Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka Samsung WD90J6410AW - luz i stukanie bębna

kamkiero 17 Jun 2019 12:05 2460 6
  • #1
    kamkiero
    Level 7  
    Witam, proszę o pomoc w zidentyfikowaniu problemu.

    Bęben ma luz i rusza się mocno względem obudowy bębna. Opada w pewnych położeniach, tak jakby coś było z łożyskiem.
    Zaczęło się od tego, że w czasie wirowania lekko trzaskał o obudowę i po skończeniu czuć było spaleniznę, ale raczej od tarcia o obudowę bębna, niż z silnika.
    Chciałbym wiedzieć czy 10 lat gwarancji na silnik Digital Inverter oraz Direct Drive obejmuje takie coś, bo pralka ma 3 lata i jest już po normalnej gwarancji.
    W załączniku film z usterką, proszę spojrzeć na nierówne ułożenie bębna względem uszczelki.



    Pralka oczywiście była prawidłowo ustawiona i podłączona.

    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    Mobali
    Level 40  
    Obawiam się, że przedłużona gwarancja na silnik Digital Inverter oraz Direct Drive nie obejmuje typowo mechanicznych problemów związanych z bębnem i łożyskowaniem bębna pralki.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    kamkiero
    Level 7  
    Jakich można się spodziewać kosztów?
  • Helpful post
    #5
    Mobali
    Level 40  
    Sądzę, że kwota ponad 500zł to absolutne minimum:
    Krzyżak jakieś 250-290zł (jeśli pasuje 713-GW-0462) zależnie od dostawcy.
    Zestaw naprawczy (jeśli okaże się konieczny) to 78-120zł
    Do tego robocizna, jeśli naprawę zlecisz.
    Inne drobiazgi które mogą jeszcze wyskoczyć nieco trudniej oszacować.
  • #6
    kamkiero
    Level 7  
    Dziękuję za pomoc, z tego co sprawdziłem to krzyżak często zostaje wręcz zjedzony przez korozję w pralkach Samsunga. Niezbyt dobrze to świadczy, tym bardziej, że stało się to tak szybko po skończeniu okresu gwarancyjnego.
  • #7
    Mobali
    Level 40  
    kamkiero wrote:
    Niezbyt dobrze to świadczy, tym bardziej, że stało się to tak szybko po skończeniu okresu gwarancyjnego.
    Ale świadczy doskonale o inżynierach zatrudnionych specjalnie do opracowania słabych punktów produktu, niezbędnych w łańcuchu planowanego postarzania produktu. Jako klient, po okresie gwarancji masz... kupić nowy produkt ;-)