Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo fh13 - brak poziomowania ecas

17 Cze 2019 19:30 408 13
  • Poziom 19  
    Witam .
    Mam problem z ecas w ciągniku siodłowym volvo fh13 . Otóż w trasie wywaliło kierowcy poduszki do samej góry i nie dało się wypoziomować , pojechał do warsztatu wymienili mu czujnik poziomu i czujnik ciśnienia w poduszkach , nie pomogło więc poradziłem mu żeby wypiął wtyczkę z czujnika poziomu i miał sterowanie ręczne jakoś zjechał na bazę , chociaż i tu czasem są problemy z sterowaniem bo podnosi bez problemu ale po naciskaniu przycisku do dołu dalej poduszki pompuje . Po zjechaniu na bazę zabrałem się za diagnozowanie usterki , posprawdzałem wiązkę między ramą a kabiną sprawdzałem ją pod obciążeniem wszystkie przewody są okej to samo wiązka między kasetą ecas a pilotem też okej . brak błędów na wyświetlaczu jak i po podpięciu komputera . I tu moje pomysły się kończą obstawiam albo kasetę albo pilota ale z racji że to nie są tanie rzeczy to wole się zapytać czy jest coś jeszcze co przeoczyłem a wpływa na takie dziwne zachowanie układu . A i zawór raczej jest dobry bo czasem po kilku resetach zapłonu opuści poduszki , sprawdzałem zawór miernikiem i jego oporności to 80Ω .
  • Poziom 19  
    Tylko tył na poduszkach .
    Auto wraca w środę to zrobię zrzut wartości .
    Podobno kalibrowali po wymianie czujnika poziomu , postaram się pożyczyć vcads i jeszcze raz przeprowadzić kalibrację bo autocom nie rusza volva .
  • Poziom 22  
    Prawidłowa oporność cewek elektrozaworu nie świadczy o jego prawidłowym dzialaniu. Skoro z pilota nie dziala prawidłowo, to czy wysterowanie z kompa jest poprawne?
    Jak nie to zawór na stole do sprawdzenia.
  • Poziom 21  
    Oporność uzwojenia cewki ECASu jak najbardziej prawidłowa jw. proponuje sprawdzić zawór na stole , może czasami zworki się kleją pod cewką lub są mocno odgniecione .
  • Poziom 23  
    Sprawdź jeszcze raz instalacje od przodu kabiny do poziomak oraz do zaworu na przejście oraz na przebicie do innego kabla
  • Poziom 19  
    W takim razie sprawdzę zawór . okablowanie sprawdzałem miernikiem i żarówką 21W teraz sprawdzę H7 . o efektach napisze bo auto jutro będę miał do dyspozycji .
  • Poziom 19  
    Zdobyłem vcads i po zabawie z programem mam jeden błąd co prawda nie aktywny ale pojawia się MID150 SID3 FMI6 zawieszenie pneumatyczne pojazd , elektrozawór oś 2 prawa , prąd powyżej wartości normalnej lub uziemiony obwód . Przewody sprawdzone tym razem żarówką H7 też pod kontem zwarć sprawdzałem . Zawór daje się bezproblemowo wysterować z komputera , nawet poziomowanie automatyczne i ręczne sterowanie działa .
  • Poziom 21  
    A oporność cewki mierzyłeś na każdym pinie ??
  • Poziom 19  
    Oporność mierzyłem na pinach tak jak mam przewody w kostce biały środkowy masa i między nim a pozostałymi dwoma pinami mam takie oporności 80Ω i 82.4Ω . Jeśli chciał bym wymienić samą cewkę to będzie pasować od zaworu z mana tga ? wizualnie to samo oporność 2x 60Ω .
  • Poziom 21  
    Zwróć uwagę na rzymską cyfrę na cewce. Masz najprawdopodobniej z cyfrą II na jeden sensor i tą co zakładasz też musi być z cyfrą II bo to oznacza że zawieszenie tył jest na jednym sensorze. Nie ważne czy jest ona od MANa , SCANI, DAFa itd.

    volvo fh13 - brak poziomowania ecas

    Co do oporności to sprawna cewka w 100% powinna mieć oporność pomiędzy 70-80 ohm.

    Wiadomo cewka w warunkach zimowych może mieć 68 ohm a latem cieplejsza nawet 88ohm , ale 60 ohm to już trochę podejrzane.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Oczywiście moje powyższe informacje dotyczą ECASa WABCO takiego:

    volvo fh13 - brak poziomowania ecas
  • Poziom 19  
    Założyłem cewkę od mana i zobaczymy co się będzie działo po objechaniu trasy , puki co działa elegancko .