Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 609 2017r - Kontrolka poduszki po usunięciu siedzenia

19 Cze 2019 22:20 354 17
  • Poziom 3  
    Mercedes Sprinter 319 2017r

    Sytuacja wyglada następująco: wyrzucone podwójne siedzenie wrzucone pojedyncze. Po całym zabiegu zapaliła się kontrolka poduszki na wyswietlaczu.

    Został jeden wolny kabel od środkowego napinacza wmontowałem w niego opornik/ rezystor, problemu nie ma kontrolka zgasła.
    Drugi kabel pasażera prawego i kierowcy podpięty pod cały układ oryginalnie. Trasa kabli: od środkowego pasażera do pasażera prawego następnie do kierowcy.

    Mam pytanie odnośnie działania poduszki powietrznej podczas wypadku, czy napewno mój pasażer jest bezpieczny i poduszka zostanie aktywowana w momencie uderzenia ? Czy ten rezystor nie przekłamuje sygnału i przez niego komputer nie widzi pasażera ? Bardzo proszę o wyjaśnienie moich wątpliwości.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Jeśli system nie zgłasza błędów to jest sprawny i aktywny.
  • Poziom 3  
    A czy rezystor spowodował sytuacje, ze środkowy fotel jest zajęty czy wolny ? Jak odczytuje to komputer ?
  • Poziom 43  
    Rezystor zamiast zapalnika nie ma nic wspólnego z czujnikiem zajętości w fotelu i ile jest .
  • Poziom 42  
    Komputer widzi sprawny napinacz pasa środkowego pasażera mimo że ten napinacz fizycznie nie istnieje. Więc teoretycznie system działa i jest ok. Tylko... Co będzie jak w czasie dzwona rezystor się odczepi albo zostanie zniszczony? System nie zadziała. Co będzie jak po wypadku z ofiarami ktoś ten rezystor odnajdzie? Za to można iśc siedzieć. Prościej przekodować sterownik airbag na wersję dwuosobową, wtedy nie sprawdza środkowego napinacza bo wie że go nie ma.
  • Poziom 3  
    Mam możliwość wymontowania napinacza z podwójnego siedzenia i myślałem żeby go podpiąć i zamontować pod siedzeniem. Wiąże się to z dewastacja zdemontowanej dwójki ponieważ napinacz jest wmontowany w oparcie fotela.

    Czy dać spocie spokój i jeździć z rezystorem ?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    kortyleski napisał:
    Co będzie jak w czasie dzwona rezystor się odczepi albo zostanie zniszczony? System nie zadziała.

    Jak się w czasie dzwona odczepi, to już będzie za późno- bo odczepi się po odpaleniu poduszek i pasów.
    Producent nigdy nie podaje dokładnie sposobu działania układu (zastrzegając się, że nawet w autach z tej samej serii mogą być różnice w oprogramowaniu) jednak generalna zasada jest taka, że zgaszenie kontrolki informuje o PEŁNEJ sprawności układu. Jeżeli któryś z elementów jest niesprawny i kontrolka świeci, to sterownik układu SRS powinien (w miarę swoich możliwości) uruchomić w razie wypadku sprawne elementy systemu żeby zapewnić przynajmniej częściową ochronę.
    kortyleski napisał:
    Co będzie jak po wypadku z ofiarami ktoś ten rezystor odnajdzie? Za to można iśc siedzieć.

    Przesadzasz. Po pierwsze to jest jego auto, i może sobie z nim robić co chce. Co innego, jakby chciał na przykład oszukać system przed sprzedażą auta i unieszkodliwił poduszkę np. kierowcy. To się może przełożyć bezpośrednio na uszkodzenia ciała osoby siedzącej na tym siedzeniu. W powyższym przypadku nie "oszukujemy" żadnego z elementów który ma być aktywny w aucie, bo wymontowany napinacz nikogo nie chroni i w żaden sposób nie wpłynie na uszkodzenia ciała w razie wypadku.
    adi.eff napisał:
    Czy dać spocie spokój i jeździć z rezystorem ?

    Jak masz właściwie dobrany rezystor i kontrolka nie świeci, to zostaw tak jak jest. Upewnij się tylko, że rezystor jest solidnie zamontowany we wtyczce.
    kortyleski napisał:
    Prościej przekodować sterownik airbag na wersję dwuosobową
    Nie zawsze jest to takie proste - np. oryginalna Star Diagnoza ma dostęp do tych funkcji bardzo ograniczony - właśnie z uwagi na bezpieczeństwo użytkowania systemu. Chociaż nie ukrywam, że jest to najwłaściwsza droga postępowania w tym przypadku.
  • Poziom 42  
    adi.eff napisał:
    Czy dać spocie spokój i jeździć z rezystorem ?

    kortyleski napisał:
    Co będzie jak po wypadku z ofiarami ktoś ten rezystor odnajdzie? Za to można iśc siedzieć.


    Nie trafiło?

    kortyleski napisał:
    przekodować sterownik airbag na wersję dwuosobową, wtedy nie sprawdza środkowego napinacza bo wie że go nie ma.
  • Poziom 3  
    Przekodowanie nie wchodzi w grę bo auto jest jeszcze na gwarancji, ASO w moim mieście nie robi takich operacji nie wiem jak w innych.

    Rezystor o którym pisze zamontowany jest w miejsce napinacza środkowego siedzenia którego już nie ma. Napinacz pojedynczego siedzenia pasażera które zostało dorzucone jest nienaruszony znajduje się w słupku bocznym tak jak zamontował go producent, pasażer będzie siedział właśnie w tym miejscu bo innego już nie ma.....

    Pytanie dotyczyło wiec tego czy rezystor nie przekłamuje i nie wysyła błędnego sygnału do sterownika o nieobecności pasażerów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    wacek.wacek napisał:
    A wage ma w fotelu?


    Jeżeli chodzi Ci o matę obecności pasażera to nie ma. Zajętość fotela sterownik odczytuje z jakiegoś czujnika przy napinaczu pasów
  • Spec od Mercedesów
    adi.eff napisał:
    Zajętość fotela sterownik odczytuje z jakiegoś czujnika przy napinaczu pasów

    Bzdura. Napinacz to napinacz - nie ma tam żadnego czujnika. Sprinter nigdy nie miał również maty na siedzeniu. Jedyny czujnik obecności toi stykowy czujnik w klamrze pasa kierowcy - wykorzystywany również do dźwiękowego sygnału w przypadku jak kierowca nie zapnie pasa. Więcej czujników nie ma - sterownik nie wie, czy ktoś siedzi i nie wie, czy ma zapięte pasy.
    W 100% nie ma żadnego "błędnego sygnału" od założonego opornika.
  • Poziom 3  
    Gerri napisał:
    adi.eff napisał:
    Zajętość fotela sterownik odczytuje z jakiegoś czujnika przy napinaczu pasów

    Bzdura. Napinacz to napinacz - nie ma tam żadnego czujnika. Sprinter nigdy nie miał również maty na siedzeniu. Jedyny czujnik obecności toi stykowy czujnik w klamrze pasa kierowcy - wykorzystywany również do dźwiękowego sygnału w przypadku jak kierowca nie zapnie pasa. Więcej czujników nie ma - sterownik nie wie, czy ktoś siedzi i nie wie, czy ma zapięte pasy.
    W 100% nie ma żadnego "błędnego sygnału"


    To za co odpowiadają kable po stronie pasażera które podpinanie są do fotela ?

    Tutaj rezystor wpięty u mnie w kable
    Mercedes Sprinter 609 2017r - Kontrolka poduszki po usunięciu siedzenia Mercedes Sprinter 609 2017r - Kontrolka poduszki po usunięciu siedzenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    A tutaj pasy znalezione w internecie widoczne zielone gniazda na 2 pin
  • Spec od Mercedesów
    adi.eff napisał:


    To za co odpowiadają kable po stronie pasażera które podpinanie są do fotela ?

    Kabel dwużyłowy prowadzi do napinacza pasa środkowego pasażera.
  • Poziom 3  
    Gerri napisał:
    adi.eff napisał:


    To za co odpowiadają kable po stronie pasażera które podpinanie są do fotela ?

    Kabel dwużyłowy prowadzi do napinacza pasa środkowego pasażera.


    Dokładnie ;) Wiec w jakim celu tam jest podpięty skoro nie ma tam żadnego czujnika ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    I skąd sterownik wie czy podczas zderzenia ma uaktywnić poduszkę pasażera ?
  • Poziom 43  
    Bo wyzwalane sa poduszki w zaleznosci od kąta i siły uderzenia.
  • Spec od Mercedesów
    Musisz rozróżnić „zwijacz” od „zwijacza z napinaczem” - wtedy jest ładunek wybuchowy w zwijaczu który dociąga pas do ciała pasażera w momencie wypadku. Właśnie tam prowadzi przewód o który pytasz.
    Nie ma natomiast czujnika obecności - jak poduszka ma zostać wyzwolona to wybucha niezależnie od tego, czy ktoś jest na siedzeniu czy siedzenie jest puste.
  • Poziom 3  
    Wszystko w temacie zostało wyjaśnione, dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam