Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa - Hamuje za mocno.

23 Cze 2019 12:04 549 10
  • Poziom 15  
    Witam.
    Naczepa hamuje za mocno jest na Wabco Tebs E premium z ecas 3 oś podnoszona system 2s/2m.
    Po podpieciu komputera brak błedów kabel midzy naczepa a ciagnikiem nowy zasilanie ok czujnik cisnienia zawieszenia pokazuje 0.6 bar na pusto, sygnał can pokrywa sie sila zasterowania i siłą cisnienia w siłownikach koła c-d a mimo to naczepa ostro hamuje. Co moge jeszcze sprawdzić bo już brak pomysłów
  • Texa PolandTexa Poland
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 26  
    Poprawność parametryzacji hamulców. Czy dane w EBS są zgodne z tabliczką na ramie? Jeśli sterowanie pokrywa się z ciśnieniem na siłownikach to źle ( nie działa korekcja).
    Czy próbowałeś z innym koniem? Może nastawy w aucie są podniesione?
    Co to za naczepa (producent)? Czym to diagnozujesz?
  • Poziom 15  
    Nastawy w aucie sa ok bo nokt tam nie grzebał auto jezdzi z tą naczepą cały czas i wczesniej nie było problemu. Z innym koniem nie próbowałem.
    Diagnoza texą. Producent hammar.
    Wracając do regulacji siły hamowania to elektronika padła? Cisnienie z miecha zmienia sie w zależności od obciążenia.
    Wrzucam zdjecia z texy. Dane z komputera pokrywają sie z tą przyklejoną na ramie. Naczepa - Hamuje za mocno. Naczepa - Hamuje za mocno.
  • Poziom 25  
    trzeba zmienić ustawienia sił hamowania
    większość naczep hamuje słabiej nisz koń o około 0,4 bar
    w twoim przypadku naczepa hamuje mocniej nisz koń

    pomogę zadzwoń 698626345
  • Poziom 26  
    piotr budzowski skoro wcześniej było dobrze to nie grzebie się w siłach hamowania tylko szuka przyczyny...

    Wygląda na to, że modulator nie koryguje siły hamowania. Nie wiem jakie możliwości ma TEXA bo jej nie używam, ale jeśli się da spróbuj na nowo wgrać parametry.
    Zrób pomiar wg danych z tabliczki EBS. Podaj na sterowanie najpierw 2.0 bar później 6.5 i sprawdź manometrem co idzie na siłownk. Jeśli dane nie będą zgadzać się z tym co na tabliczce jesteś w domu.
  • Poziom 15  
    diablo23248 napisał:
    Podaj na sterowanie najpierw 2.0 bar później 6.5 i sprawdź manometrem co idzie na siłownk.

    Jeśli podam 2 bar to ile powinno być na siłowniku modulator powinnien skorygować czy nie?
    diablo23248 napisał:
    Jeśli dane nie będą zgadzać się z tym co na tabliczce.

    Chodzi ci o wykres niebiska linia powinna sie pokrywać z czerwoną? czy tak jak Piotr pisze pownna być niżej?
    A i jeszcze powiedz czy dobrze czytam tą tabliczke przy 1500 nacisku na oś ciśnienie miecha 0.3 siła hamowania zadana 6.5 a powinno skorygować do 2.1bar ? Chyba ze masz jakis opis tabliczki.
    diablo23248 napisał:
    jesteś w domu.

    Co masz na myśli modulator trafiony czy coś z programem?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Zasymuluj ładunek podając na złącze od poduszek w modulatorze ciśnienie 3.6 bar bo tyle o ile dobrze widzę jest na pełno. Zasteruj potem 2.0 bar na złącze sterujące i zobacz co masz na 21 i 22. Potem to samo dla 6.5 bar.
    Podając na złącze poduszek 0.3 bara zasteruj 6.5 i zobacz ile wyjdzie na 21 i 22.
    Porównaj wyniki z tabelką.
    Oczywiście na bieżąco monitoruj co "widzi" program.

    PS. Dobrze odczytujesz tabliczkę
    PS2. Zgodnie z opisem na screenie wykres niebieski hamowanie z ładunkiem, czerwony na pusto. Nie mogą się pokrywać. Czerwony zawsze będzie niżej.
    PS3 Jeśli dane pomiarów nie będą zgodne z tabliczką to wtedy spróbuj najpierw wgrać soft na nowo.
  • Poziom 27  
    Tabliczkę wstawiłeś z TEXY a gdzie tabliczka z ramy pojazdu do porównania. Z parametrów wygląda że ktoś podwyższył początkowe siły hamowania chyba że producent miał jakiś powód do ich zwiększenia. Podaj typ naczepy to łajba czy plandeka.