Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Potrzebna identyfikacja silnika z tachografem Rosyjski

15 Jun 2019 20:43 279 9
  • TespolTespol
  • TespolTespol
  • Level 23  
    Tyle też znalazłem ale nic mi to nie mówi, mam silnik ale nic po za tym, tachograf, silnik na napięcie stałe 138 V Prąd 35 A, nie wiadomo jaki dzielnik. Co to za tacho tam jest wbudowane. Nr z tacha w silniku 253 też nic mi to nie mówi. Poprosiłem o pełną identyfikację. Reszty oznaczeń. Jak opisałem jest to silnik który pracował we frezarce na posuwie X silnik ma uszkodzenie w posuwie błąd. Następuje blokada maszyny i kicha maszyna ponownie do resetu.
  • Level 15  
    Pradnica tachometryczna 20V/1000obr.
  • Level 23  
    Problem polega na wybijaniu błędu sygnału referencyjnego, podczas bazowania. Podczas włączania był zawsze kłopot z włączeniem osi X . Uszczypnięta szczotka węglowa i uszkodzone gniazdo szczotki ( szczotkotrzymacz ) mogą być sprawcą takiego zachowania? Mówiąc szczerze pierwszy raz mam do czynienia z takim uszkodzeniem. Ratowanie się poprzez kręcenie osią do przejazdu na punk referencyjny bez pomiaru wymiaru, dopiero najazd na krańcowy powoduje zwymiarowanie ale w dalszym ciągu nie można ruszyć osią X. Po ponownym wyłączeniu zdarzy się że maszyna bez problemowo działa przez kilkanaście godzin bezproblemowo. To jest opis podany przez właściciela maszyny.
  • Level 43  
    @meaverick Strasznie to wszystko chaotycznie opisane. Co jest uszkodzone ? Silnik DC napędu osi X czy jego prądnica tachometryczna ? (tachografy to w samochodach :cry: !) Skoro jest tam prądnica tachometryczna, to jest to układ typu servo. Co podaje impulsy zliczenia drogi osi ? Najprawdopodobniej enkoder inkrementalny i jakiś wyłącznik punktu referencyjnego. Zatem napęd to jedno, a bazowanie to drugie.
  • Level 23  
    W silniku jest prądnica tachometryczna, coś takiego jak ze strony od kolegi Sniezynka http://www.elp.ru/var/ezwebin_site/storage/im.../6731-1-rus-RU/Tahogenerator-TP-80-20-0-2.jpg . Końcówka z oznaczeniem + wypadła całkowicie z gniazda po za tym z tego co się orientuję to każdy tahogenrerator jest indywidualnie dobierany do silnika. A zapomniał bym jeszcze o tym że druga ze szczotek jest pęknięta/ukruszona przy komutatorze tahogeneratora. Błąd pojawił się już dawno tylko do tej pory jeszcze jakoś udawało im się uruchomić tą maszynę i pracowali na niej. X nie daje się pozycjonować , nawet jak ręcznie zjadą na bazę ustawianie kończy się błędem punkt referencyjnego. Czy teraz chć trochę wszyscy zrozumieli.
  • Level 32  
    Te nie są dobierane tylko regulowane (ustawiane już na silniku.
    Na rozwiązanie są dwie opcje:
    1) Sprowadzić od Ukraińców, Białorusinów ( jest tylu u nas że na pewno któryś się zgodzi na wypad do swego kraju.
    2) Zeskanować i wydrukować na drukarce 3D podstawę szczotko-trzymaczy.
  • Level 23  
    Silnik na dzień dzisiejszy został naprawiony. Opis usterki w obłędnym skrócie!
    Problem który wynikł był winą odseparowania częściowego osi wirnika od wirnika, tak wiem nietypowa usterka. Brak możliwości zamówienia silnika z dawnego ZSRR, ta wersja była indywidualnie zrobiona dla tego typu maszyn. Jak z tabliczki wynika 18,6 Nm / 138 VDC / 35A / 2000 obr/min. Jak też nietypowa prądnica tachometryczna z oznaczeniem 256, spisane z karteczki przyklejonej do szczotkotrzymacza. Już takich nie produkują. Taką odpowiedz dostałem e-mailem.
    Jak się okazało oprócz wspomnianej awarii uszkodzona została część szczotkotrzymacza, tzw minus wypadł z obudowy, co spowodowało późniejsze przyczyny rozregulowania prądnicy już na samym silniku.Zwarcie na komutatorze silnika. Po przesłaniu do naprawy owego silnika, firma która zdiagnozowała problemy, usunęła i naprawiła silnik. Zaplombowany, przywieziony zamontowany i działa. 1 rok gwarancji.
    Temat uważam za zamknięty.