Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sharan AFN 1,9 TDI 110KM - Logi - prośba o analizę

brratek 18 Jun 2019 01:00 816 4
Computer Controls
  • #1
    brratek
    Level 10  
    Szanowni, proszę o analizę logów mojego Szarika. Objawy:

    * słaby poniżej 2500 RPM
    * max speed 150km/h
    * okopcony na czarno tylny zderzak

    Moje spostrzeżenia:

    * błędów w Engine i Instruments brak
    * sztanga gruchy porusza się solidnie w czasie testu B.S. gr 11 w VAGu
    * wymienione wszystkie wężyki podciśnieniowe
    * po zamianie N18 z N75 nie ma różnicy w jeździe
    * odpala dobrze
    * spalanie nie chce przekroczyć 8/9 L przy butowaniu na autostradzie
    * nie widać nieszczelności w rurach dolotowych
    * filtr powietrza nie nowy, ale w niezłym stanie
    * filtr paliwa... hmm wygląda na świeży, ale ma kilka lat...

    Teraz wrzucam tylko statyczne, jutro porobię dynamiczne. Jakieś podpowiedzi które grupy powinienem wykonać (osobno czy razem)?

    Measure Blocks:
    Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_8LQdeSK.html
    Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_1PGr6.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_Zz35FXk.html
    Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_8t1q495.html
    Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_oB5G1i4.html
    Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_P1T1kh.html

    Basic Settings
    Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_sAU9dt2.html
    Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_44rRH4.html
    Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_6RLJP3x.html



    Z góry dzięki za pomoc,
    Bartek
  • Computer Controls
  • Computer Controls
  • #3
    brratek
    Level 10  
    Dzięki Wacek za zainteresowanie i chęć pomocy :)

    Zrobiłem dziś dynamiczne... ale na zamienionym N18 z N75. Jeśli będzie potrzeba to zrobię jeszcze raz po przełożeniu ich na właściwe miejsce, ale jak już pisałem - nie widzę różnicy pomiędzy nimi...

    Dziś jeszcze zauważyłem, że zanim silnik rozgrzeje się powyżej 85st według FISa to wydaje mi się (albo tylko mi się wydaje), że auto ciągnie ładniej niż gdy silnik stanie się jeszcze gorętszy...

    Auto ma 360 000 raczej pewnego przebiegu.

    Dynamiczne:
    Grupy 001, 004, 010: http://vaglogi.pl/log-001_004_010_t1z9LpD.html
    Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_i2c07.html

    Tak sobie patrzę, że:
    * w grupie 08 ma ostatnim wtrysku (czwartym? - od lewej na silniku?) zmierzono mniejszą dawkę paliwa w stosunku do pozostałych?
    * w gr 11 aktualne ciśnienie jest niższe niż oczekiwane?
    Jeśli dobrze główkuję, to co z tym dalej począć?
  • Helpful post
    #4
    wacek.wacek
    Level 29  
    Czy egr masz zaslepiony?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Przeplywka glupoty pokazuje , lekko obcina ci dawkę paliwa. Popatrz też nieszczelności czy nie masz gdzieś pomiędzy turbo a kolektorem. Ewentualnie sprawdź wężyki. Turbina też nie pakuje tyle co wymagane.
  • #5
    brratek
    Level 10  
    Wacław, wyjaśnij mi proszę dlaczego 'głupoty'?

    Nieszczelności nie stwierdziłem, ani z kanału od spodu, ani od góry. No, najlepiej by było jakiś dymek z papierosa wpuścić, ale nie palę :) :(
    EGR nie jest zaślepiony, przynajmniej ja tego nie robiłem, a wcześniej auto było cały czas w jednym w miarę porządnym warsztacie naprawiane, właściciel nie pchał łapek raczej do niego. Na złączu przy zaworze, tam gdzie się przeważnie go , widzę tylko uszczelkę. Sugerujesz, żeby zaślepić może? Zawór zamyka i otwiera - słychać to po pracy silnika i po sztandze w nim pracującej...

    Dziś podmieniłem przepływkę z Alhambry też AFN, która jeździ jak wariatka :)
    Zamieniłem też na swoje prawidłowe miejsce N75 i N18.

    Aha, zapomniałem dodać, że w złącze pompy jest i był wpięty chip (Proracing VP10MAP) i ustawiona zworka na 10 (max wydajność).

    A więc poniżej logi z:
    * zamienioną przepływką
    * wpiętym cipem, o którym zawsze zapominałem napisać (mogę zrobić jeszcze jedne logi z wypiętym cipem jeśli trza).
    * N18 i N75 na swoich miejscach

    Grupy (zamieniona przepływka) 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_BI8rpI4.html
    Grupy (zamieniona przepływka) 001, 004, 010: http://vaglogi.pl/log-001_004_010_k6cf11.html

    A może to katalizator zapchany... Chociaż jak patrzę na gr 3 to ta zamieniona przepływka mierzy (MAF actual?) chyba lepiej, czyli może tamta jest czepnięta... A czy w MAF specified cały czas ma być te 850?
    Znowu w grupie 11 do 2500 rpm zaniżona wartość zmierzona...


    Zrobiłem jeszcze w warunkach jak wyżej, ale wypiąłem cipa:

    Grupy 001, 004, 010: http://vaglogi.pl/log-001_004_010_y61AF.html
    Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_JdLBrT.html