Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bobcat 315 - usterka pompy

donwitus 15 Jun 2019 21:12 726 18
  • #1
    donwitus
    Level 4  
    Witam. okazyjnie otrzymałem Bobcata 315 do remontu. niestety po udanym zamontowaniu silnika z cinquecento 900 okazało się że jest problem z podwójną pompą jazdy. jest problem ze skręcaniem w prawo, lewa strona działa dobrze. z podnoszeniem i pracą łyżki nie ma problemów. oddałem pompę do regeneracji lecz po otrzymaniu jej i zamontowaniu sytuacja się poprawiła lecz nie na tyle żeby można było ładowarką pracować. Fachowiec stwierdził, że pompa ma już swoje złote lata za sobą i niewiele można zrobić. Pytanie moje jest następujące.
    Czy jest możliwość sprawdzenia wydajności pompy, nie można znaleźć żadnych numerów seryjnych. Czy może zamiast podwójnej pompy można użyć jednej bardzo wydajnej? Np NSZ 32 żeby się już nie bawić z renowacją starej wysłużonej. dodam jeszcze że silniki napędowe były sprawdzone i działają poprawnie. A może ma ktoś dane techniczne takiej maszyny ze specyfikacją techniczną układu hydraulicznego?
    Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #4
    donwitus
    Level 4  
    z góry dziękuję za pomoc.
    rozdzielacz jest zintegrowany z pompą a jak chodzi o pompę to była teoretycznie naprawiana w firmie zajmującej się hydrauliką siłową.
    Osoba zajmująca się nią określiła temat jako "stara pompa i wiele od niej już oczekiwać nie można". Dlatego myślę o kupnie nowej gdyż tamta jest z lat 80 a nowe z racji postępu techniki na pewno są bardziej wydajne. mam w planie o ile się uda zamontować pompę i podwójny rozdzielacz po jednym na każdy silnik jazdy. Problem w tym, że nie wiem jaka pompa zasili dwa silniki jazdy
  • #5
    jdubowski
    Tube devices specialist
    donwitus wrote:
    rozdzielacz jest zintegrowany z pompą a jak chodzi o pompę to była teoretycznie naprawiana w firmie zajmującej się hydrauliką siłową.


    A firma dostała informację o problemach prawo/lewo ze wskazaniem portów rozdzielacza?

    donwitus wrote:
    Dlatego myślę o kupnie nowej gdyż tamta jest z lat 80 a nowe z racji postępu techniki na pewno są bardziej wydajne.


    Specjalnej rewelacji w tej dziedzinie nie było, za to nowa nie bedzie zuzyta.

    donwitus wrote:
    Problem w tym, że nie wiem jaka pompa zasili dwa silniki jazdy


    DTRka jest nie do zdobycia?
    A problem jest zapewne nie z wydajnością a z ciśnieniem, i sugeruję oddać do naprawy u łebskiego fachowca ze wskazaniem na rozdzielacz i odpowiednie porty na nim.

    donwitus wrote:
    dodam jeszcze że silniki napędowe były sprawdzone i działają poprawnie.


    Jak sprawdzone, bo się może okazać że problem wcale w pompie ani w rozdzielaczu nie siedzi...
  • #6
    donwitus
    Level 4  
    Jezeli mogę zapytać o jakie porty chodzi? w tej pompie rozdzielacz jest w pompie jeden przy pierwszej a drugi przy drugiej.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    a jak chodzi o silnik to odwiozłem go do firmy i był sprawdzony na jakimś stanowisku.
  • #7
    jdubowski
    Tube devices specialist
    donwitus wrote:
    Jezeli mogę zapytać o jakie porty chodzi?


    Porty rozdzielacza, do których podłączone są węże do silników hydraulicznych i siłowników.

    donwitus wrote:
    a jak chodzi o silnik to odwiozłem go do firmy i był sprawdzony na jakimś stanowisku.


    Jeden silnik?
  • #8
    donwitus
    Level 4  
    pompa jest bezpośrednio podpięta do silnika.
    silnik odwiozłem tylko z tej strony z której jest problem.
    jeszcze jedno mogę dodać.
    podczas prób po założeniu nowego silnika niestety napęd się poluzował więc musiałem zaciągnąć maszynę do garażu na smyka.
    Po stronie lewej gdzie nie ma problemów koła ani drgały, po prostu zostawiały koleiny. A po uszkodzonej stronie koła się obracały podczas holu.
  • #9
    jdubowski
    Tube devices specialist
    donwitus wrote:
    pompa jest bezpośrednio podpięta do silnika.


    Nie ma węży między rozdzielaczem a silnikami?

    donwitus wrote:
    odczas prób po założeniu nowego silnika niestety napęd się poluzował więc musiałem zaciągnąć maszynę do garażu na smyka.
    Po stronie lewej gdzie nie ma problemów koła ani drgały, po prostu zostawiały koleiny. A po uszkodzonej stronie koła się obracały podczas holu.


    Czyli masz uszkodzony albo silnik albo rozdzielacz. Który z elementów jest wadliwy łatwo ustalić po zaślepieniu przepływu w odpowiednich miejscach...
  • #10
    donwitus
    Level 4  
    Przyszedł mi inny pomysł. Wymienię silniki z jednej strony na drugą i to powinno odpowiedzieć co padło. Chyba że zaślepiony silnik nie powinien się obracać. To go zaslepie i sprawdzę. Nie będę oszukiwał ale wyjęcie silników jest pracochłonne
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    donwitus
    Level 4  
    dzieki za rade. jutro bede wiedzial co sie dzieje, podlacze odwrotnie silniki. jezeli to hydromotor to moze jest jakis sposob okreslenia wydajnosci pompy zeby dobrac hydromotor?
  • #14
    donwitus
    Level 4  
    Witam. udało mi się przemienić węże. niestety problem pozostał z tej samej strony. wychodzi więc, że silnik nie sprawny. niewiem czy to dobrze czy źle ale teraz się zastanawiam co dalej z tym fantem. niby silnik byll sprawdzony ale nie działa, kola na maszynie obracam w rękach. natomiast z drugiej strony ani drgną. mam opcje znowu silnik wyjąć i próbować naprawiać, albo kupić. nie mam pojęcia jaki dobrać. mogę kupić dwa ale dalej nie znam parametrów pompy więc nie wiem jakie silniki podejdą. czy istnieje jakiś sposób na określenie parametrów pompy?
    Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o radę.
  • #15
    ftp.kowal
    Level 35  
    A sprawdzałeś przekładnie? Silnik najpewniej musi napędzić jakąś przekładnie planetarną. Jeśli będzie uszkodzona będziesz miał taki objaw. Wyciągnij silnik i zakręć kołami, niech ktoś patrzy czy od drugiej strony kręci się część w którą wchodzi oś silnika.
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    donwitus
    Level 4  
    Jak chodzi o ścisłość to nie ma żadnych przekładni. Na silniku hydraulicznym jest zębatka bezpośrednio napędzająca oba koła lancuchem. Dlatego też w grę wchodzi wymiana samego silnika. Sama maszyna waży około 600 kg więc myślę że silnik o mocy 12 kw po każdej stronie dałby radę. Koszt takiego to około 700 zł tylko czy parametr y się będą zgadzać?
  • #19
    donwitus
    Level 4  
    kliny dobre. sprawdzone. wyjąłem silnik i obracając w rekach jest bardzo odczuwalne blokowanie. innymi słowy nie kręci się gładko.
    udało mi się przeczytać jakieś numery. może ktoś wie jak to można zinterpretować lub gdzie szukać informacji.
    TRW EAV 520001T 11