w żaden sposób nie panuje nad jakością swoich wyrobów...
  • #12
    dariusz.bembenek
    Stationary Alarms specialist
    Od białej kropki lepiej odbija się światło niż od czarnej (od której światło się nie odbija). W tych manipulatorach jest to realizowane optycznie.

    tnm4 wrote:
    jeśli takie cuda powodują wadliwe działanie systemu alarmowego, to ni mniej ni więcej oznacza to, że Satel w żaden sposób nie panuje nad jakością swoich wyrobów...

    Trochę daleko idący wniosek. Myślę, że statystycznie najwięcej krytyki wobec Satel jest spowodowany brakiem kompetencji osoby instalującej niż wadliwym działaniem produktu. Dla jasności - nie piszę o koledze. Ogólnie zauważyłem tendencje do narzekania przy produktach Satel, przy czym potem okazuje się, że narzekanie było spowodowane brakiem wiedzy. A psuć oczywiście też się psuje.. jak to elektronika.
  • #13
    tnm4
    Level 11  
    Cześć,
    Mój zestaw był już w serwisie kilkukrotnie, bez większych efektów. W kwestii kompetencji, to moim zdaniem należałoby określić na czym te kompetencje miałyby polegać: jeżeli np. sam wykonałem całą instalację, włącznie z zaprogramowaniem i konfiguracją i jednocześnie system co do zasady działa, to czy jestem osobą nie-kompetentną? moim zdaniem tak nie jest. A to, że Satel świadomie, bądź nie wprowadza do swoich produktów kruczki znane tylko certyfikowanym instalatorom, to wiadomo czemu ma to służyć. Swoją drogą, moim zdaniem w kwestii produktu INT TSI, Satel sam strzelił sobie w stopę i robi dobrą minę do złej gry.
    Nie powinno być tak, że produkt za 2000 zł działa niepoprawnie. U mnie od początku jest problem z instalacją (albo Integra64 i wadliwe kości RAM, albo INT TSI i dziwne restarty). Często mam sabotaże i głośne alarmy w nocy, nie muszę chyba pisać z czym to się wiąże (smsy od sąsiadów itp). Jeżeli Satel po miesiącu testów całego zestawu nie umie wskazać problemu, to do kogo mam się zwrócić z problemem?
    Konsultowałem temat z kilkoma instalatorami, wszyscy dawali wymijające odpowiedzi.
  • #14
    dariusz.bembenek
    Stationary Alarms specialist
    tnm4 wrote:
    kruczki znane tylko certyfikowanym instalatorom, to wiadomo czemu ma to służyć

    Satel póki co nie prowadzi certyfikacji instalatorów.

    tnm4 wrote:
    moim zdaniem w kwestii produktu INT TSI, Satel sam strzelił sobie w stopę i robi dobrą minę do złej gry.

    Moja opinia jest podobna, przy czym dodam, że aktualne INT-TSI w porównaniu do egzemplarzy z daty "około" premierowej to duża różnica. Początkowo było "turbo" kontrowersyjnie, dzisiaj jest do zaakceptowania w sytuacji, w której klient zostanie uprzedzony o możliwych "spowolnieniach".

    tnm4 wrote:
    Nie powinno być tak, że produkt za 2000 zł działa niepoprawnie.

    No nie powinno, ale też cena jest znacznie niższa niż 2000zł (za samo urządzenie).

    Jeżeli chodzi o kompetencje, to napisałem to jako ogólne "źródło" problemu. Nie jestem osobą, która powinna decydować o minimalnym poziomie wiedzy, jaki powinien być uznany w środowisku za "eksperta" lub osobę "kompetentną". Na tym forum pojawiają się jednak pytania od osób, które nie mają pojęcia o elementarnych sprawach związanych z systemami zabezpieczeń. Jeżeli taka osoba dopytuje, bo chce wiedzieć jak działa jego system lub instaluje dla siebie i chce to zrobić dobrze - to super. Szacun, że są osoby, które chcą wiedzieć więcej, robią to świadomie i nie chcą popełnić błędów. Niestety druga część grupy przychodzi na forum tylko po to, by dostać gotowy przepis na zrobienie instalacji alarmowej, przy czym poziom ich własnego wkładu w dyskusję (na temat swojego własnego systemu) jest niewielki. Takim osobom trudno pomóc. I zaczyna się cała machina: klient nie potrafi, to zaczyna szukać pomocy. Sięga do dokumentacji, której nie rozumie (trzeba ją wielokrotnie studiować i wyciągać wnioski), pisze na forum, ale nie może się dogadać (ludzie proszą o konkrety, ale klient konkretów nie potrafi podać) i na końcu przychodzi frustracja: "instrukcje są pisane źle", "po co to forum", "forum jest po to, żeby pomagać".
    Kolejna moja obserwacja jest taka: "stali bywalcy" forum chcą pomagać. Bardzo często bardzo mocno rozkręcają się w swoich wypowiedziach wtedy, kiedy widzą, że autor pytania "chłonie", dopytuje, drąży - bo chce poznać, nauczyć się. Często spotykane określenie, że na elektrodzie się nie dowiesz, bo hejt itp. jest nieuczciwe. Trochę pokory, własnego zaangażowania i ludzie chętnie tutaj się wypowiedzą.
    Jeżeli pisałem o kompetencjach - to chodziło mi o "klienta" z powyższego opisu. Nie chodziło o kolegę.
    Sam jestem krótko w branży w porównaniu do innych tutaj kolegów, ale już trochę zobaczyłem realiów tego forum (dokładnie tego, jakiego rodzaju pytania się pojawiają). Strzelam, że co jedno na 3, 4 pytania są zadawane przez osoby nie związane z branżą. Jeżeli nie uzyskają pomocy (z różnych przyczyn), to efekt dyskusji jest następujący: ~"Satel jest zły". Potem mnóstwo osób to czyta i taka opinia jest powielana. Chyba nie do końca słusznie. Jednak popularność Satela ma swoją cenę. Dokładając do tego nasz narodowy temperament, ocena końcowa jest jaka jest.
    Nie bronię producenta, ponieważ sam mam wiele zastrzeżeń i sam nie raz się wkurzam na pewne elementy tej marki, ale kiedy tylko spojrzy się na taki bilans trochę szerzej, to perspektywa się zmienia.

    Suworow, admini - sorry za offtop.
  • #15
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    tnm4 wrote:
    Mój zestaw był już w serwisie kilkukrotnie, bez większych efektów. W kwestii kompetencji, to moim zdaniem należałoby określić na czym te kompetencje miałyby polegać: jeżeli np. sam wykonałem całą instalację, włącznie z zaprogramowaniem i konfiguracją i jednocześnie system co do zasady działa, to czy jestem osobą nie-kompetentną?


    A czy przed wyjazdem do serwisu czy kontaktem z nimi były chociażby zaktualizowane softy manipulatora i centrali?
    Buja się kolega już z tym manipulatorem od kwietnia, poprzednio pytałem z jaką częstotliwością występują te problemy i nie dostałem odpowiedzi.
    Czy wyeliminował kolega choćby taką ewentualność że problem jest z okablowaniem idącym do manipulatora?
  • #16
    tnm4
    Level 11  
    Cześć Panowie,
    @ dariusz.bembenek: trudno nie zgodzić się z Twoją opinią, podpisuję się pod nią :)
    @ kood: oczywiście, na bieżąco aktualizuję oprogramowanie zarówno w Integrze jak i w INT TSI: obecnie Integra v1.19, oraz za sugestią kolegi alster1 zaktualizowałem oprogramowanie INT TSI za pomocą TSI Builder do ver. 1.7.50 (OS i STM również aktualne).
    W kwestii ew. problemów z okablowaniem: o jaki problem może chodzić? ciągłość przewodu? kabel jest sprawny, żyły nie są uszkodzone, długość ok. 15mb. W Satelu na testach manipulator był podłączony 2 metrowym kabelkiem i podobno jeden raz wystąpił restart (w co osobiście nie chce mi się wierzyć, zapewne było ich więcej). Gwoli ścisłości: generalnie cały zestaw działa mi poprawnie, tj. załączanie, podgląd kamery, dostęp przez aplikację Integra Control, makra wszystko ładnie działa. Jedyny problem to cykliczne restarty INT TSI, które co jakiś czas powodują również alarm. Niestety nie jestem w stanie zdiagnozować powodu tych restartów, bo następują one w różnych porach dnia i nocy, bez reguły i nie ukrywam, że jest to bardzo irytujące.
    Moje kolejne podejrzenia związane z restartami padają na:
    * elektronika w Integrze lub INT TSI;
    * bezpiecznik topikowy w obudowie;
    * akumulator (ma 3 lata);
    Zobaczymy czy aktualizacja softu do wersji 1.7.50 coś poprawi.
    Ps. Gdzie ustawia się cykliczne restarty, o których pisze kolega alster1?
    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
  • #17
    alster1
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    tnm4 wrote:
    Ps. Gdzie ustawia się cykliczne restarty, o których pisze kolega alster1?
    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.


    Niestety jeszcze nie aktualizowałem TSI do nowego softu, moją wypowiedź oparłem na wpisie ze strony Satela
    "Dodano:
    tryb Recovery Mode w przypadku uszkodzonej karty SD lub jej braku
    możliwość wyłączenia wygaszacza ekranu
    możliwość ustawienia czasu cyklicznego restartu."

    Jeżeli to nie pomoże to jeszcze masz opcję żeby utworzyć w systemie wirtualną strefę, nie obsługiwaną przez manipulatory i sygnalizatory, a w opcjach TSI zaznaczyć żeby jego sabotaż alarmował w tej strefie. Będą restarty i sabotaże, ale nie będą niepokoić Ciebie i otoczenia.
    Oczywiście ta porada to ostateczność, tak zwane "pudrowanie syfa".