Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubushi Colt - chyba zwarcie.

17 Cze 2019 15:56 339 2
  • Poziom 2  
    Dotyczy: Mitsubishi Colt 1,5 benzyna, 2006 rok, wersja Sport, 5 drzwi (anglik).

    Witam. Jak się okazuje miałem luźną jedną z klem przy akumulatorze i najprawdopodobniej wczoraj przy rozruchu silnika doszło w wyniku tego do zwarcia.

    Po przekluczeniu kluczyka w stacyjce i próbie uruchomienia zdaje się, że coś jakby strzeliło i auto "zgubiło" zupełnie prąd. Nie paliły się żadne kontrolki, po prostu zero prądu w całym aucie. Poniosłem maskę i poruszałem klemami, przy czym jedna z nich była bardzo luźna i brakowało przy niej śruby mocującej. Była po prostu tylko nałożona. Po tym zabiegu prąd powrócił i rozrusznik kręci normalnie, ale auto nie odpala.

    Załatwiłem wizytę mechanika, który sprawdził bezpieczniki i podpiął auto pod komputer. Poniżej diagnoza i przepraszam ale będzie to mój mało pewnie profesjonalny opis:

    - w wyniku awarii uszkodzony został jakiś moduł elektroniczny, przez co kluczyk nie komunikuje się z immobilajzerem,

    - z tego co pamiętam na komputerze diagnostycznym pojawia się (powraca) błąd B.

    Proponowane przez w/w mechanika rozwiązanie (naprawa):

    - wymiana kompletu: kluczyków, stacyjki, zegarów i jakiegoś modułu chyba współpracującego ze silnikiem,

    - wszystkie elementy mają koniecznie pochodzić z jednego auta, aby pasowały do siebie i wspomniany moduł ma posiadać te same numery, aby również uniknąć błędu i aby wszystko do siebie pasowało.


    W zasadzie jak widać niemal wcale się na tym nie znam dlatego postanowiłem szukać pomocy tutaj.

    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie sugestie oraz podpowiedzi.

    Pozdrawiam.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 6  
    Może niech jeszcze skrzynię biegów wymieni. W sumie to się na tym nie znam, ale brzmi to trochę podejrzanie, bo Ty za to wszystko będziesz bulił.
  • Poziom 2  
    WItam - mam pytanko czy udało się Panu naprawić autko - jeśli tak to wjaki sposób i gdzie - serwis autoryzowany czy mechanik elektryk z polecenia ?
    Pytam ponieważ mam takiego samego Colta 1.3 16 V z 2005 r. gdzie Teściu wymieniał akumulator w nim na nowy po czym zapalił się błąd immobilizera i teraz po podłączeniu do nieorginalnego kompa wyskakują błędy że sterownik silnika nie widzi kodu VIN immobilizera - pokazuje błąd : B1761 - VIN niezaprogramowany / P0513 - nieprawidłowy klucz immobilizera i usłyszałem to co pan że albo kupię cały zestaw od drugiego auta : sterownik , klucze , stacyjkę lub tylko ratuje Mnie autoryzowany serwis MITSUBISHI i wgranie nowego oprogramowania do kompa silnika i wczytanie na nowo kluczy i immobilizera.

    Dzięki za pomoc - Sławomir - mój tel. 697 22 13 05

    Będę bardzo wdzięczny za kontakt ewentualny do osoby która naprawiła pana samochód.