Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra g z16xep - Błąd P1405 i P0340

Kisielx69 17 Jun 2019 19:09 1254 3
  • #1
    Kisielx69
    Level 2  
    Witam, ostatnimi czasy zmagam się z błędem P1405 czyli niestety EGR. Sam egr został wymieniony na zamiennik i poprawa pojawiła się w taki sposób że, jezeli się nagrzeje i ruszam ze świateł to auto już nie gaśnie jak to było z poprzednim zaworem.

    Teraz problem pojawia się gdy auto się nagrzeje, chwile pojeżdżę po czym parę razy szarpnie autem i wyrzuca auto z kluczykiem. W sumie tylko czasami szarpnie aż do momentu pojawienia się CE. Auto traci moc i pojawia się odcinka przy 3500obr.



    Przy wyczytaniu błędów pokazuje zapisany błąd P1405 lecz także czyta mi błąd P0340 lecz on nie jest zapisywany w pamięć CE. (Samo pojawienie się CE jest przyczyną błędu P1405 a nie P0340)

    To co zrobiłem aby naprawić błąd to:
    - Zmiana EGR
    - Wyczyszczenie przepustnicy oraz przepływki

    Obstawiam:
    - Sonda lambda (obroty minimalnie, ale to minimalnie falują na zimnym jak i ciepłym)
    - Czujnik położenia wałka rozrządu (chciałem wykręcić i przeczyścić lecz nie mogę go znaleźć)
    - ECU

    Z tym problemem zmagam się od dłuższego czasu i nadal nie jestem w stanie ogarnąć co to może być i może ktoś miał podobnie bądź potrafi pomóc w tej sprawie gdyż mi już brakuje do tego głowy. - Wielkie dzięki za każdą podpowiedź
  • #3
    Kisielx69
    Level 2  
    Jest jakiś sposób żeby sprawdzić poprawność działania ECU? Ew. lepiej kupić używkę czy może da radę oddać swój na regeneracje?

    Jeżeli chodzi o błędy, które wyskakują to po nagrzaniu kluczyk i w sumie jest tylko parę szarpnięć na początku i to tyle, jazda bez zmian. Później dopiero załączy się CE po czym silnik traci moc i czasami poszarpuje przy przyśpieszaniu. Niestety zgaszenie auta nie likwiduje objaw CE i nadal brakuje mocy i szarpie od czasu do czasu przy przyśpieszaniu i odcinka przy 3.5k/obr.
  • #4
    bubu1769
    Level 41  
    Potencjometr od EGR i czujnik położenia wałka zasilane są z tego samego pinu dlatego podejrzewam padające ECU.
    Można kupić sam ECU i przeprogramować go pod resztę gratów i są magicy co to zrobią nawet bez car pass-a bądź też kupić tak zwany zestaw uruchomieniowy czyli ECU, IMO i pestki z kluczyków wtedy obędzie się bez kodowania, jednak w obu tych przypadkach nie wiadomo w jakim stanie jest ECU i ile się na nim pojeździ.
    Ja bym polecał próbę naprawy tylko pytanie czy masz dostatecznie dużo wprawy w lutowaniu żeby się samemu tego podjąć czy nie lepiej dać to komuś i tu też można albo wybrać firmy zajmujące się tym profesjonalnie i dające gwarancję na wykonana usługę, oczywiście to niesie za sobą koszty, albo dać to elektronikowi wprawionemu w lutowaniu ale z gwarancją może być słabo.
    Ja swój ECU od Z16XE sam naprawiałem bo jak zadzwoniłem do jedynej osoby która się ogłaszała że robi takie coś w okolicy to odniosłem wrażenie że przeszkadzam mu zajmując jego cenny czas, i muszę przyznać że ta robota wymaga cierpliwości i skupienia oraz trochę lepszego sprzętu.
    Na YT można znaleźć filmy jak mniej-więcej wygląda naprawa takiego ECU.