Witam.
Poszukuje silnika lub zamiennika do wiertarko wkrętarki black & decker bdchd18 h1 10mm.
W silniku coś nie łączy. Jak się nim stuknie to pobiera prąd a raz nie. Zasilanie do silnika dochodzi za każdym razem.
W załączniku model wkrętarki.
witam
Rozumiem że rozbierałeś ją i zdiagnozowałeś stan zwojów, komutatora i szczotek ? Czy jak stukniesz i na chwile zaskoczy czy pracuje normalnie, nie trzeszczy jakby miała zaraz paść?
Jak stuknie się to normalnie pracuje.
Wolałbym wymienić na nowy tylko nie wiem jaki i nigdzie nie mogę znaleźć.
Też nie chce rozbierać silnika bo aż tak się nie znam.
Aha czyli nie było rozbierane do końca? Powiem tak z mojego doświadczenia, sprzety typu wkretarki z udarem czy też bez przy stuknięciu na chwile ruszają to może być najprostsza spr komutator zasyfiony, papier 500 i po sprawie, potem obstawiałbym włącznik bo też może go zasyfić a tam sa styki (u mnie na 10 to polowa włącznik) noi najgorzej to wirnik ale to zazwyczaj albo nie chodzi albo chodzi głośno, oczywiście zaczałbym szczotek
Szczotki się obracaly z każdej pozycji.
Nie są przetarte. Wkrętarki używałem raz na jakiś czas.
Poszukuje innego silniczka. Jakby ktoś wskazał mi jaki to bylbym wdzięczny.
co to znaczy ? Szczotki mają być pewnie umiejscowione w szczotkotrzymaczach , poruszać się w nich pewnie bez zacięć i dolegać z odpowiednią siłą do komutatora , czyli mają mieć odpowiednią długość by sprężynka dociskała je z odpowiednią siłą
Startowały z każdej pozycji. Przesunalem o jedno i działa itd. A gdy się stuknie silniczkiem to raz działa a raz nie. I jak się stuknie to do kolejnego stuknięcia bądź wibracji działa poprawnie.
Witam
Aby rozwiać wątpliwości usterki przekaże info co było przyczyną usterki.
Autor tematu nereney z kontaktował się ze mną prywatnie na elektroda.pl, postanowił wysłać mi silnik do diagnozy ewentualnie naprawy. Silnik oczywiście naprawiony. szczotki całe j jak autor wspominał mało używane i faktycznie jak nowe, wirnik i magnesy całe.
Usterka (foto poniżej) to przepalona końcówka cewki połączona ze szczotą co powodowało przerwę w układzie, zalutowanie w 100% naprawiło silnik.
Poziom trudności średni ze względu na obudowę zaciskaną i zaginaną na krańcach co utrudnia otworzenie oraz zamknięcie obudowy
Kolego nereney myślę że po otrzymaniu silnika temat do zamknięcia