Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 609 2017r - Kontrolka poduszki po usunięciu siedzenia

adi.eff 19 Jun 2019 22:20 2022 17
  • #1
    adi.eff
    Level 4  
    Mercedes Sprinter 319 2017r

    Sytuacja wyglada następująco: wyrzucone podwójne siedzenie wrzucone pojedyncze. Po całym zabiegu zapaliła się kontrolka poduszki na wyswietlaczu.

    Został jeden wolny kabel od środkowego napinacza wmontowałem w niego opornik/ rezystor, problemu nie ma kontrolka zgasła.
    Drugi kabel pasażera prawego i kierowcy podpięty pod cały układ oryginalnie. Trasa kabli: od środkowego pasażera do pasażera prawego następnie do kierowcy.

    Mam pytanie odnośnie działania poduszki powietrznej podczas wypadku, czy napewno mój pasażer jest bezpieczny i poduszka zostanie aktywowana w momencie uderzenia ? Czy ten rezystor nie przekłamuje sygnału i przez niego komputer nie widzi pasażera ? Bardzo proszę o wyjaśnienie moich wątpliwości.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    adi.eff
    Level 4  
    A czy rezystor spowodował sytuacje, ze środkowy fotel jest zajęty czy wolny ? Jak odczytuje to komputer ?
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    Komputer widzi sprawny napinacz pasa środkowego pasażera mimo że ten napinacz fizycznie nie istnieje. Więc teoretycznie system działa i jest ok. Tylko... Co będzie jak w czasie dzwona rezystor się odczepi albo zostanie zniszczony? System nie zadziała. Co będzie jak po wypadku z ofiarami ktoś ten rezystor odnajdzie? Za to można iśc siedzieć. Prościej przekodować sterownik airbag na wersję dwuosobową, wtedy nie sprawdza środkowego napinacza bo wie że go nie ma.
  • #7
    adi.eff
    Level 4  
    Mam możliwość wymontowania napinacza z podwójnego siedzenia i myślałem żeby go podpiąć i zamontować pod siedzeniem. Wiąże się to z dewastacja zdemontowanej dwójki ponieważ napinacz jest wmontowany w oparcie fotela.

    Czy dać spocie spokój i jeździć z rezystorem ?
  • Helpful post
    #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    kortyleski wrote:
    Co będzie jak w czasie dzwona rezystor się odczepi albo zostanie zniszczony? System nie zadziała.

    Jak się w czasie dzwona odczepi, to już będzie za późno- bo odczepi się po odpaleniu poduszek i pasów.
    Producent nigdy nie podaje dokładnie sposobu działania układu (zastrzegając się, że nawet w autach z tej samej serii mogą być różnice w oprogramowaniu) jednak generalna zasada jest taka, że zgaszenie kontrolki informuje o PEŁNEJ sprawności układu. Jeżeli któryś z elementów jest niesprawny i kontrolka świeci, to sterownik układu SRS powinien (w miarę swoich możliwości) uruchomić w razie wypadku sprawne elementy systemu żeby zapewnić przynajmniej częściową ochronę.
    kortyleski wrote:
    Co będzie jak po wypadku z ofiarami ktoś ten rezystor odnajdzie? Za to można iśc siedzieć.

    Przesadzasz. Po pierwsze to jest jego auto, i może sobie z nim robić co chce. Co innego, jakby chciał na przykład oszukać system przed sprzedażą auta i unieszkodliwił poduszkę np. kierowcy. To się może przełożyć bezpośrednio na uszkodzenia ciała osoby siedzącej na tym siedzeniu. W powyższym przypadku nie "oszukujemy" żadnego z elementów który ma być aktywny w aucie, bo wymontowany napinacz nikogo nie chroni i w żaden sposób nie wpłynie na uszkodzenia ciała w razie wypadku.
    adi.eff wrote:
    Czy dać spocie spokój i jeździć z rezystorem ?

    Jak masz właściwie dobrany rezystor i kontrolka nie świeci, to zostaw tak jak jest. Upewnij się tylko, że rezystor jest solidnie zamontowany we wtyczce.
    kortyleski wrote:
    Prościej przekodować sterownik airbag na wersję dwuosobową
    Nie zawsze jest to takie proste - np. oryginalna Star Diagnoza ma dostęp do tych funkcji bardzo ograniczony - właśnie z uwagi na bezpieczeństwo użytkowania systemu. Chociaż nie ukrywam, że jest to najwłaściwsza droga postępowania w tym przypadku.
  • #9
    kortyleski
    Level 43  
    adi.eff wrote:
    Czy dać spocie spokój i jeździć z rezystorem ?

    kortyleski wrote:
    Co będzie jak po wypadku z ofiarami ktoś ten rezystor odnajdzie? Za to można iśc siedzieć.


    Nie trafiło?

    kortyleski wrote:
    przekodować sterownik airbag na wersję dwuosobową, wtedy nie sprawdza środkowego napinacza bo wie że go nie ma.
  • #11
    adi.eff
    Level 4  
    Przekodowanie nie wchodzi w grę bo auto jest jeszcze na gwarancji, ASO w moim mieście nie robi takich operacji nie wiem jak w innych.

    Rezystor o którym pisze zamontowany jest w miejsce napinacza środkowego siedzenia którego już nie ma. Napinacz pojedynczego siedzenia pasażera które zostało dorzucone jest nienaruszony znajduje się w słupku bocznym tak jak zamontował go producent, pasażer będzie siedział właśnie w tym miejscu bo innego już nie ma.....

    Pytanie dotyczyło wiec tego czy rezystor nie przekłamuje i nie wysyła błędnego sygnału do sterownika o nieobecności pasażerów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    wacek.wacek wrote:
    A wage ma w fotelu?


    Jeżeli chodzi Ci o matę obecności pasażera to nie ma. Zajętość fotela sterownik odczytuje z jakiegoś czujnika przy napinaczu pasów
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    adi.eff wrote:
    Zajętość fotela sterownik odczytuje z jakiegoś czujnika przy napinaczu pasów

    Bzdura. Napinacz to napinacz - nie ma tam żadnego czujnika. Sprinter nigdy nie miał również maty na siedzeniu. Jedyny czujnik obecności toi stykowy czujnik w klamrze pasa kierowcy - wykorzystywany również do dźwiękowego sygnału w przypadku jak kierowca nie zapnie pasa. Więcej czujników nie ma - sterownik nie wie, czy ktoś siedzi i nie wie, czy ma zapięte pasy.
    W 100% nie ma żadnego "błędnego sygnału" od założonego opornika.
  • #13
    adi.eff
    Level 4  
    Gerri wrote:
    adi.eff wrote:
    Zajętość fotela sterownik odczytuje z jakiegoś czujnika przy napinaczu pasów

    Bzdura. Napinacz to napinacz - nie ma tam żadnego czujnika. Sprinter nigdy nie miał również maty na siedzeniu. Jedyny czujnik obecności toi stykowy czujnik w klamrze pasa kierowcy - wykorzystywany również do dźwiękowego sygnału w przypadku jak kierowca nie zapnie pasa. Więcej czujników nie ma - sterownik nie wie, czy ktoś siedzi i nie wie, czy ma zapięte pasy.
    W 100% nie ma żadnego "błędnego sygnału"


    To za co odpowiadają kable po stronie pasażera które podpinanie są do fotela ?

    Tutaj rezystor wpięty u mnie w kable
    Mercedes Sprinter 609 2017r - Kontrolka poduszki po usunięciu siedzenia Mercedes Sprinter 609 2017r - Kontrolka poduszki po usunięciu siedzenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    A tutaj pasy znalezione w internecie widoczne zielone gniazda na 2 pin
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    adi.eff wrote:


    To za co odpowiadają kable po stronie pasażera które podpinanie są do fotela ?

    Kabel dwużyłowy prowadzi do napinacza pasa środkowego pasażera.
  • #15
    adi.eff
    Level 4  
    Gerri wrote:
    adi.eff wrote:


    To za co odpowiadają kable po stronie pasażera które podpinanie są do fotela ?

    Kabel dwużyłowy prowadzi do napinacza pasa środkowego pasażera.


    Dokładnie ;) Wiec w jakim celu tam jest podpięty skoro nie ma tam żadnego czujnika ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    I skąd sterownik wie czy podczas zderzenia ma uaktywnić poduszkę pasażera ?
  • #17
    Gerri
    Mercedes specialist
    Musisz rozróżnić „zwijacz” od „zwijacza z napinaczem” - wtedy jest ładunek wybuchowy w zwijaczu który dociąga pas do ciała pasażera w momencie wypadku. Właśnie tam prowadzi przewód o który pytasz.
    Nie ma natomiast czujnika obecności - jak poduszka ma zostać wyzwolona to wybucha niezależnie od tego, czy ktoś jest na siedzeniu czy siedzenie jest puste.
  • #18
    adi.eff
    Level 4  
    Wszystko w temacie zostało wyjaśnione, dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam