Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra g z16xep - Błąd P1405 i P0340

17 Cze 2019 19:09 492 3
  • Poziom 2  
    Witam, ostatnimi czasy zmagam się z błędem P1405 czyli niestety EGR. Sam egr został wymieniony na zamiennik i poprawa pojawiła się w taki sposób że, jezeli się nagrzeje i ruszam ze świateł to auto już nie gaśnie jak to było z poprzednim zaworem.

    Teraz problem pojawia się gdy auto się nagrzeje, chwile pojeżdżę po czym parę razy szarpnie autem i wyrzuca auto z kluczykiem. W sumie tylko czasami szarpnie aż do momentu pojawienia się CE. Auto traci moc i pojawia się odcinka przy 3500obr.

    Przy wyczytaniu błędów pokazuje zapisany błąd P1405 lecz także czyta mi błąd P0340 lecz on nie jest zapisywany w pamięć CE. (Samo pojawienie się CE jest przyczyną błędu P1405 a nie P0340)

    To co zrobiłem aby naprawić błąd to:
    - Zmiana EGR
    - Wyczyszczenie przepustnicy oraz przepływki

    Obstawiam:
    - Sonda lambda (obroty minimalnie, ale to minimalnie falują na zimnym jak i ciepłym)
    - Czujnik położenia wałka rozrządu (chciałem wykręcić i przeczyścić lecz nie mogę go znaleźć)
    - ECU

    Z tym problemem zmagam się od dłuższego czasu i nadal nie jestem w stanie ogarnąć co to może być i może ktoś miał podobnie bądź potrafi pomóc w tej sprawie gdyż mi już brakuje do tego głowy. - Wielkie dzięki za każdą podpowiedź
  • Poziom 2  
    Jest jakiś sposób żeby sprawdzić poprawność działania ECU? Ew. lepiej kupić używkę czy może da radę oddać swój na regeneracje?

    Jeżeli chodzi o błędy, które wyskakują to po nagrzaniu kluczyk i w sumie jest tylko parę szarpnięć na początku i to tyle, jazda bez zmian. Później dopiero załączy się CE po czym silnik traci moc i czasami poszarpuje przy przyśpieszaniu. Niestety zgaszenie auta nie likwiduje objaw CE i nadal brakuje mocy i szarpie od czasu do czasu przy przyśpieszaniu i odcinka przy 3.5k/obr.
  • Warunkowo odblokowany
    Potencjometr od EGR i czujnik położenia wałka zasilane są z tego samego pinu dlatego podejrzewam padające ECU.
    Można kupić sam ECU i przeprogramować go pod resztę gratów i są magicy co to zrobią nawet bez car pass-a bądź też kupić tak zwany zestaw uruchomieniowy czyli ECU, IMO i pestki z kluczyków wtedy obędzie się bez kodowania, jednak w obu tych przypadkach nie wiadomo w jakim stanie jest ECU i ile się na nim pojeździ.
    Ja bym polecał próbę naprawy tylko pytanie czy masz dostatecznie dużo wprawy w lutowaniu żeby się samemu tego podjąć czy nie lepiej dać to komuś i tu też można albo wybrać firmy zajmujące się tym profesjonalnie i dające gwarancję na wykonana usługę, oczywiście to niesie za sobą koszty, albo dać to elektronikowi wprawionemu w lutowaniu ale z gwarancją może być słabo.
    Ja swój ECU od Z16XE sam naprawiałem bo jak zadzwoniłem do jedynej osoby która się ogłaszała że robi takie coś w okolicy to odniosłem wrażenie że przeszkadzam mu zajmując jego cenny czas, i muszę przyznać że ta robota wymaga cierpliwości i skupienia oraz trochę lepszego sprzętu.
    Na YT można znaleźć filmy jak mniej-więcej wygląda naprawa takiego ECU.