Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat prądotwórczy 5.5 kW na silniku Honda GX 270

23 Cze 2019 21:40 345 4
  • Poziom 8  
    Witam, jestem praktycznie zielony jeśli chodzi o układy i instalacje elektryczne (w samochodzie czy motocyklu to sobie poradzę) więc proszę o wyrozumiałość, problem mam taki że kupiłem używany agregat prądotwórczy o mocy prądnicy 5.5 kW, jest to na 99% 3-fazowa prądnica ( 4 grube kable z niej wychodzą ), wszystko jest powyprowadzane przez jakiegoś elektryka w skrzynkę gdzie znajdują się dwa puste gniazda siłowe oraz dwa gniazdka na 230 V, problem w tym że prądnica nie posiada regulatora napięcia: na niskich obrotach jest około 170 V a na najwyższych (ręczna dźwignia od gazu, silnik posiada również odśrodkową regulację obrotów- Honda GX 270) ponad 300 V, teraz pytanie jak to zrobić aby na gniazdkach było stałe 230 V czy jest to w ogóle do wykonania?, jakiś elektroniczny regulator można wstawić?
  • AdexAdex
  • Moderator
    Co chcesz tym zasilać?
  • AdexAdex
  • Poziom 26  
    Witam.
    Poczytaj troszkę o AVR. AVR jest to regulator napięcia stosowany w agregatach prądotwórczych. Jego głównym zadaniem jest utrzymanie stałego napięcia oraz częstotliwości na wyjściu.
  • Poziom 8  
    Słyszałem o tych regulatorach, patrzyłem nawet jak one wyglądają i powiem że w miejscu gdzie większość agregatów ma zamontowany ten regulator czyli na końcu prądnicy pod metalową pokrywą u mnie jest taka jakby cewka na dwa piny/wsuwki, wielkością i wyglądem przypomina cewkę zapłonu od Simsona czy MZT-y.

    Jednak agregat jest jednofazowy, na jednym kablu jest napięcie 240 V, na dwóch innych jest 120 V na średnich obrotach, teraz pytanie, jeśli zamontuję taki regulator AVR dobrany do mocy 5.5 kW w miejsce tej cewki to osiągnę w miarę stale napięcie na te 230/240 V?

    Nikt nie wie czy to zadziała?