Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TVBox->amplituner brak dźwięku - Brak dźwięku przez złącze Toslink

19 Cze 2019 11:42 264 5
  • Poziom 9  
    Witajcie. Chciałbym prosić o poradę, bo nie bardzo wiem, gdzie szukać przyczyny. Problem polega na braku dźwięku pomiędzy TV Boxem a amplitunerem Marantz. Wszystko było w porządku i działało przez ok. 2 miesiące, aż pewnego dnia włączyłem sprzęt, by posłuchać muzyki, dźwięk początkowo przerywał, by po ok. 5 minutach w ogóle zaniknąć.
    Konfiguracja:
    1. Chiński TV Box X96Max. Z niego złączem optycznym Toslink wychodzi dźwięk do
    2. Amplituner Marantz SR6012.
    Oba sprzęty na gwarancji, ale tu właściwie zaczyna się problem, bo:
    - Amplituner puszcza dźwięk z kilku innych urządzeń poza "problematycznym" TV Boxem. Sugeruje to problem z TV Boxem, ale...
    - Ten "problematyczny" TV Box podłączony do starego Technicsa SA-DX750 działa kompletnie bezproblemowo.
    W obu zatem przypadkach nie mam zasadniczo podstaw do zgłaszania naprawy gwarancyjnej.

    Co zostało zrobione:
    - Podłączenie TV Boxa zamiennie do obu gniazdach Toslink amplitunera - w żadnym nie pojawiał się dźwięk.
    - Podmiana przewodów optycznych (testowałem 4 różne) - bez zmian.
    - Podłączanie kilku innych urządzeń do gniazd Toslink amplitunera - wszędzie dźwięk był.
    - Zmiana konfiguracji wejść w amplitunerze Marantz - bez zmian.
    - Czyszczenie gniazd Toslink amplitunera i TV Boxa - bez zmian.
    - Przywrócenie obu urządzeń do ustawień fabrycznych - bez zmian. I tu małą uwaga - mam wrażenie, że problem pojawił się po aktualizacji firmware Marantza z kwietnia lub maja br. Przywrócenie do ustawień fabrycznych nie powoduje przywrócenie poprzedniej wersji firmware.
    - Próbowałem się kontaktować z polskim serwisem Marantza w sprawie przywrócenia poprzedniej wersji firmware - kompletnie zignorowano zapytanie, nie otrzymałem żadnej odpowiedzi mimo przypominania się.

    Wszystkie pozostałe złącza działają. Czy podłączę TV Box do amplitunera przez złącze analogowe, czy HDMI - dźwięk jest.
    Uprzedzając zapytania, dlaczego nie chcę korzystać ze złącza HDMI - dźwięk przez złącze optyczne jest klarowniejszy, jaśniejszy i zdecydowanie bardziej mi sie podoba.

    Z góry uprzejmie dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź.
  • Użytkownik obserwowany
    Jeśli maratz działa na innych urządzeniach to jak może być zły firmware? Pod wejście jest podłączony tylko tv niż? Po wybraniu tego wejścia w amplitunerze ten się przełącza prawidłowo na digital? Marantz sam powinien rozpoznać gdzie ma podłączony sygnał na wybranym wejściu.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odzew.
    bumble napisał:
    Jeśli maratz działa na innych urządzeniach to jak może być zły firmware?

    A TV Box działa bez jakichkolwiek problemów z innym amplitunerem. Może ten firmware blokuje jakieś typy urządzeń? To tylko ślad., po prostu szukam jakiegoś rozwiązania.
    bumble napisał:
    Pod wejście jest podłączony tylko tv niż?
    Amplituner ma 2 wejścia Toslink. Pod jedno jest podłączony telewizor, pod drugie TV Box.
    bumble napisał:
    JPo wybraniu tego wejścia w amplitunerze ten się przełącza prawidłowo na digital?

    Tak.
  • Użytkownik obserwowany
    Próbowałeś zamienić box z telewizorem. Innym rozwiązaniem jest użycie połączenia hdmi.
  • Poziom 42  
    Na miejscu kolegi przyjrzałbym się ustawieniom cyfrowego wyjścia audio w tym TV Boxie. Jest możliwe, że ustawione jest ono na standard, który nie jest obsługiwany przez amplituner Marantz, a akceptowany przez Technicsa.

    Niestety, instrukcje tych urządzeń są bardzo ogólnikowe, jeśli mówimy o danych technicznych akceptowanego cyfrowego sygnału audio S/PDIF (TosLink).
    Także, niech kolega zmieni ustawienia np. z Dolby Digital na PCM, lub odwrotnie w zależności, co jest teraz ustawione. I sprawdzi, czy to da jakiś efekt.

    Może kolega mógłby zamieścić zdjęcie ekranu z tymi ustawieniami?
  • Poziom 9  
    bumble napisał:
    Próbowałeś zamienić box z telewizorem. Innym rozwiązaniem jest użycie połączenia hdmi.

    Tak, we wszelkich możliwych konfiguracjach. O podłączeniu przez HDMI pisałem w pierwszym poście, Działa, przekazuje obraz i dźwięk, ale dźwięk nie podoba mi się.
    Polon_us napisał:
    Na miejscu kolegi przyjrzałbym się ustawieniom cyfrowego wyjścia audio w tym TV Boxie. (...)
    Także, niech kolega zmieni ustawienia np. z Dolby Digital na PCM, lub odwrotnie w zależności, co jest teraz ustawione. I sprawdzi, czy to da jakiś efekt.

    Może kolega mógłby zamieścić zdjęcie ekranu z tymi ustawieniami?

    Jest ustawione na PCM. I DZIAŁAŁO do pewnego momentu. Oczywiście tak czy inaczej przećwiczyłem wszystkie możliwe ustawienia.