Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Master III 2,3 dCi błąd "Czujnik ciśnienia magistrali za wysoki syg

23 Cze 2019 20:40 192 4
  • Poziom 8  
    Witam, opiszę problem, może ktoś miał podobny. Ww auto trafiło do mnie do naprawy, po prostu po zgaszeniu pewnego dnia już nie odpaliło. Diagnoza: spalona pompka wstępna, auto nie odpala. Rzeczywiście kostka mocno spalona, pompę WC tez daliśmy od razu do sprawdzenia. Pompa wstępna wymieniona, w pompie WC zrobiona kosmetyka czyli polerowanie głowiczek i wymiana zaworków oraz sprawdzenie. Po montażu auto odpala ale nie reaguje na pedał przyspieszenia. Cały czas błąd "Czujnik ciśnienia magistrali za wysoki sygnał", odczyt z KTS, błędu nie można skasować. Regulator na pompie podmieniany na inne, używane i nowy. Czujnik ciśnienia paliwa tak samo. Paliwo nie trafia na wtryski. Non stop w przelew i z powrotem do zbiornika. Tak jakby czujnik ciśnienia cały czas widział zbyt duże ciśnienie paliwa i "pakował" wszystko w przelew. Sprawdziliśmy sterownik. Upalona ścieżka. Został przelutowany. Dalej to samo. Załatwiliśmy drugi używany sterownik, daliśmy oba do elektronika żeby "sklonował" lub jakoś ominął zabezpieczenie i żeby na drugim sterowniku auto odpalało. Odpala ale dalej ten sam błąd. Wiązka wygląda na całą, poprowadziliśmy nowe przewody od czujnika ciśnienia do sterownika bezpośrednio, dalej błąd. Nie piszę już o tym, że bezpieczniki sprawdzone, itp. Cały czas głowię się w czym może być przyczyna. Aku nowy i sprawdzony, ładowanie jest. W zasadzie nie sprawdzaliśmy wtrysków ale skoro nie dochodzi do nich paliwo to co tu na razie sprawdzać...Czujnik położenia wału też podmieniany i nic. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Zastanawiam się gdzie popełniamy błędy, w zasadzie pewne rzeczy zrobiliśmy już "na wyrost", nie jest to przecież mega skomplikowany układ...Zastanawiam się czy powinienem zacząć diagnostykę od początku bo może gdzieś się potknęliśmy....
  • Osprzęt kablowy
  • Moderator Samochody
    loku78 napisał:
    auto odpala

    loku78 napisał:
    Paliwo nie trafia na wtryski

    Zastanów się nad tym jakie brednie piszesz.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 8  
    Ok, może nie wszystko do końca dobrze opisałem. Źle sformułowałem zdania. Zbyt mało (pod zbyt małym ciśnieniem?) paliwa trafia na wtryski aby auto mogło normalnie pracować, tak nam się wydaje. Jeśli możesz to coś podpowiedz.
  • Moderator Samochody
    Jakie masz to ciśnienie? Jak nie osiągnie minimalnego to nie odpali w ogóle.
  • Poziom 8  
    Temat do zamknięcia. Jeszce raz nowe przewody bezpośrednio z czujnika do sterownika i błąd udało się usunąć. Nie powrócił już ale auto nie jechało szybciej niż 30 km/h.... Znowu problem...Okazało się, że posiada ogranicznik prędkości ( nie wiem czy to jest do końca tempomat, może jakieś zabezpieczenie dla szalonych kierowców) i było to zaprogramowane na 30 km/h....ale kto i jak to zrobił to dopiero zagadka albo czyjaś złośliwość, usunęliśmy zabezpieczenie i teraz już wszystko gra.