Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Lupo - Nie działa lewy kierunkowskaz

19 Cze 2019 18:46 264 11
  • Poziom 9  
    Witam,
    Przestał działać lewy kierunkowskaz.
    Bezpieczniki sprawdzone.
    Awaryjne działają. (żarówki wszystkie sprawne, bo świecą po włączeniu awaryjnych).
    Prawy kierunek działa prawidłowo.
    Lewy kierunek nie działa - po włączeniu auto zachowuje się tak samo jak przy spalonej żarówce - czyli następuje szybsze przełączanie sygnalizujące np. spaloną jedną z żarówek.
    Nie działa również dioda w desce rozdzielczej sygnalizująca włączenie lewego kierunku.
    W przypadku prawego kierunku dioda sygnalizująca prawy kierunek działa prawidłowo.

    Pytanie czy może to być przekaźnik ? Czy można prosić o schemat/wskazówkę co sprawdzić i gdzie szukać przekaźnika od kierunków?
    Czy dioda z deski rozdzielczej sygnalizująca kierunek może być przyczyną? (wydaje mi się niewiarygodne aby przez brak diody w desce nie działał kierunek).

    Będę wdzięczny za pomoc i wskazówki co sprawdzić czego szukać.

    P.s. nie wymieniałem ostatnio żadnych żarówek oraz nie zachciało mi się np. podświetlenia ledowego - nie było również żadnej celowej ingerencji w instalację elektryczną.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Być może uszkodził się styk włącznika lewego kierunku
    Dioda na desce nie ma tu nic do rzeczy ona tylko sygnalizuje włączony kierunek

    Po włączeniu lewego kierunku słychać cykanie ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Też nie wierzę aby to była dioda z deski rozdzielczej ale na tyle dziwną usterka, że wolałem zadać głupie pytanie niż coś przeoczyć.

    Tak słychać cykanie - ale takie szybsze niż podczas normalnej pracy (tak szybkie jak np. przy spalonej żarówce).
  • Poziom 23  
    Skoro słychać cykanie a żarówka jest sprawna to uszkodzeniem raczej będzie przekaźnik
  • Poziom 9  
    Rozumiem - teraz głupie pytanie, nie mam instrukcji obsługi do tego auta - wiesz może który to i gdzie jest??

    P.s. Później poszukam schematu gdzieś w necie - jak uda mi się znaleźć to wrzucę tutaj.
  • Poziom 23  
    Tego niestety nie wiem ale można włączyć kierunkowskaz i nasłuchiwać się który cyka
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Wiktor626 napisał:
    Skoro słychać cykanie a żarówka jest sprawna to uszkodzeniem raczej będzie przekaźnik


    Ale szybko "cyka"

    Winna będzie to co wyżej pisałeś słaby styk w manetce..
  • Poziom 23  
    Tak ale wtedy chyba powinna migać kontrolka na desce rozdzielczej, a nie miga
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Przekaźnik jest we włączniku awaryjnych.
    Raczej nie jest to jego wina tylko wina przełącznika pod kierownicą.
    Wyjmij włącznik awaryjnych, nie odpinaj go, włącz zapłon.
    Zrób zworkę pomiędzy czarno-białym z zielonym paskiem w poprzek a czarno-białym. Powinien wtedy zacząć działać lewy kierunek. Jeżeli tak to przełącznik pod kierownicą do wymiany.
    Będą tam dwa przewody czarno-białe - chodzi o ten z mniejszym nr na wtyczce, najprawdopodobniej nr 3.
  • Poziom 30  
    Wiktor626 napisał:
    Tak ale wtedy chyba powinna migać kontrolka na desce rozdzielczej, a nie miga


    Nie zdąży się włączyć kiedy przekaźnik chce załączyć prąd na żarówki następuje duże obciążenie a słaby styk to niemożliwi i jest duży spadek napięcia i właśnie reset..
  • Poziom 9  
    grala1 napisał:
    Przekaźnik jest we włączniku awaryjnych.


    To by pasowało bo jak na moje ucho to stamtąd słyszę cykanie.

    Dzisiaj jak nie dorwie mnie burza to to ogarnę i dam znać.