Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2005r. - sterowanie wentylatorem chłodnicy.

20 Cze 2019 01:54 1104 10
  • Poziom 24  
    Już trzeci wentylator zamontowany w tym aucie odmawia posłuszeństwa. Poszukuje schematu sterowania wentylatorem chłodnicy, silnik benzynowy 1,8/16V 116kM.
  • Pomocny post
    Moderator HydePark/Samochody
  • Poziom 24  
    arturavs wielkie dzięki lecz to chyba nie to.
    Przeanalizowałem kable w standardowej pionowej skrzynce przed chłodnicą i są tam dwa trzy-pinowe złącza, jedno doprowadza sygnał z czujnika chyba klimatyzacji znajduje się on z prawej strony chłodnicy na samym dole, drugie złącze to kolejne trzy przewody, jeden czarny steruje plusem duży szary przekaźnik znajdujący się w tej skrzynce i doprowadzający "gruby" plus do silnika(przekaźnik włącza się zaraz po uruchomieniu stacyjki kl15), kolejne dwa przewody też czarne idą wraz tym "grubym" plusem i "grubą" masą do silnika. Czyli u mnie do silnika powinny dochodzić cztery przewody, dwa grube zasilające i jest na nich napięcie oraz dwa cienkie. Niestety inaczej to wygląda niż na powyższym schemacie. Może "dopasujesz" coś innego.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Schemat jest z Autodaty w/g rocznika i silnika które podałeś. Podaj może kod silnika, klimatyzacja jedno, czy dwustrefowa.
  • Poziom 24  
    Widzę że z Autodaty mam ale nie zaktualizowaną, z kodem silnika problem nie wiem gdzie w PSA to wygrzebać, natomiast klima jednostrefowa.
    A czy ten wiatrak to nie czasem M7 bo by idealnie pasowało i co to jest ten A35
  • Moderator HydePark/Samochody
  • Poziom 35  
    Kod silnika masz w VIN, 6. 7 i 8 znak kodu VIN.
    Lub szukaj na silniku.
  • Poziom 24  
    Ok. Zwróć uwagę jakim bezpiecznikiem zabezpieczona jest ta dmuchawa M7, to bezpiecznik 60A nigdy w autach nie spotkałem się z tak dużą wartością bezpiecznika dmuchawy nawiewu wewnętrznego, tym bardziej że umieszczony o jest w skrzynce w komorze silnika a moja praktyka mówi że zawsze znajdowałem je w bezpiecznikach "kokpitowych". Może to jednak pomyłka z tym M6 tym bardziej że zasilany jest bezpiecznikiem mniejszym a mianowicie 50A. Ale u francuzów wszystko możliwe. Wielkie dzięki.
  • Poziom 35  
    Żeby dostać się do bezpiecznika 60A, trzeba podnieść tą skrzynkę, one są z boku skrzynki.
    Ta skrzynka ma w sobie przekaźniki, wiec wszystkim będzie sterował BSM na rozkaz np. ECU.

    Wentylatory są jakieś 350W, wiec musi być duży bezpiecznik.
  • Poziom 24  
    Gdzie są bezpieczniki oczywiście wiem, prosząc o schemat bardziej zależało mi na ustaleniu czy kolejny raz uszkodził się wentylator czy jednak jest problem z jego sterowaniem a mając schemat wykonał bym stosowne pomiary i to ustalił. Żeby przedstawiony przez ciebie schemat zgadzał się z tym co ustaliłem należałoby przyjąć że moduł M6 na schemacie to cały wentylator razem z ta standardową pionową skrzynką przed chłodnicą. Ale jak widać to wentylatorem chłodnicy będzie raczej sterował ECU a nie BSM (domyślam sę że BSM to na schemacie A11?)
    Dziwi tylko ten 60A na zabezpieczeniu dmuchawy.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Ecu wysteruje przekaźnik, a znajdź mi ten przekaźnik i bezpiecznik od niego.

    Kodu silnika dalej nie podałeś. Nie znasz jak Francuzi robią elektrykę w autach, to dalej będziesz się swoje upierał.
    Jeżeli chcesz schematy jakimi posługuje się ASO to trzeba podać VIN.