Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klon RNS510 radio VW - gubiący zasięg FM

makonen 17 Jun 2019 14:51 798 1
  • #1
    makonen
    Level 1  
    Cześć, zakupiłem Chińską replikę RNS-510. Wszystko działa bez zarzutu, jednak problem jest z radiem FM, które nie łapie stacji, lub przerywa. W większym mieście ten sam problem. Poniżej zamieszczam

    Dokupiłem wzmacniacz, który nic nie dał. Antenę w aucie mam podwójną. Kontaktowałem się ze sprzedawcą, zalecił mi zakup separatora. Kupiłem jednak bez diversity i włożyłem tylko jedną końcówkę. Sygnał delikatnie się poprawił, jednak radio dalej nie nadaje się do słuchania. Po ponownym kontakcie ze sprzedawcą, polecił, by podpiąć diversity. Opowiedziałem mu również, że niebieski kabel podłączam do niebieskiego (gdzie jest napis P.ANT), sprzedawca stwierdził, iż nie powinienem podłączać do niebieskiego, gdyż jest to sterownik anteny.

    Pytań jest kilka:
    1. Czy faktycznie opłaca się kupować separator z diveristy?
    2. Gdzie zatem mam podłączyć niebieski kabelek, jeżeli nie do niebieskiego? Nie znalazłem tam innej opcji podłączenia.
    3. Istnieje szansa, że radio zacznie grać jak powinno? Nie chodzi o to, by FM zbierał tak super jak fabryczne, ale chociaż cząstka tego.

    Jeżeli chodzi o zdjęcie jak jest to obecnie podłączone, to post zaktualizuje dopiero środa/czwartek, gdyż nie ma mnie w domu.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    i.imgur.com/CFTNWcS.jpg
    i.imgur.com/b0VIcE6.jpg
  • #2
    adam white
    Level 27  
    Separator służy do zasilania fabrycznego wzmacniacza antenowego (zasilanego poprzez kabel antenowy) przez radio, które na swym wyjściu antenowym nie podaje tegoż napięcia zasilającego.

    Na kabel niebieski separatora jest podawane napięcie 12V z radia, z obwodu zasilającego np. zewnętrzny wzmacniacz antenowy, - czyli tu P. ANT.

    Diversity działa na tej zasadzie, że przełącznik elektroniczny fabrycznego radia "wybiera sobie" antenę, na której sygnał jest lepszy. W separatorze z dwoma wejściami antenowymi oba wejścia są se sobą połączone na stałe, czyli anteny mogą się wzajemnie tłumić. Przy silnym sygnale nie powinno być to specjalnie zauważalne, ale przy słabym - zwłaszcza w ruchu samochodu już tak.

    To teoria a praktyka.

    Mieszkając w dużej odległości od anten nadawczych - 50-70 km podłączałem do separatora z jednym wejściem tylko jedną antenę, wybierając tę, na której sygnał wydawał się lepszy.

    Radia chińskie, nawet dedykowane zamiast radia fabrycznego, mają często koszmarne parametry toru UKF i tu się nic nie zrobi. Sugerowałbym jeszcze dla oceny toru odbiorczego sprawdzić radio na jakiejś dołożonej zewnętrznej antenie (nawet kabelku) przy wyłączonych światłach, zasilaczach nawigacji, kamer itp. (eliminacja ewentualnych zakłóceń).